memebuy23buy

E34 520 osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tpls
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 2

    E34 520 osto

    Juu elikkä olisin ostamassa yhtä -89 520:sta, ajettu noin 200 tkm. Koska en ole aikaisemmin omistanu bemaria, niin kysynkin että mitä tyyppivikoja kys autossa on? Kuinka luotettava tuo kone on ja onko siinä esim mitään kansiongelmia? Kuinka paljos sitten noita pittää yleensä rempata? Ja jos näitä muita kuluja aattelee niin kuinka paljon nuo syö bensaa? Kiitoksia vastanneille
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Tämän ikäisessä saattaa olla jo todella pahaa ruosteongelmaa joten ruosteiset yksilöt kannattaa unohtaa,kaiken muun kanssa sitten pärjääkin hyvin ja jos itse pystyy hieman ruuvaamaan....
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • keisari88
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 128
      • Lappi

      #3
      Pari vuotta olen ajellut e34 520 ja moottori (m20b20) on auttamatta liian pieni tuohon koriin.
      Oli ajettu 300tkm kun ostin ja ensimäisessä katsastuksessa vika lista oli kallis.


      Vaihdettu tässä reilun 40000km:n aikana
      Jouset, takapään isot puslat, kytkin&asetelma, painelaakeri, jarrulevyt, käsijarruun kaikki hilut kahvasta taaksepäin, polttoaineputket ja konehuoneen päästä letkut, jarruletkuja, etupään niveliä, stefoja laatikkoon&koneeseen, kansiremontti ja jotain muuta mitä ei voi muistaa.

      Lisäksi normaaleja huoltoja öljyt, jarrupalat, tulpat, ilmanputsari, jakopään hiluja yms.

      Kertaakaan en ole välille jäänyt, ja kaikki remontit olen pystynyt itse tekemään.
      Kone pitänyt koko minulla olo ajan ihmeellistä kalkatusta sen kummemmin pahentumatta.

      Löpöä menee matka-ajossa reippaasti ajellen hieman yli 9 litraa satkulle, kylä pimppistelyssä semmosta 11-14 litraa satkulle, riippuen ajaako itse vai hallitus.

      Kannattaa ehdottomasti tähytä tuota 2.5l konetta jos vain suinkin mahdollista.

      Ei valittamista itsellä kuitenkaan ole vaikka autoon on rahaa suhteellisen paljon mennyt ja välissä pikku remppaa onkin pukannut päälle.Ylättävän mukava auto ajaa ikäisekseen. Moottori vain saisi olla suurempi...

      Nyttemin hakusessa e39 eli merkkiin jäätiin.
      BMW 523i Touring -98

      Comment

      • Rossifumi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1030
        • Hamina

        #4
        Oma mielipiteeni on, että kannattaa tähyillä -90 luvun mallistoa jolloin koneena on jo M50 ja 2.0l:kin paljon ripeämpi kuin tuo M20.

        Muutenkin M50 on lähes joka suhteessa parempi kuin M20 varsinkin näinkin painavassa autossa. Ainoastaan kone remontin tekeminen on hankalampaa kuin M20:ssä.
        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

        Comment

        • full
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1211
          • Tampere

          #5
          jakohihnan kun muistaa vaihtaa m20b20 moottorista niin kyllä se hienosti menee. itsellä on 1.8l 4 koneella ja kyllä sekin matka-ajossa ihan mukava on ja jos tarkotus ei ole rääsätä niin mielestäni tuo 2.0 on oikein hyvä vaihtoehto.

          ruosteita kannattaa tarkastella ovien alareunoista ja helmoista.

          typpivikoina voisi sanoa etä alustassa koiranluut sun muut härpäkkeet että jos harkitsemasi auto kolisee montuissa tai viettää tiellä niin jättäisin ostamatta.

          moottorin ja vaihdelaatikon puolesta ei ainakaan itsellä ole m20b20 kohdalla mitään pahaa sanottavaa. esimerkiksi isäukolla on juuri tuollanen -89 520i ja ajettuna 450000km.

          jälleenmyyntiarvo laskee sitten aivan perkeleesti ja autossa saattaa havaita ajan myötä pieniä sähkövikoja(ellei ole jo)

          kulutus on kohtuullista ja vakionop.säätimellä matkanteko on oikein mukavaa.. tarvittaessa pääsee varmasti ohi ja jossain 190km/h kohdalla moottori ottaa vielä viimesetkin hepat käyttöön ja kiihtyy ihan mukavasti

          kaikinpuolin ok laite ja sanoisin että jos ruostetta ei hirveästi ole, alusta ei kalkata ja normaalit huollot on tehty kohtuu säännöllisesti niin rahaa pöyutään jos halvalla saa
          BMW M535iA -86
          Volvo V90 -18

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by full
            jälleenmyyntiarvo laskee sitten aivan perkeleesti
            Eipä se '89 520:n arvo pysty enää perkeleesti laskemaan. Itse ajoin tuollaisella pari vuotta ja ihan tyytyväinen olin. Ostaessa niitä vikoja ei kovin sais kyllä päällä olla...
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • Aguél
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 513
              • Siuntio/Lohja

              #7
              Kertokaas viisaammat että missä päin konetta on toi tunnistus kirjain/numero yhdistelmä. Olen ostamassa 520 johon on kuulemma vaihdettu 2.5L kone, mutta ei ole muutoskatsastettu sille koneelle. Eli eikös ne ole ulkoapäin ihan samannäköset? Ja vuosimalli on -88
              325i Coupe
              Ex BMW:t
              E34 530iA V8 touring
              E36 316i
              E34 535i
              E30 316i

              Comment

              • J. Kuusisto
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 860
                • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by keisari88

                Löpöä menee matka-ajossa reippaasti ajellen hieman yli 9 litraa satkulle, kylä pimppistelyssä semmosta 11-14 litraa satkulle, riippuen ajaako itse vai hallitus.
                Itsellä oli 2.5 m20 kone ja se kulutti matka-ajossa tasan 8.0l/100km ja kyläpyörityksessä ehdoton maksimi oli 11.9l/100km, yleensä 10-11l/100km.

                Mun oma oli myös 520i mut 2.5 koneella, ilman muutoskatsastusta, ja vaasaan myin sen, sattuuko olemaan sama yksilö??
                Musta?? 540i:n maski ja konepelti?? M3-peilit?? nahkasisusta??
                Kori oli -89 ja kone -88
                e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                e28 M535i -85

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Rossifumi
                  Muutenkin M50 on lähes joka suhteessa parempi kuin M20 varsinkin näinkin painavassa autossa. Ainoastaan kone remontin tekeminen on hankalampaa kuin M20:ssä.
                  Jätkä heitti läpän

                  Ainoastaan vikalista on helvetin paljon pidempi ja erityisesti kalliimpi M50:ssä...
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3399
                    • Tre

                    #10
                    Originally posted by Sickness
                    Jätkä heitti läpän

                    Ainoastaan vikalista on helvetin paljon pidempi ja erityisesti kalliimpi M50:ssä...
                    Tästäkin nyt voidaan olla NIIN montaa mieltä

                    Yleensähän se menee niin, että mitä uudempi kone ja tekniikka, sitä huonompi?
                    Last edited by alspe; 21-06-2006, 10:02.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by alspe
                      Tästäkin nyt voidaan olla NIIN montaa mieltä

                      Yleensähän se menee niin, että mitä uudempi kone ja tekniikka, sitä huonompi?
                      Tarkoituksena oli lähinnä tuoda esiin juuri se, että asia ei ole ihan noin mustavalkoinen kuin Rossifumi esitti.
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • tpls
                        Newbiemmer
                        • Feb 2005
                        • 2

                        #12
                        Kiitos vaan vastanneille, ennoo uutta autoo vielä ostanu.

                        Enpä sitä muuten pelkkää pemaria oo kattelemassa, periaattees kaikki muut paitti ranskalaiset, italialaiset ja ooppelit kelepaa

                        Comment

                        • jsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 324
                          • Savonlinna

                          #13
                          Kysäsenpä tässä samassa topicissa että mitä kannattaa katsoa ja tarkastaa, kun olen menossa vaihtamaan oman e30:n e34 520i -89:iin? Ajettuna sillä on 245tkm ja ovat todennäköisesti oikeat kilometrit sillä ennen tätä nykyistä omistajaa se on ollut yhdellä papalla. Yksi ruoste kohta puskin oven alareunassa. Ihan karvalakki malli vakio osilla. Mitäs tälläisestä kannattaa tähyillä?
                          Last edited by jsi; 07-07-2006, 19:17.
                          Chevrolet captiva -07

                          ex. e91 320d touring -06
                          ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                          ex. e36 325i sedan -91
                          ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                          Comment

                          • viiksis
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 27

                            #14
                            omien kokemuksieni kautta ainakin seuraavat kannattaa pitää mielessä:

                            -Ruostetta ihmeen paljon ympäri autoa, varsinkin pohjan kumitulppien ympärykset ja helman nostokohdat herkkiä.

                            -Varsinkin etupään koiranluut ja reaktiotangot aika heikkoja.Ajelee paljon kuoppiin niin huomaa kun kolisee.Pyörät maassa noista huomaa kyl välyksen jos heiluttelee ja ne on rikki. Helppoja kyl vaihtaa, mut maksavat vaan turhan paljon, varsinkin reaktiotangot.

                            -Imusarja vuotaa helposti, yhden kohdan paikkaa niiin toinen rupeaa vuotaa.Helppo tarkistaa kun vähän tyhjäkäynnillä heiluttelee imusarjaa niin kierrokset heittää, tai sit suihkii starttispraytä imupuolen liitoksiin.

                            -sähkövikoja, esim kattoluukku ja keskuslukitus kenkkuilevat usein.

                            -Vie ihan tolkuttomasti löpöä tehoihin nähden

                            -Lyhyt nokkahihnan vaihtoväli

                            Comment

                            • SledgeHammer82
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1652
                              • Pk-seutu

                              #15
                              Originally posted by viiksis
                              omien kokemuksieni kautta ainakin seuraavat kannattaa pitää mielessä:

                              ...
                              -Imusarja vuotaa helposti, yhden kohdan paikkaa niiin toinen rupeaa vuotaa.Helppo tarkistaa kun vähän tyhjäkäynnillä heiluttelee imusarjaa niin kierrokset heittää, tai sit suihkii starttispraytä imupuolen liitoksiin.
                              En olekaan ennen kuullut tästä M20B20-moottorien imusarjavuoto-ongelmasta, vaikka kyseisiä motteja onkin jonkun verran tullut katseltua. Mikä siinä alkaa vuotaa ja miten se paikataan?

                              -Vie ihan tolkuttomasti löpöä tehoihin nähden

                              -Lyhyt nokkahihnan vaihtoväli
                              Pitää muistaa, että E34 on raskas auto, eikä se pelkällä pyhällä hengellä liiku varsinkaan kaupunkiajossa, jossa joutuu usein kiihdyttelemään. Tien päällä kulutus ei mikään paha. Samalla koneella (tosin ilman kattia) varustetussa omassa 320i:ssä kulutus on ollut sekalaisessa ajossa tankilla alle 9 litraa sadalle. Ja ilmanvastuksessa noilla autoilla ei isoa eroa ole, joten maantiekulutukset lienee aika samoja.

                              Nokkahihnan vaihtoväli on n. 60t. (Oikeasti huoltotarpeen ilmaisimen mukaan) Eihän se mikään pitkä ole, mutta ei niin paha kuin M40-koneen 40t ja tuohon kutoseen hihnan pystyy jopa itse vaihtamaan.

                              Comment

                              Working...
                              X