Juu elikkä olisin ostamassa yhtä -89 520:sta, ajettu noin 200 tkm. Koska en ole aikaisemmin omistanu bemaria, niin kysynkin että mitä tyyppivikoja kys autossa on? Kuinka luotettava tuo kone on ja onko siinä esim mitään kansiongelmia? Kuinka paljos sitten noita pittää yleensä rempata? Ja jos näitä muita kuluja aattelee niin kuinka paljon nuo syö bensaa? Kiitoksia vastanneille
E34 520 osto
Collapse
X
-
Pari vuotta olen ajellut e34 520 ja moottori (m20b20) on auttamatta liian pieni tuohon koriin.
Oli ajettu 300tkm kun ostin ja ensimäisessä katsastuksessa vika lista oli kallis.
Vaihdettu tässä reilun 40000km:n aikana
Jouset, takapään isot puslat, kytkin&asetelma, painelaakeri, jarrulevyt, käsijarruun kaikki hilut kahvasta taaksepäin, polttoaineputket ja konehuoneen päästä letkut, jarruletkuja, etupään niveliä, stefoja laatikkoon&koneeseen, kansiremontti ja jotain muuta mitä ei voi muistaa.
Lisäksi normaaleja huoltoja öljyt, jarrupalat, tulpat, ilmanputsari, jakopään hiluja yms.
Kertaakaan en ole välille jäänyt, ja kaikki remontit olen pystynyt itse tekemään.
Kone pitänyt koko minulla olo ajan ihmeellistä kalkatusta sen kummemmin pahentumatta.
Löpöä menee matka-ajossa reippaasti ajellen hieman yli 9 litraa satkulle, kylä pimppistelyssä semmosta 11-14 litraa satkulle, riippuen ajaako itse vai hallitus.
Kannattaa ehdottomasti tähytä tuota 2.5l konetta jos vain suinkin mahdollista.
Ei valittamista itsellä kuitenkaan ole vaikka autoon on rahaa suhteellisen paljon mennyt ja välissä pikku remppaa onkin pukannut päälle.Ylättävän mukava auto ajaa ikäisekseen. Moottori vain saisi olla suurempi...
Nyttemin hakusessa e39 eli merkkiin jäätiin.BMW 523i Touring -98
Comment
-
-
Oma mielipiteeni on, että kannattaa tähyillä -90 luvun mallistoa jolloin koneena on jo M50 ja 2.0l:kin paljon ripeämpi kuin tuo M20.
Muutenkin M50 on lähes joka suhteessa parempi kuin M20 varsinkin näinkin painavassa autossa. Ainoastaan kone remontin tekeminen on hankalampaa kuin M20:ssä.Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
jakohihnan kun muistaa vaihtaa m20b20 moottorista niin kyllä se hienosti menee. itsellä on 1.8l 4 koneella ja kyllä sekin matka-ajossa ihan mukava on ja jos tarkotus ei ole rääsätä niin mielestäni tuo 2.0 on oikein hyvä vaihtoehto.
ruosteita kannattaa tarkastella ovien alareunoista ja helmoista.
typpivikoina voisi sanoa etä alustassa koiranluut sun muut härpäkkeet että jos harkitsemasi auto kolisee montuissa tai viettää tiellä niin jättäisin ostamatta.
moottorin ja vaihdelaatikon puolesta ei ainakaan itsellä ole m20b20 kohdalla mitään pahaa sanottavaa. esimerkiksi isäukolla on juuri tuollanen -89 520i ja ajettuna 450000km.
jälleenmyyntiarvo laskee sitten aivan perkeleestija autossa saattaa havaita ajan myötä pieniä sähkövikoja(ellei ole jo)
kulutus on kohtuullista ja vakionop.säätimellä matkanteko on oikein mukavaa.. tarvittaessa pääsee varmasti ohi ja jossain 190km/h kohdalla moottori ottaa vielä viimesetkin hepat käyttöön ja kiihtyy ihan mukavasti
kaikinpuolin ok laite ja sanoisin että jos ruostetta ei hirveästi ole, alusta ei kalkata ja normaalit huollot on tehty kohtuu säännöllisesti niin rahaa pöyutään jos halvalla saaBMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
-
Originally posted by fulljälleenmyyntiarvo laskee sitten aivan perkeleestiEx: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by keisari88
Löpöä menee matka-ajossa reippaasti ajellen hieman yli 9 litraa satkulle, kylä pimppistelyssä semmosta 11-14 litraa satkulle, riippuen ajaako itse vai hallitus.
Mun oma oli myös 520i mut 2.5 koneella, ilman muutoskatsastusta, ja vaasaan myin sen, sattuuko olemaan sama yksilö??
Musta?? 540i:n maski ja konepelti?? M3-peilit?? nahkasisusta??
Kori oli -89 ja kone -88
Comment
-
-
Originally posted by RossifumiMuutenkin M50 on lähes joka suhteessa parempi kuin M20 varsinkin näinkin painavassa autossa. Ainoastaan kone remontin tekeminen on hankalampaa kuin M20:ssä.
Ainoastaan vikalista on helvetin paljon pidempi ja erityisesti kalliimpi M50:ssä...E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SicknessJätkä heitti läpän
Ainoastaan vikalista on helvetin paljon pidempi ja erityisesti kalliimpi M50:ssä...
Yleensähän se menee niin, että mitä uudempi kone ja tekniikka, sitä huonompi?Last edited by alspe; 21-06-2006, 10:02.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Kysäsenpä tässä samassa topicissa että mitä kannattaa katsoa ja tarkastaa, kun olen menossa vaihtamaan oman e30:n e34 520i -89:iin? Ajettuna sillä on 245tkm ja ovat todennäköisesti oikeat kilometrit sillä ennen tätä nykyistä omistajaa se on ollut yhdellä papalla. Yksi ruoste kohta puskin oven alareunassa. Ihan karvalakki malli vakio osilla. Mitäs tälläisestä kannattaa tähyillä?Last edited by jsi; 07-07-2006, 19:17.Chevrolet captiva -07
ex. e91 320d touring -06
ex. e39 530da touring "m-sport" -99
ex. e36 325i sedan -91
ex. e30 318i coupe "m-look" -88
Comment
-
-
omien kokemuksieni kautta ainakin seuraavat kannattaa pitää mielessä:
-Ruostetta ihmeen paljon ympäri autoa, varsinkin pohjan kumitulppien ympärykset ja helman nostokohdat herkkiä.
-Varsinkin etupään koiranluut ja reaktiotangot aika heikkoja.Ajelee paljon kuoppiin niin huomaa kun kolisee.Pyörät maassa noista huomaa kyl välyksen jos heiluttelee ja ne on rikki. Helppoja kyl vaihtaa, mut maksavat vaan turhan paljon, varsinkin reaktiotangot.
-Imusarja vuotaa helposti, yhden kohdan paikkaa niiin toinen rupeaa vuotaa.Helppo tarkistaa kun vähän tyhjäkäynnillä heiluttelee imusarjaa niin kierrokset heittää, tai sit suihkii starttispraytä imupuolen liitoksiin.
-sähkövikoja, esim kattoluukku ja keskuslukitus kenkkuilevat usein.
-Vie ihan tolkuttomasti löpöä tehoihin nähden
-Lyhyt nokkahihnan vaihtoväli
Comment
-
-
Originally posted by viiksisomien kokemuksieni kautta ainakin seuraavat kannattaa pitää mielessä:
...
-Imusarja vuotaa helposti, yhden kohdan paikkaa niiin toinen rupeaa vuotaa.Helppo tarkistaa kun vähän tyhjäkäynnillä heiluttelee imusarjaa niin kierrokset heittää, tai sit suihkii starttispraytä imupuolen liitoksiin.
-Vie ihan tolkuttomasti löpöä tehoihin nähden
-Lyhyt nokkahihnan vaihtoväli
Nokkahihnan vaihtoväli on n. 60t. (Oikeasti huoltotarpeen ilmaisimen mukaan) Eihän se mikään pitkä ole, mutta ei niin paha kuin M40-koneen 40t ja tuohon kutoseen hihnan pystyy jopa itse vaihtamaan.
Comment
-
Comment