E34 535 -88 tammat laitumella?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jay73
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 24

    E34 535 -88 tammat laitumella?

    Eli vaihdettu on KAIKKI kumiletkut ja muut tilpehöörit tosta ilmamassamittarin ja kaasuläpän välistä (mitkä oli kyl vuotoja täys), mut tuntuu et tammat on silti jossain laitumella kun ei oikee lähde.... vai tottuuko sitä vaan kaikkeen ja se vaan tuntuu et ei liiku mihinkään.... oliskos ideoita, mikä (muu) vois mättää..? Nii ja on se ilmanputsarin ja mittarin välinenkin kumiletku uusi. Myös bensansuodatin on vaihdettu.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #2
    Entä kaksi alipaineletkua imusarjan alta? Toinen huohottimelle ja toinen bensanpaineensäätimelle.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • an13
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 260

      #3
      Onko imusarjan tiivisteiden pitävyys testattu sprayllä?
      ex-535iA E34

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6947
        • N/A

        #4
        Itse lähdin aikoinaan omaan 535i 92 etsimään tehoja seuraavalla tavalla.
        Alipaineletkut uusiksi (haitariputki+ne pienemmät letkut mitä ilmamäärämittarin ja venakopan/imusarjan välillä on)
        Ei pie unohtaa bensapaineensäätimen ohutta letkua.
        Jos lambda-anturin vaihdosta ei ole mitään tietoa, ei se ole kuin 60e investointi.
        Sen voi kanssa vaihtaa varmuudenvuoksi.

        Itsestäänselvyyksiähän on jo seuraavat varmaan? :
        Tulpat uudet
        Bensa/ilmansuodatin
        Orginaali ilmansuodatin vakiokotelolla ja torvella että vetää kylmää keulalta.


        Sitten ilmamäärämittaria karkeesti parinaksua tehdasasetusta rikkaammalle ja tunnustelee miten kulkee.

        Tällä reseptillä omani alkoi vetämään pintakaasulta lähtien oikein herkästi ja dynossa irtosi 212hv /310nm.

        Comment

        • jay73
          Newbiemmer
          • May 2005
          • 24

          #5
          Originally posted by Antti O
          Itse lähdin aikoinaan omaan 535i 92 etsimään tehoja seuraavalla tavalla.
          Alipaineletkut uusiksi (haitariputki+ne pienemmät letkut mitä ilmamäärämittarin ja venakopan/imusarjan välillä on)
          Ei pie unohtaa bensapaineensäätimen ohutta letkua.
          Jos lambda-anturin vaihdosta ei ole mitään tietoa, ei se ole kuin 60e investointi.
          Sen voi kanssa vaihtaa varmuudenvuoksi.

          Itsestäänselvyyksiähän on jo seuraavat varmaan? :
          Tulpat uudet
          Bensa/ilmansuodatin
          Orginaali ilmansuodatin vakiokotelolla ja torvella että vetää kylmää keulalta.


          Sitten ilmamäärämittaria karkeesti parinaksua tehdasasetusta rikkaammalle ja tunnustelee miten kulkee.

          Tällä reseptillä omani alkoi vetämään pintakaasulta lähtien oikein herkästi ja dynossa irtosi 212hv /310nm.
          No kaikkihan noi letkut on jo vaihdettu, kuten tossa jo mainitsin, eli ei se niissä ole. Lambdaa en oo kyl vaihtanu... vielä. Ja tosta ilmamäärämittarista... mistä sieltä niinku muka pitäis vääntää ja mitä??? Sehän on yks iso mötikkä ja ei siinä mitään näy... pitääkö se jostain aukaista? Ohjeita, kiitos, jos sais?

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6947
            • N/A

            #6
            Ilmamäärämittari pöydälle, kansi auki (on liimattu) aukeaa varovasti meisselillä vääntämällä.

            Sitten merkkaat siihen alumiiniin ja rattaaseen alkuperäisen paikan missä se tehtaan jäliltä on ollut. esm piirtopuikko tai terävä meisseli sopii merkkaamistyökaluksi.

            Väännät vastapäivään pari pykälää ratasta ja samalla meisselillä väännätät jousta että saat käänettyä, 2-3 napsua voit kokeilla vastapäivään (rikkaammalle) ja sitten vaan mittari ylösalaisin kiinni ilman kantta ja kaikki piuhat ja letkut kiinni.

            Itse huomasin ainaski heti vaikutuksen pintakaasualueella vetoon.

            Jos parani, voit kokeilla viel 1-2 napsua rikkaammalle vaikuttaako, itsellä paras oli 3 napsua rikkaampaan.
            Sitten liimaat huolellisesti kannen kiinni. ja kasaat sen normaalisti paikalleen.

            Comment

            Working...
            X