Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 etupää klopisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masa06
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 64
    • Vaasa

    E34 etupää klopisee

    Etupäästä kuuluu klopinaa kun ajaa esim. mukulakivitietä, yritin tutkia mutta ei löytynyt vikaa, no, vein katsastukseen ja ajattelin, että siellä kyllä sanoo vian, mutta ei mitään, läpi meni, enkä viitsinyt siellä kysellä asiasta. Voiskohan olla jarrupalat? Ohjaus?
    E34 Touring-95
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    koiranluu
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Masa06
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 64
      • Vaasa

      #3
      Eikö se oltais huomattu katsastuksessa?
      E34 Touring-95

      Comment

      • jkurtti
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 92

        #4
        joskus voi olla noinkin, jos ei tarkastuksessa ilmene...autona tosin e39:

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=69180
        Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

        Comment

        • an13
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 260

          #5
          Tarkista myös rattiakselin liitoksen mutteri, kabiinin puolelta. Tarpeeksi löysällä ollessaan kuuluu sekin kolinana kuopissa.
          ex-535iA E34

          Comment

          • Masa06
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 64
            • Vaasa

            #6
            Okei, pitää maanantaina tarkistaa ratin akselia.
            Koiranluut näytti hyviltä, että tuskimpa ne....??
            E34 Touring-95

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Originally posted by Masa06
              Okei, pitää maanantaina tarkistaa ratin akselia.
              Koiranluut näytti hyviltä, että tuskimpa ne....??
              Ei niistä katsomalla kunnolla näe. Rengas ilmassa(vai oliko se maassa kun tehosi paremmin? koita itse) voit (hanska kädessä) napakasti kämmenellä löydä koiranluun alapäätä ylöspäin. Voi kolahtaa napakalla iskulla jos valmis.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • gangsta
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 521
                • Nurmijärvi

                #8
                katsatusmes sanoi, että ei niitä silmä määräisesti voi todeta.

                Eikä ne sitä multakaan huomannut, ja leima tuli. tosin vaihdoin ne jokatapauksessa sen jälkeen.

                Comment

                • Masa06
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 64
                  • Vaasa

                  #9
                  Jos ei ratinakselista löydy vikaa, niin voihan nuo koiranluut vaihtaa, hommanhan pitäis olla aika helppo? ja eikö ne ole aika halvat.
                  E34 Touring-95

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Koko etupään satsin (tukivarret + koiranluut) saanee saksasta vieläkin about 150e kotiin toimitettuna. En tarkistanut nyt hintaa, mutta siinä paikkeilla lienee. Oma meni kaksi kertaa katsastuksesta läpi sököillä tukivarsilla, ei niitä siellä näe. Kaikki kannattaa vaihtaa kerralla jos ei ole aikoihin vaihdettu, muuten saa vaihtaa yksitellen niitä vähän väliä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Cell
                      Kaikki kannattaa vaihtaa kerralla jos ei ole aikoihin vaihdettu, muuten saa vaihtaa yksitellen niitä vähän väliä.
                      Ja tehdä samalla ylimääräistä työtä kun niitä vaihtelee yksi kerrallaan...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Masinol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 988
                        • "Turku"

                        #12
                        Seachilla tästä löytyy varmaan useampikin aihe....

                        Eli juuri nuo koiranluut tai reaktiotangot eli pitkittäistukivarret.
                        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          #13
                          .........
                          Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:27.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • Rockwell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 1713
                            • Helsinki

                            #14
                            Nostetaan ylös.

                            Nämä ilmeisesti koiranluut http://cgi.ebay.de/2-QUERLENKER-BMW-...QQcmdZViewItem

                            Nämä kannattaa varmasti myös vaihtaa http://cgi.ebay.de/2-QUERLENKER-VORN...QQcmdZViewItem

                            Vielä jotain muita?
                            Last edited by Rockwell; 13-07-2006, 13:58.
                            BMW F31 330d M-Sport -13
                            ex. BMW F21 116i -13
                            ex. BMW 540i(g) Touring -01
                            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                            ex. BMW 316g -99
                            ex. BMW M5 Touring -92
                            ex. BMW 535i -91
                            ex. BMW M5 -91
                            ex. BMW 325i Touring -90

                            Comment

                            • kole
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 506
                              • Joensuu

                              #15
                              Näyttäis alatukivarsilta. Koiranluut ovat kallistuksen vakaajan päissä pystyssä sellaiset pienemmät tangot.
                              http://www.realoem.com/bmw/showparts...50&hg=31&fg=10 nro 6

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎