Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34, jylpyttää, täristää ja pompottaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aapo
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 126
    • Tampere

    E34, jylpyttää, täristää ja pompottaa.

    Mystistä. Aamulla kun lähtee töihin niin auto tekee otsikossa mainittuja asioita, vauhtia on max. 70 km/h. Kyyti tasoittuu hieman juuri ennen perille pääsyä, eli n. 8 km jälkeen. Iltapäivällä kun on kotiolähdön aika, niin taas mennään kuin ei mitään olisi ollutkaan...kuitenkin taas seuraavana aamuna vika jatkuu jne.

    Tätä on nyt jatkunut viime sunnuntain kytkinasetelman vaihdon jälkeen.
    Aluksi (kerran) tosin tärinä oli siinä 100 km/h kohdalla, mutta nyt se käsittääkseni on vaihtunut alemmille nopeuksille. Mikä tässä nyt on ?

    Voiko kuluneet jarrupalat vaikuttaa asiaan ? Ne on ihan loppu ja vaihdan ne pikimmiten.
  • Carman
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 676
    • Vilppula

    #2
    Tuliko kardaani tarkallleen samaan asentoon kuin ennen irrotusta?
    Jos laitettu paikoilleen summamutikassa niin tärinä on taattu!

    Comment

    • Aapo
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 126
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Carman
      Tuliko kardaani tarkallleen samaan asentoon kuin ennen irrotusta?
      Jos laitettu paikoilleen summamutikassa niin tärinä on taattu!
      Mielestäni kyllä, mutta siinä kävi niin että toinen merkeistä katosi vaikka maalitussia oli...olen silti lähes varma että se on samassa asennossa.
      Jos taas tarkoitit tukilaakerin tuentaa niin sekin merkattiin sivuilta ja päästä.
      Kohdilleen meni. Ainoa mitä ei tullut tehtyä oli jossain sanottu kardaanin "venytys" ennen tukilaakerin tuennan kiristämistä. Tämän kuulin vasta jälkeenpäin. Voi silti johtua toki näistäkin. On vain mystistä että auto oireilee
      vain aamulla jonkin aikaa. Onhan se parkissa työpäivänkin joten ei se paikallaan makaamisesta johdu.

      Comment

      • Hene
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 399
        • Joensuu

        #4
        Entäs jos se johtuu renkaista? Itsellä seiskassa käy niin jos auto seisoo yön yli ja aamulla lähtee ajamaan niin tärinä on taattu - renkaat menevät lyttyyn yön aikana johtuen auton painosta. Jonkun matkaa kun ajelee niin tärinä häviää. Kyseessä on halvat renkaat.

        Voihan se tärinä johtua myös uudesta kytkimestä.
        X5 E53 3.0d

        Comment

        • Aapo
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 126
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Hene
          Entäs jos se johtuu renkaista? Itsellä seiskassa käy niin jos auto seisoo yön yli ja aamulla lähtee ajamaan niin tärinä on taattu - renkaat menevät lyttyyn yön aikana johtuen auton painosta. Jonkun matkaa kun ajelee niin tärinä häviää. Kyseessä on halvat renkaat.

          Voihan se tärinä johtua myös uudesta kytkimestä.

          Heei toi rengas juttu se vois olla, mulla on jotkut god damn Wanli merkkiset renkaat....pitää ihan törkeetä ääntä muummoassa...tosin tää ominaisuus tuli vasta kytkinrempan jälkeen...mitäs se uus kytkin sitten käytännössä tekis jotta ravistais ?

          Comment

          • gangsta
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 521
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Hene
            Entäs jos se johtuu renkaista? Itsellä seiskassa käy niin jos auto seisoo yön yli ja aamulla lähtee ajamaan niin tärinä on taattu - renkaat menevät lyttyyn yön aikana johtuen auton painosta. Jonkun matkaa kun ajelee niin tärinä häviää. Kyseessä on halvat renkaat.

            Voihan se tärinä johtua myös uudesta kytkimestä.
            Itse syylistän noi renkaat! jos sattuu viikon seisoo, niin ekat 5km täry täry.

            Comment

            • Hene
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 399
              • Joensuu

              #7
              Mulla on Wanlit ja ne menee soikeeksi tai lyttyyn yhdestä kohtaa kun pitempään on ajamatta, n. 5km kun ajaa niin tärinä tosiaan häviää.

              Joskus ollut semmoinen tapaus entisessä autossa että liikkelle lähtiessä kytkintä varovasti nostaessa koko auto tutisee johtuen kytkimen lipsumisesta. Voisiko uusi kytkin lipsua vähän ajon aikana ennen kun kerkiää lämmetä?
              X5 E53 3.0d

              Comment

              • Aapo
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 126
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Hene
                Mulla on Wanlit ja ne menee soikeeksi tai lyttyyn yhdestä kohtaa kun pitempään on ajamatta, n. 5km kun ajaa niin tärinä tosiaan häviää.

                Joskus ollut semmoinen tapaus entisessä autossa että liikkelle lähtiessä kytkintä varovasti nostaessa koko auto tutisee johtuen kytkimen lipsumisesta. Voisiko uusi kytkin lipsua vähän ajon aikana ennen kun kerkiää lämmetä?
                Noni, pistetään renkaitten piikkiin. Kytkimestä tiiä sitten, voihan sekin kai siä lipsutella mutta tuntuu enemmän vaikkapa juuri renkaiden aiheuttamalta tutinalta. Mikkäs paineet ihmisillä on Wanleissaan ? Mulla on 235/45/17 2.5 bar.

                Comment

                • gangsta
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 521
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Aapo
                  Noni, pistetään renkaitten piikkiin. Kytkimestä tiiä sitten, voihan sekin kai siä lipsutella mutta tuntuu enemmän vaikkapa juuri renkaiden aiheuttamalta tutinalta. Mikkäs paineet ihmisillä on Wanleissaan ? Mulla on 235/45/17 2.5 bar.
                  nosta 2.8:siin, niin pysyy paremmin pyöreenä.

                  Comment

                  • Aapo
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 126
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by gangsta
                    nosta 2.8:siin, niin pysyy paremmin pyöreenä.
                    Ok, tänks. Vain edestä vaiko koko kierros ?

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #11
                      Originally posted by Aapo
                      Ok, tänks. Vain edestä vaiko koko kierros ?
                      Taakse yleensä hieman enemmän kuin eteen. 2,5/2,8 bar?
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Aapo
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 126
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by alspe
                        Taakse yleensä hieman enemmän kuin eteen. 2,5/2,8 bar?
                        Rooger tämä. Rengasliikkeen kaveri tuuppasi joka puolelle 2.5 ja sano että näin se olla pittää...mutta ei se kyllä ajossa paremmalta tuntunu...tuuppasen taakse vähän lisää niin eiköhän se siitä

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎