Pitäis vaihtaa nuo hihnat tosta vehkeestä, mutta en äkkiseltää tajunnut, että mistä tota ohjaustehostinta pitää löysyttää, että saa hihnan irti/vaihdettua. Oliskos joku ystävällinen ja valaisis laiskaa ihmistä
että mistä kohtaa sen saa löysennettyä?
E34 hihnan vaihtoa
Collapse
X
-
Mikäs kone sulla on? Omassa disussa on siinä ylimmäisenä semmonen peukalon mittanen kiristäjä "iskari jonka irrottaa yläpäästään niin sit alkaa liikkuu se kiristäjä rulla niin hihnan voi nätisti napata pois ja alkaa pujottelee uutta tilalle! Muuten yksinkertaista mut oli vähä hankala saada kammettua se kiristin juttu omalle paikoilleen niin et sen yläpultti menee paikoilleen..
Voimaa...
-
Originally posted by jleinoMikäs kone sulla on? Omassa disussa on siinä ylimmäisenä semmonen peukalon mittanen kiristäjä "iskari jonka irrottaa yläpäästään niin sit alkaa liikkuu se kiristäjä rulla niin hihnan voi nätisti napata pois ja alkaa pujottelee uutta tilalle! Muuten yksinkertaista mut oli vähä hankala saada kammettua se kiristin juttu omalle paikoilleen niin et sen yläpultti menee paikoilleen..
Kuulostaisi kovin M50 koneelta.
btw. sitä "iskaria" ei tarvi irroittaa
Rullasta ottaa suojalevyn irti ja sen alta löytyy kuusiokolokanta, siihen tuuppasee kuusiokolon ja vääntää "iskarin" suuntaan ja tadadaa, sehän toimii kuin iskunvaimennin ja löystyttää hihnan
EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
Löysäät mutterit niistä akselipulteista jotka pitää tehostimen pumppua kiinni, sitten toisesta akselista kääntämällä löystyy ja kiristyy hihna, siellä on hammastukset. Samanlainen kuin laturissa ja ilmastoinnissakin.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Jaa et löytyy samanlaiset hammastukset... no perskutaOriginally posted by CellLöysäät mutterit niistä akselipulteista jotka pitää tehostimen pumppua kiinni, sitten toisesta akselista kääntämällä löystyy ja kiristyy hihna, siellä on hammastukset. Samanlainen kuin laturissa ja ilmastoinnissakin.
Pitääpäs sitte oikein ottaa silmä käteen, kun en siellä sellasia huomannut. Kiitoksia avuista.
Comment
-
Joo löytyhän se hammaspyörä sieltä ja hihnat on irti... vielä ku uudet sais... heh.
Eipä vaan äkkiä tullut mieleen, että sieltä joutuu irrottamaan pohjapanssarin ja sukeltamaan alakautta et saa yhen pirun hihnan irti. No, saksalainen insinööri on taas kai ajatellut (tai ollut todennäköisesti ajattelematta
) että kaikki huollattavat bemarinsa merkkikorjaamolla tai että kaikilla löytyy kotoa hallinosturi... on meinaan sen verran matala toi vekotin et meinas päästä itku ja tulla ärräpäitä kun ahdistaa
Comment
Comment