E34 520 2.5? Moottorin tunnistus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aguél
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 513
    • Siuntio/Lohja

    E34 520 2.5? Moottorin tunnistus.

    Kertokaas viisaammat että missä päin konetta on toi tunnistus kirjain/numero yhdistelmä. Olen ostamassa 520 johon on kuulemma vaihdettu 2.5L kone, mutta ei ole muutoskatsastettu sille koneelle. Eli eikös ne ole ulkoapäin ihan samannäköset? Ja vuosimalli on -88. En tiedä onko tässä jotain eroa kun searchilla löyty juttua vain e30 koneista.
    T:Tuleva bemarin omistaja.
    325i Coupe
    Ex BMW:t
    E34 530iA V8 touring
    E36 316i
    E34 535i
    E30 316i
  • Aguél
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 513
    • Siuntio/Lohja

    #2
    Eikö kukaan tosiaan osaa auttaa tässä asiassa. Ainakin yritin kirjoittaa otsikon asiallisesti ja ilmaista asiani selkeästi.
    325i Coupe
    Ex BMW:t
    E34 530iA V8 touring
    E36 316i
    E34 535i
    E30 316i

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16577
      • Asikkala

      #3
      Laturista taaksepäin lohkon kyljessä tasainen koneistettu alue n. 1,5 x 7 cm, siinä koko esim. 2.5 ja sarjanumero.

      Comment

      • J. Kuusisto
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 860
        • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

        #4
        Mulla oli 520i myös 2.5 koneella, ilman muutoskatsastusta, ja vaasaan myin sen, sattuuko olemaan sama yksilö??
        Musta?? 540i:n maski ja konepelti?? M3-peilit?? nahkasisusta??
        Kori oli -89 ja kone -88?
        Last edited by J. Kuusisto; 21-06-2006, 08:42.
        e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
        e28 M535i -85

        Comment

        • Aguél
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 513
          • Siuntio/Lohja

          #5
          Kiitos vastauksista. Ei ole samayksilö kun toi musta. Onko näissä muuten miten paljon tyyppi vikoja ja minkälaisia?
          325i Coupe
          Ex BMW:t
          E34 530iA V8 touring
          E36 316i
          E34 535i
          E30 316i

          Comment

          • Aguél
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 513
            • Siuntio/Lohja

            #6
            Tarkoitin nyt ihan yleensäkkin näitä 500-sarjalaisia.
            325i Coupe
            Ex BMW:t
            E34 530iA V8 touring
            E36 316i
            E34 535i
            E30 316i

            Comment

            • Rockwell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 1713
              • Helsinki

              #7
              Kannattaako noita TV-pommeja ostaa?
              BMW F31 330d M-Sport -13
              ex. BMW F21 116i -13
              ex. BMW 540i(g) Touring -01
              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
              ex. BMW 316g -99
              ex. BMW M5 Touring -92
              ex. BMW 535i -91
              ex. BMW M5 -91
              ex. BMW 325i Touring -90

              Comment

              • Aguél
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 513
                • Siuntio/Lohja

                #8
                Vähän perusteluja väitteille kiitos ja sitten tietoa niistä 500-sarjan tyyppi vioista.
                Ja kyllä sellanen "TV-pommi" kannaattaa ostaa kun ei varaa muuhun ole.
                325i Coupe
                Ex BMW:t
                E34 530iA V8 touring
                E36 316i
                E34 535i
                E30 316i

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Aguél
                  ... ja sitten tietoa niistä 500-sarjan tyyppi vioista.
                  The Bmw E34 is a strong car with bulletproof engines (except the nikasil V8), but around 70-120k miles, you will need to have a full bank account or good tools and understanding wife/husband.
                  This is what will or might happened from the most to the least probable, by the well known Bill R:
                  1. Self locking bolts on cam oil spray bar. Look for worn camshaft lobes from this.
                  2. Hood & trunk gas lifts.
                  3. Front suspension: tie rod ends, ball Joints, possibly struts and bearings. Thrust arm bushings.
                  4. Sway bar links and bushings. Rear differential mount and rear subframe bushings.
                  5. Fan clutch on water pump.
                  6. Brake rotors, pads, sensors, timing belt and tensioner (M20), brake or clutch switch.
                  7. Exhaust components, usually muffler. O2 sensor.
                  8. Heater control valve, Fan speed control whether sword or resistor pack. A/C compressor.
                  9. Differential speed sensor.
                  10. Clutch, Driveshaft ujoints center bearing guibos.
                  11. Radiator and hoses. Thermostat.Water pump
                  12. Doors restraint (the metal bar that stops the door from opening too far) is attached to the very thin metal of the door frame and is starting to fatigue and crack.
                  13. Gauge cluster, usually capacitors repair for 5.00in parts or purchase 750.00 rebuilt unit.
                  14. Steering box, excessive play on center, sometimes just an adjustment.
                  15. Light control module (LKM) repair or replace.
                  16. Seat cables modified. Arm rest repair. Door panels above armrest coming unglued.Sunroof drains plugging and sunroof seals out of aligment.
                  17. Wheel bearings front and rear, usually front first. Sealed unit you must buy the entire hub. Cv boots on rear axles.
                  18. Oil canister (oil filter housing) valve is failing. This is BMW mistake. Canister needs to be changed (M30 engine only).
                  19. Fuel pump relay and main relay.
                  20. Glove box latch.
                  21. Excessive play in shifter handle on automatic. Adjustment.
                  22. Automatic transmission depending on maintenance.
                  23. Timing chain tensioner.
                  24. Fuel pump.
                  25. Occasionaly an oil pump. Not that common.
                  26. Occasionaly a headgasket. Common on M30 engine with the coolant that had not been changed every 2 years.
                  27. After 400k miles, you should change your engine :-)
                  Ja yleisiä vikoja ja niiden korjauksia E34 FAQ:ssa ja haulla...
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  Working...
                  X