Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalot palaa ja lähivalot/pitkät vilkkuu...!!?? 520i -88

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mc_Ozo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 143
    • Mikkeli

    Huoltovalot palaa ja lähivalot/pitkät vilkkuu...!!?? 520i -88

    Bmw 520i -88 Auto sammutettuna ja huoltovaloista keltainen ja punainen palavat. Auto käynnissä ja keltainen ja punainen valo palavat+ kello symbooli+ inspection, sekä kulutus mittari karkaa 30l paremmalle puolelle, menee 0l kulutukseen VAIN moottorijarrutuksessa. Vika ilmeni samoihin aikoihin kun lähi/kauko- valot alkoivat himmenemään ja kirkastumaan, sama tapahtuu myös osalle mittarin valoja.

    Mikähän täs kaarassa on?
    From zero to hero
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Originally posted by Mc_Ozo
    Mikähän täs kaarassa on?
    Kenties maadoitushäiriöitä ja mittariston akut on loppu. Searchilla löytää juttua noiden mittariston akkujen vaihdosta.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • veka
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 86
      • Pori

      #3
      Hapettuneet liitokset voi tehdä ihan mitä vain sähköhäiriöitä. Katoppa sulakepoksia sillä silmällä.
      Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

      Comment

      • Mc_Ozo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 143
        • Mikkeli

        #4
        Huomattua: Moottorijarrutuksella, jos valot kirkkaat, niin auto jarruttaa enemmän, himmeillä moottorijarrutuksen teho lievempi. Tämähän on käytännössä selvää, mutta mikä mittaristoa EDELLEEN vaivaa?
        From zero to hero

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Mc_Ozo
          Huomattua: Moottorijarrutuksella, jos valot kirkkaat, niin auto jarruttaa enemmän, himmeillä moottorijarrutuksen teho lievempi. Tämähän on käytännössä selvää, mutta mikä mittaristoa EDELLEEN vaivaa?
          Tarkistappa laturin kunto, äkkiä luulisi ettei voi niin paljoa vaikuttaa toi että moottorijarrutuksella huomasi.

          Tarkista myös: akunkenkien kiinnitys, laturin ja startin välinen johto, akun ja startin välinen johto, akun - johto koriin ja moottorin ja korin välinen maadoitus johto.

          Mittaa latausjännite.

          EDIT: silloin kun ne huoltovalot jää palamaan niin toimivatko vilkut ja/tai pyyhkimet?
          Olli.

          Comment

          • Mc_Ozo
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 143
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by Rocla
            EDIT: silloin kun ne huoltovalot jää palamaan niin toimivatko vilkut ja/tai pyyhkimet?
            Kyllä toimivat. Tuntuu esiintyvän jännite piikkejä, jolloin auto tuntuu raskaammalta ja moottorijarrutuksessa on enemmän tehoa.
            Nyt ovat lähi ja kauko valot sammuilleet, kun jännite piikki ilmenee (mutta tätä ei tapahdu joka piikin kohdalla, silloin tällöin). Oikea lähi polttimo on palanut. Muut tiellä liikkujat mahtaa kyllä ihmetellä, kun valot vaan välkkyy :/

            Testaan mainittuja apujanne ja ilmoitan miten käy.
            From zero to hero

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Mc_Ozo
              Kyllä toimivat. Tuntuu esiintyvän jännite piikkejä, jolloin auto tuntuu raskaammalta ja moottorijarrutuksessa on enemmän tehoa.
              Nyt ovat lähi ja kauko valot sammuilleet, kun jännite piikki ilmenee (mutta tätä ei tapahdu joka piikin kohdalla, silloin tällöin). Oikea lähi polttimo on palanut. Muut tiellä liikkujat mahtaa kyllä ihmetellä, kun valot vaan välkkyy :/

              Testaan mainittuja apujanne ja ilmoitan miten käy.
              Virtalukon pohja?
              Olli.

              Comment

              • Mc_Ozo
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 143
                • Mikkeli

                #8
                Ok. Auto ei toiminut matalilla kierroksilla enää, vaan rynkytti. Todella huono saada auto käyntiin ja lopulta ei käynnistynyt enää ollenkaan. Vaihdoin sytytyspuolan, koska vanhan ohmi arvoista ei ottanut mitään selvää (heittelyä) ja koska kipinää ei syntynyt. Samalla vaihdoin kuluneen pyörijän/kannen. Starttaan.. ei toimi. Putsaan tulpat ja pakotan startilla, auto käynnistyy.
                Huoltovaloja en saa hyppylangalla vieläkään sammumaan. Alkuperäinen vikahan oli jännitteen heittely. Nyt toimii, tyhjäkäynti tosin hakee
                From zero to hero

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎