Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 ilmastoinnin kondenssivesi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 243
    • Kota

    e34 540 ilmastoinnin kondenssivesi...

    Elikkäs minnehän helvettiin ne mahtaa nuo kondenssivedet valua, kun auton alle ei ainakaan ilmesty lätäkköä.

    Kun antaa auton seisoa kuumalla tunnin tai pari ja laittaa ilmastoinnin puhaltamaa, niin jonkin verran haisee märkä sukka...

    Eli toisin sanoen se vesi putki on tukossa, mutta missähän se mahtaa sijaita?
  • kartse
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 75
    • Tampere

    #2
    Itsekin ihmetellyt samaa kun lätäkköä ei löydy!

    Comment

    • amppa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 86

      #3
      Vaihdelaatikon päälle ne tulee kardaanitunnelissa.

      Sisäilmankierrätyksellä täydellä miehityksellä oman autoni huomasin pienoisen rapakon jättävän.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by ihi
        Eli toisin sanoen se vesi putki on tukossa, mutta missähän se mahtaa sijaita?
        Ööö, ei välttämättä. Sammuta ilmastointi pari minuuttia ennen auton sammuttamista, niin kenno ehtii kuivua ja sukan hajua ei tule. Samalla ehkäisee kennon homehtumista.

        Comment

        • ihi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 243
          • Kota

          #5
          Juu, olen kyllä yrittänyt sammuttaa tuon ilmastoinnin, mutta kun se ei sammu

          Eli sillä lumihiutaleen kuvalla varustetulla nappulalla ei ole sitten mitään vikutusta tuon ilmastoinnin toimintaan. Ainoastaan lämmön säädön jos laittaa vaikkapa ulkoilman lämpöä vastaavaksi, niin sitte ei pyörittele kompuraa. Hassu juttu tuo automatiikka.

          Comment

          • 525TDS Touring
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 483
            • Sahalahti

            #6
            Originally posted by ihi
            Juu, olen kyllä yrittänyt sammuttaa tuon ilmastoinnin, mutta kun se ei sammu

            Eli sillä lumihiutaleen kuvalla varustetulla nappulalla ei ole sitten mitään vikutusta tuon ilmastoinnin toimintaan. Ainoastaan lämmön säädön jos laittaa vaikkapa ulkoilman lämpöä vastaavaksi, niin sitte ei pyörittele kompuraa. Hassu juttu tuo automatiikka.
            Sitten on joko painekytkin tai kompuran päässä magneettikytkin rikki, jos ei kompura mee pois päältä hiutalekytkimestä, tai joku on tehnyt omia kytköksiä..
            Ex-525TDSa Touring -98
            Ex-MB E220T CDi -02
            E61 520D -09
            F11 518d -16

            Comment

            • Rockwell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 1713
              • Helsinki

              #7
              Onko sulla automaattinen sisäilmankierto päällä? Jos se on päällä niin ilmastointi ei sammu.
              BMW F31 330d M-Sport -13
              ex. BMW F21 116i -13
              ex. BMW 540i(g) Touring -01
              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
              ex. BMW 316g -99
              ex. BMW M5 Touring -92
              ex. BMW 535i -91
              ex. BMW M5 -91
              ex. BMW 325i Touring -90

              Comment

              • ihi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 243
                • Kota

                #8
                Jep, se automaattinen sisäilman kiertohan se näköjään tekeekin. Kiitos infosta.

                Comment

                • 540iA Tapsa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 97
                  • Kangasala

                  #9
                  Kyllä sinne pitäis märkä lammikko auton alle ilmestyä mikäli höyrystin vain "jäätyy" kunnolla. Tai sit höyrystimen sulavesiputki on tukossa, vedet menee jostain lattiamatolle. Vois olla mahdollista jos kerran märkä sukka haisee sisällä.

                  Itellä ainaskin tulee selvä vesilammikko auton alle.. eikä se ole jäähdytinnestettä..
                  -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

                  Auto: e46 330d manual touring -00
                  -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
                  -ex: e34 525tds touring -94
                  -ex: e34 540iA
                  -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

                  Moottoripyörät:
                  Yamaha R6 -01 kilpapyörä
                  KTM EXC-F 250 -08
                  ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
                  ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
                  ex: Gas Gas EC300
                  ex: Husqvarna CR125

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #10
                    Originally posted by ihi
                    Jep, se automaattinen sisäilman kiertohan se näköjään tekeekin. Kiitos infosta.
                    Toi on näköjään muuttunu E39 myötä, sinä ei enää sisäkierto vaikuta.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎