Havaittu ongelma
E34 535i alkoi keittää viime vuoden toukokuussa. Vietiin silloin BMW:n merkkikorjaamoon jossa siihen vaihdettiin termostaatti. Ongelma uusiutui kuitenkin jo muutaman viikon jälkeen. Jälleen merkkihuoltoon ja uudestaan termostaatin vaihto. Taas muutama viikko ajoa ja sama juttu. Tällä kerralla vaihdettiin taas termostaatti ja tarkistettiin ! vesipumpun kunto jonka todettiin olevan kunnossa. Taas ajoa jatkui kuukauden päivät kunnes ongelma jälleen ilmestyi. Nyt autoa ei enää kiikutettu merkkihuoltoon vaan toiseen autokorjaamoon missä siihen vaihdettiin Viscokytkin(vapaatuuletin), vesipumppu ja termostaatti (vesipumppu ei toiminut ja viscon toiminta oli heikkoa). Jäähdytysjärjestelmä myös läpihuuhdeltiin jotta mahdolliset sakat saataisiin pois. Ko. korjaajalla ollessa kannentiivisteen mahdollinen vuotaminen myös tutkittiin ja todettiin tiivisteen olevan ehjä.
Tämän (siis viime elokuusta) jälkeen auto toimikin ihan ok eiliseen asti jolloin auto jälleen kiehutti.
Havaittua myös sellainen kummallisuus että kun autolla ollaan ajettu edellisenä iltana niin seuraavana päivänäkin on jäähdytysjärjestelmässä painetta vaikka autoa ei sinä päivänä ole käytetty lainkaan.
Onko kellään tullut vastaavaa ongelmia vastaan ?
Kun tässä rupeaa vaihdettavat osat loppumaan !!
E34 535i alkoi keittää viime vuoden toukokuussa. Vietiin silloin BMW:n merkkikorjaamoon jossa siihen vaihdettiin termostaatti. Ongelma uusiutui kuitenkin jo muutaman viikon jälkeen. Jälleen merkkihuoltoon ja uudestaan termostaatin vaihto. Taas muutama viikko ajoa ja sama juttu. Tällä kerralla vaihdettiin taas termostaatti ja tarkistettiin ! vesipumpun kunto jonka todettiin olevan kunnossa. Taas ajoa jatkui kuukauden päivät kunnes ongelma jälleen ilmestyi. Nyt autoa ei enää kiikutettu merkkihuoltoon vaan toiseen autokorjaamoon missä siihen vaihdettiin Viscokytkin(vapaatuuletin), vesipumppu ja termostaatti (vesipumppu ei toiminut ja viscon toiminta oli heikkoa). Jäähdytysjärjestelmä myös läpihuuhdeltiin jotta mahdolliset sakat saataisiin pois. Ko. korjaajalla ollessa kannentiivisteen mahdollinen vuotaminen myös tutkittiin ja todettiin tiivisteen olevan ehjä.
Tämän (siis viime elokuusta) jälkeen auto toimikin ihan ok eiliseen asti jolloin auto jälleen kiehutti.
Havaittua myös sellainen kummallisuus että kun autolla ollaan ajettu edellisenä iltana niin seuraavana päivänäkin on jäähdytysjärjestelmässä painetta vaikka autoa ei sinä päivänä ole käytetty lainkaan.
Onko kellään tullut vastaavaa ongelmia vastaan ?
Kun tässä rupeaa vaihdettavat osat loppumaan !!
Comment