Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Check Control ilmoittelee omiaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raputurkki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 545
    • Suomi

    E34 Check Control ilmoittelee omiaan.

    Eli ongelma on seuraava: 12/89 535i:n check control ilmoittelee ajon aikana tai joskus jo heti käynnistettäessä, että autossa on tuulilasinpesunestettä vähän jäljellä. Nesteet on oikeasti ihan täynnä, eli check control sekoilee. Mistähän tähän kannattaisi lähteä ettimään ratkaisua?

    Onkohan joku sulake palanut vai johdoissa jotain probleemaa? Ainoa omituinen juttu minkä huomasin oli se, että ajovalonpesuria täytettäessä näin jotain töhnää siellä pesunestetankissa. Voisko toi töhnä jotenkin aiheuttaa virheilmoituksia? Kyse ei kuitenkaan ole mistään isosta määrästä paskaa, vaan jotain pientä ihme höttöä.
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Anturi vialtahan tuo vaikuttaa, anturi irti ja puhdistusta, mönjästä en tiedä, mutta puhdistaisin irroittamalla säiliön yms. ennen kuin jumii suuttimiin
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      #3
      Originally posted by Raputurkki
      Eli ongelma on seuraava: 12/89 535i:n check control ilmoittelee ajon aikana tai joskus jo heti käynnistettäessä, että autossa on tuulilasinpesunestettä vähän jäljellä. Nesteet on oikeasti ihan täynnä, eli check control sekoilee. Mistähän tähän kannattaisi lähteä ettimään ratkaisua?

      Onkohan joku sulake palanut vai johdoissa jotain probleemaa? Ainoa omituinen juttu minkä huomasin oli se, että ajovalonpesuria täytettäessä näin jotain töhnää siellä pesunestetankissa. Voisko toi töhnä jotenkin aiheuttaa virheilmoituksia? Kyse ei kuitenkaan ole mistään isosta määrästä paskaa, vaan jotain pientä ihme höttöä.
      Ainakin E30:ssä se lasinpesunesteen anturi on säiliön kyljessä pystyssä, konehuoneessa touhutessa tai jopa ihan ajamalla, anturin saa kellahtamaan kyljelleen, jolloin Check Control alkaa herjailemaan, vaikka säiliössä olisikin nestettä. Korjauksena toimii luonnollisesti anturin kääntö takaisin pystyyn.

      Comment

      • Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

        #4
        Kiitoksia nopeista vastauksista. Täytynee lähteä kattelemaan sitä anturia. Jos jollakulla on vielä kokemusta kyseisen anturin kanssa räpeltelystä, ni olisin kiitollinen vinkeistä.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Raputurkki
          Kiitoksia nopeista vastauksista. Täytynee lähteä kattelemaan sitä anturia. Jos jollakulla on vielä kokemusta kyseisen anturin kanssa räpeltelystä, ni olisin kiitollinen vinkeistä.
          Tarkista myös sen anturin liittimen kunto, saattaa olla hapettunut.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Raputurkki
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 545
            • Suomi

            #6
            ONGELMA RATKAISTU!

            Kiitoksia ohjeista. Ongelma oli tosiaan kyljelleen kääntynyt anturi. Jostain syystä anturi oli tehnyt itsekseen 90 asteen käännöksen ja ongelma korjautui välittömästi käännettyäni sen takaisin pystyasentoon. Eipä olisi totakaan hommaa tullu itse keksittyä. Anturi ei näyttänyt kyljellään olevana mitenkään erityiseltä, joten olisin pähkäillyt ton ongelman kanssa itsekseni ikuisuuksia. Danke.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎