Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehoton ilmastointi (e34 -91)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mane-
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 8
    • Lahti

    Tehoton ilmastointi (e34 -91)

    Tarvis vähän apuja mikä tota ilmastointia vaivaa Tänää huollettu ja täytetty kun ei oo puhaltanu kunnolla kylmää mun aikana ja talvella ei lähteny enää ees kompura käyntii. Uudet aineet sisään mutta eipä tuu yhtää viileempää ku alkuaikoina, ainoostaa haaleeta. Liikennevaloissa on sama onko ilmastointi päällä vai ei!

    Järjestelmä koeponnistettii eikä ainakaa siinä vielä paineet laskenu. Uusia aineita kun laitettii ni huomattii ettei sieltä tuukaa kylmää. Syyksi epäiltiin korkeaa imu(?)painetta joka oli parhaillaan 7 baria kun pitäs olla n.1-2, kuulemma. Sano että joku venttiili päästäis liikaa läpi. Mikähän venttiili siis vois olla kyseessä? No tässä vaiheessa asentaja vaihtu vanhempaan ja taas lisättii ainetta ja sano että kompura fuskaa, onkos tämä mahdollista tai kuinka todennäköistä? Lopulta ainetta laitettiin vain 1700g jotta kompura kestäisi edes jonkun aikaa! Ihme touhua. Kyllä sieltä nyt kierroksilla tulee vähän viileämpää kuin ajoviima, mutta kaupungissa saa hikoilla luu ulkona entiseen tapaa
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Mane-
    Mikähän venttiili siis vois olla kyseessä?
    Ekspansioventtiili (x-venttiili), joka höyrystää korkeapaineisen kylmäaineen juuri ennen ilmastoinnin kennoa ja höyrystyessä aineen lämpötila laskee. Löytyy keskikonsolin sisältä. Jos tuo päästää kaiken läpi, niin silloinhan venttiilin jälkeisellä matalpainepuolelle tulee kai sama paine kuin korkeapainepuolelle.
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • Mane-
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 8
      • Lahti

      #3
      Kiitän, pitääpä vaihtaa se.

      Comment

      • angel87
        Newbiemmer
        • Aug 2003
        • 6

        #4
        Originally posted by O.K.
        Ekspansioventtiili (x-venttiili), joka höyrystää korkeapaineisen kylmäaineen juuri ennen ilmastoinnin kennoa ja höyrystyessä aineen lämpötila laskee. Löytyy keskikonsolin sisältä. Jos tuo päästää kaiken läpi, niin silloinhan venttiilin jälkeisellä matalpainepuolelle tulee kai sama paine kuin korkeapainepuolelle.

        Kuinkakohan syvällä konsolin sisällä tällänen venttiili mahtaa olla ja miltä se suurinpiirtein näyttää?

        Ulkona +31c, kompura pyörii, kylmäaineet lisätty mutta mitään ei tapahdu! Saatana!

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by angel87
          Kuinkakohan syvällä konsolin sisällä tällänen venttiili mahtaa olla ja miltä se suurinpiirtein näyttää?

          Ulkona +31c, kompura pyörii, kylmäaineet lisätty mutta mitään ei tapahdu! Saatana!
          http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=64&fg=30 <-tuossa kuva

          eli v&#228;nk&#228;rin puolelta se suojakate pois, siell&#228; se on muovikannen alla, viisaammat valistakoon jos olen v&#228;&#228;r&#228;ss&#228;
          Last edited by Axum; 10-07-2006, 18:36.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #6
            Justiin vaihtelin omaan e34 ton venttiilin perjantaina. Irrotin hanskalokeron, suojamuovit, apparin jalkatilan ilmakanavan, verhoilupanelin siitä jalkatilan sivulta sekä sen muovisuojan joka on torx ruuveilla kiinni. Nuo kun purkaa niin saa venttiilin ja höyrystimen sivun esiin.

            Konehuoneen puolelta pitää irrottaa tulipellistä se levy jonka takana mm. puhaltimen moottori on. Sieltä sitten apukuskin puoleisesta päädystä mutteri ja pari ruuvia irti niin sitten pääsee vaihtamaan venttiilin. Katso e34 FAQ:sta bentleyn manuaalista ohjeet.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Ja näyttää kokolailla tältä:

              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎