Joo elikkä yritin katsella searchillä, mutten löytänyt vastausta omaan ongelmaan. Tai sitten ohitin sen ja pahasti. Eli omassa autossa nykiminen esiintyy 3500 kierroksen jälkeen, nopeutta on silloin 80km/h ylöspäin. Hiljaisemmalla nopeudella nykimistä ei ole huomattavissa eikä myöskään kun kierrokset on alle tuon 3500. Virranjakajan kansi ja tulpat on tuliterät eli ei siis niistäkään ole kiinni. Mielenkiintoiseksi teki myös sen että ennen nykiminen oli todella rajua, mutta bensansuodattimen vaihdettua nykimisestä tuli todella paljon pehmeämpää. Edellinen bensansuodatin muistutti jo pölyistä paperia. Auto ei myöskään jaksa enää ottaa nopeutta juuri nimeksikään. Suurempiin nopeuksiin kuten 140 kiihtyvyys on hidasta ja yhtäkkiä nopeampaa. Nykiminen siis esiintyy myös kiihdyttäessä ja tasaisessa ajossa, kunhan vaan kierrokset ja nopeus on yli noiden tiettyjen.
Muutama ilta sitten tuli myös kokeiltua pitkällä suoralla, niin lootan vaihdettua viimeiselle vaihteelle kiihtyvyys tyssäs kokonaan 4500-5000 kierrokseen, nopeuden ollessa mittarin mukaan 170km/h vaikka kaasu oli pohjassa. Mielestäni jo aika hälyttävää että jotain vikaa on, vaikka todella harvoin tulee annettua sitä kenkää tuohon malliin. Mutta tulipahan tuokin ongelma esiin.
Ja konehan on tuo m20b20 ja vuosimallia -88. Ja autolla on ajettu 156000km
Eli olisiko mitään neuvoja mistä lähtisi tarkistamaan?
Muutama ilta sitten tuli myös kokeiltua pitkällä suoralla, niin lootan vaihdettua viimeiselle vaihteelle kiihtyvyys tyssäs kokonaan 4500-5000 kierrokseen, nopeuden ollessa mittarin mukaan 170km/h vaikka kaasu oli pohjassa. Mielestäni jo aika hälyttävää että jotain vikaa on, vaikka todella harvoin tulee annettua sitä kenkää tuohon malliin. Mutta tulipahan tuokin ongelma esiin.
Ja konehan on tuo m20b20 ja vuosimallia -88. Ja autolla on ajettu 156000km
Eli olisiko mitään neuvoja mistä lähtisi tarkistamaan?
Comment