E34 535i lämpöongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArskaVaan
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 4

    E34 535i lämpöongelmat

    Havaittu ongelma
    E34 535i alkoi keittää viime vuoden toukokuussa. Vietiin silloin BMW:n merkkikorjaamoon jossa siihen vaihdettiin termostaatti. Ongelma uusiutui kuitenkin jo muutaman viikon jälkeen. Jälleen merkkihuoltoon ja uudestaan termostaatin vaihto. Taas muutama viikko ajoa ja sama juttu. Tällä kerralla vaihdettiin taas termostaatti ja tarkistettiin ! vesipumpun kunto jonka todettiin olevan kunnossa. Taas ajoa jatkui kuukauden päivät kunnes ongelma jälleen ilmestyi. Nyt autoa ei enää kiikutettu merkkihuoltoon vaan toiseen autokorjaamoon missä siihen vaihdettiin Viscokytkin(vapaatuuletin), vesipumppu ja termostaatti (vesipumppu ei toiminut ja viscon toiminta oli heikkoa). Jäähdytysjärjestelmä myös läpihuuhdeltiin jotta mahdolliset sakat saataisiin pois. Ko. korjaajalla ollessa kannentiivisteen mahdollinen vuotaminen myös tutkittiin ja todettiin tiivisteen olevan ehjä.
    Tämän (siis viime elokuusta) jälkeen auto toimikin ihan ok eiliseen asti jolloin auto jälleen kiehutti.
    Havaittua myös sellainen kummallisuus että kun autolla ollaan ajettu edellisenä iltana niin seuraavana päivänäkin on jäähdytysjärjestelmässä painetta vaikka autoa ei sinä päivänä ole käytetty lainkaan.
    Onko kellään tullut vastaavaa ongelmia vastaan ?
    Kun tässä rupeaa vaihdettavat osat loppumaan !!
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by ArskaVaan
    Kun tässä rupeaa vaihdettavat osat loppumaan !!
    No vaihda ne kaikki muutkin osat kuin termostaatti neljään kertaan uusiin niin saat lisää vaihtoehtoja
    E39 520iA -02

    Comment

    • G'lan
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 77

      #3
      Originally posted by ArskaVaan
      Havaittu ongelma
      E34 535i alkoi keittää viime vuoden toukokuussa. Vietiin silloin BMW:n merkkikorjaamoon jossa siihen vaihdettiin termostaatti. Ongelma uusiutui kuitenkin jo muutaman viikon jälkeen. Jälleen merkkihuoltoon ja uudestaan termostaatin vaihto. Taas muutama viikko ajoa ja sama juttu. Tällä kerralla vaihdettiin taas termostaatti ja tarkistettiin ! vesipumpun kunto jonka todettiin olevan kunnossa. Taas ajoa jatkui kuukauden päivät kunnes ongelma jälleen ilmestyi. Nyt autoa ei enää kiikutettu merkkihuoltoon vaan toiseen autokorjaamoon missä siihen vaihdettiin Viscokytkin(vapaatuuletin), vesipumppu ja termostaatti (vesipumppu ei toiminut ja viscon toiminta oli heikkoa). Jäähdytysjärjestelmä myös läpihuuhdeltiin jotta mahdolliset sakat saataisiin pois. Ko. korjaajalla ollessa kannentiivisteen mahdollinen vuotaminen myös tutkittiin ja todettiin tiivisteen olevan ehjä.
      Tämän (siis viime elokuusta) jälkeen auto toimikin ihan ok eiliseen asti jolloin auto jälleen kiehutti.
      Havaittua myös sellainen kummallisuus että kun autolla ollaan ajettu edellisenä iltana niin seuraavana päivänäkin on jäähdytysjärjestelmässä painetta vaikka autoa ei sinä päivänä ole käytetty lainkaan.
      Onko kellään tullut vastaavaa ongelmia vastaan ?
      Kun tässä rupeaa vaihdettavat osat loppumaan !!
      Viallinen syylärin korkki

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Kuuteen kertaan osat vaihdettuanne ja edelleen lämpöjen noustessa huomaatte törmännenne niiden E34:ien tyyppivikaan joiden paisari on rintapellissä, siihen että letku syyläriltä paisarille on tukossa. Yleensä se tukkiutuu paisarin letkukarasta koska siinä ei ole kovinkaan iso reikä...

        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • sami.V.kasi
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 559
          • Kotka

          #5
          kuva ei toiminnu aluksi.......
          Last edited by sami.V.kasi; 27-06-2006, 14:58.
          Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
          Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

          E30 316i vm89, Octavia RS vm03
          ex:
          E34 540iA vm94
          E30 318i vm85

          http://www.maxtuned.com/

          Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

          Comment

          • dimo
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 150
            • haapavesi

            #6
            voi olla kannentiivistevika ??? eli tosi pienivuoto painetta ei kerry ajossa vaan kun sammutat auton niin imasee ilmaa järjästelmään ja kerryttää paineen !!! itsellä kävi samoin koska nokkaakseli remontin jäliltä ei ollu vaihettu kannenpultteja !!! sitten lämmöt seilasivat tyhjäkäynnillä !!!
            sigpic

            Comment

            • Mosse535i
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 72
              • Ähtäri

              #7
              Annan kyllä ääneni tolle paisariin menevälle pienelle letkulle. Itselläni ei edes paineilma mennyt läpi. Samalla myös suurensin sitä paisarissa olevaa reikää hiukan ja kyllä taas nesteet kiertelee ... Tosin itseltäni oli myös kansipahvi mennyt ja edellinen omistaja oli myynti tarkoituksessa lyönyt sementit sisään ja se oli tukkinut kaikki paikat. Nyt pahvi vaihdettu ja kyllä elämä taas hymyilee

              Comment

              Working...
              X