Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525tdsA vaihteennäytinongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kartsan
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 187
    • Kiukainen

E34 525tdsA vaihteennäytinongelma

Tulin ostaneeksi uuden vaihteennäyttimen kun sai halvalla ja mulla on se ollut jo pitkään pimeänä. Tarkoitan siis tuota osaa numero 17: http://www.realoem.com/bmw/showparts...27&hg=62&fg=05

Paketin kyljessä luki että 525 mutta ilmeisesti se oli tarkoitettu 4-vaihteiselle automaatille kun se näytti aivan mitä sattuu kun kytkin sen paikalleen? Siis näyttö kyllä muuttui kun siirsi vaihdekeppiä mutta oikeaa numeroa tai kirjainta ei tullut. Numeroita näkyi ykkösestä neloseen joten siitä päättelin että olisiko väärän laatikon näyttö..

Kummallista on se että sekä vanha että uusi näyttö ovat ulkoisesti ja sisuskaluiltaan täysin identtiset. Onko nämä koodattu valmiiksi tiettyä laatikkoa varten?

Onko noita näyttöjä kukaan sattunut korjailemaan ?
    Yamaha XJ750 ja XJ900
    E32 730iA
    ex E32 750iAL
    ex E34 525tdsA Touring
  • kartsan
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 187
    • Kiukainen

Originally posted by kartsan
    Tulin ostaneeksi uuden vaihteennäyttimen kun sai halvalla ja mulla on se ollut jo pitkään pimeänä. Tarkoitan siis tuota osaa numero 17: http://www.realoem.com/bmw/showparts...27&hg=62&fg=05

Paketin kyljessä luki että 525 mutta ilmeisesti se oli tarkoitettu 4-vaihteiselle automaatille kun se näytti aivan mitä sattuu kun kytkin sen paikalleen? Siis näyttö kyllä muuttui kun siirsi vaihdekeppiä mutta oikeaa numeroa tai kirjainta ei tullut. Numeroita näkyi ykkösestä neloseen joten siitä päättelin että olisiko väärän laatikon näyttö..

Kummallista on se että sekä vanha että uusi näyttö ovat ulkoisesti ja sisuskaluiltaan täysin identtiset. Onko nämä koodattu valmiiksi tiettyä laatikkoa varten?

Onko noita näyttöjä kukaan sattunut korjailemaan ?
    Itse itselleni vastaten. Elektroniikkaa tunteva kaveri katteli oheisessa kuvassa näkyvää vastusta ja ehdotti että se voisi olla koodausvastus. Nipsaisin sen pois ja nyt toimii 5-vaihteisessa. Yhteenvetona siis kun tuon ison piirin vieressä on vastus jossa lukee jotain "000", niin se toimii 4-vaihteisten kanssa, kuten 4HP22 (=oletan näin kun näytön laatikossa niin luki). Jos vastusta ei ole, näytin toimii 5hp18-laatikon kanssa, mikä mun autossa on.

Ajattelin laittaa vaan muillekin tiedoksi.
    Yamaha XJ750 ja XJ900
    E32 730iA
    ex E32 750iAL
    ex E34 525tdsA Touring

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡