Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 sähkölasien asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    E34 sähkölasien asennus

    Kenellä on kokemusta asennuksesta?
    Tarinani lyhyesti: Auto tehtaalta veiveillä, ostin sähköiset nostomekanismit eteen sekä katkaisijat samasta puretusta autosta. Asennettuani kuskin mekanismin testasin mottoriin syöttämällä virtaa että se toimii. Oven sisään luonnollisesti jouduin vaihtamaan koko johtosarjan... kaikki muut oven sähköhepeneet toimii paitsi lasi :| Katkaisinpaneelissakin palaa valo niinkuin pitää, nyt ilmeisesti kuitenkin joku palikka puuttuu kun ei toimi. Takapenkin alle testattiin vaihtamalla toinen relemoduli, jossa pitäis olla lasien ohjaus ja joka oli toimivasta sähkölasisesta e34:stä, ei toimi edelleenkään. Kaikki sulakkeet sähkölaseille on moottoritilassa sekä takapenkin allakin tais olla joku sulake laseille. Eli mikähän rele tms. pitäis vielä lisätä?? Vai pitäiskö vaihtaa molemmat tai juuri se toinen relemoduli penkin alla? Rupee tulee kuuma... kiitän suuresti neuvoista auto on 520i vm. -89
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Ajattelin tehdä ihan saman työn e30-malliin. Aika näyttää kuinka hyvin onnistuu asennus. Toivottavasti ilman suurempia ongelmia. Onko keskikonsolin rungossa valmiit reiät katkaisijoille, että ei tarvitsi kuin puhkaista reikä verhoiluun ja laittaa katkaisin paikoilleen?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Enpäs oo varma E30:stä, luulis että siinä on kans johdot ja katkaisijan paikat laitettu jo tehtaalla niin kuin tossa mun bemussa. Mulla tartti sille katkaisijan reiälle käyttää suht järeää teräasetta, siinä ei ollu pelkästään "verhoilua" poistettavana vaan suht tukevaa konsolin muovia. Alta pilkisti heti piuhat tyrkyllä katkaisijalle ja naps vaan kiinni. Mekanismin asennuskin oli aika iisi suoraan veivivehkeiden tilalle, tosin itse suosittelen pulttikiinnitystä noiden tehtaan niittauksien sijaan, on ainakin helpompi laittaa ja saa poiskin jos menee viduiks. Siis ne tehtaan niitit joutuu kyllä poraamaan tai hiomaan pois. Ovipahvit oli kyllä aika tiukasti kiinni, että joutui aluks hiukan ihmettelemään ja miettiä miten voimaa uskaltais käyttää... mutta niin, luulin että toimii sit kun näytti että piuhat ja sulakkeet on jo valmiina mutta paskat..
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Pazi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 73
        • Singapore

        #4
        Saattaa mennä vähän off-topic, mutta kysyn kuitenkin. Mistä kannattaa kysellä sähköisiä lasin nostin mekanismejä E36:een?
        - Spiderbait -

        Comment

        • 518i 86
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 126

          #5
          autovahinkokeskus

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Tai www.varaosahaku.fi

            Comment

            • Dynamics
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1108
              • Kiiminki City

              #7
              ymmärrsinkö nyt oikein että johtosarjat ovat valmiiksi paikoillaan, tarvii vain moottorit ja katkaisimet hommata?

              itsellä olis tarkoitus tehdä sama homma jotta pääsee ovipahveja rakentaan.
              Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
              Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
              Ex: e34 525Tic, e34 520

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Dynamics
                ymmärrsinkö nyt oikein että johtosarjat ovat valmiiksi paikoillaan, tarvii vain moottorit ja katkaisimet hommata?

                itsellä olis tarkoitus tehdä sama homma jotta pääsee ovipahveja rakentaan.
                Oven sisään mekanismi moottoreineen ja johtosarjat. Katkaisijalle tulee kyllä valmiit johdot siten luulis että piuhat menee myös ovelle.. Katkaisijalle tulee jostain kyllä virtaa koska LEDit palaa. En voi täydellistä osaluetteloa sanoa koska multa nyt jotain puuttuu koska ei toimi ja SIIHEN TÄÄLTÄ APUA KAIPAISIN! Yks pieni releboksi löytyi vasemmalta konehuoneesta pyöräkotelon päältä, siellä on 2 tyhjää relepaikkaa johon tulee johdot. Kuka tietää mitä releitä siellä kuuluis olla?? En tarkoita siis sitä isoa sulake/releboxia konehuoneen vas. takanurkassa.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • Dynamics
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1108
                  • Kiiminki City

                  #9
                  näin juuri...yritähhän saada pelaamaan :!:
                  Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                  Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                  Ex: e34 525Tic, e34 520

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Kentsu
                    Yks pieni releboksi löytyi vasemmalta konehuoneesta pyöräkotelon päältä, siellä on 2 tyhjää relepaikkaa johon tulee johdot. Kuka tietää mitä releitä siellä kuuluis olla?? En tarkoita siis sitä isoa sulake/releboxia konehuoneen vas. takanurkassa.
                    Joskus aiemminkin olen tainut näitä luetella, mutta en enää löytänyt topikkia :roll: Eli sinne kuuluu (ainakin 525/535):
                    -Valojen pesurin moduli.
                    -Sähköflektin "normal speed" rele.
                    -Sähköflektin "high speed" rele.
                    -Phone horn alert relay :?:
                    -Ilmastoinnin rele
                    -Sulakkeita

                    Eli ei sähköikkunoihin liittyviä releitä.
                    Täältä ja täältä löytyy E34:een sähkökuvia, jos ei ole ollut jo aiemmin tiedossa.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Leka
                      Originally posted by Kentsu
                      Yks pieni releboksi löytyi vasemmalta konehuoneesta pyöräkotelon päältä, siellä on 2 tyhjää relepaikkaa johon tulee johdot. Kuka tietää mitä releitä siellä kuuluis olla?? En tarkoita siis sitä isoa sulake/releboxia konehuoneen vas. takanurkassa.
                      Joskus aiemminkin olen tainut näitä luetella, mutta en enää löytänyt topikkia :roll: Eli sinne kuuluu (ainakin 525/535):
                      -Valojen pesurin moduli.
                      -Sähköflektin "normal speed" rele.
                      -Sähköflektin "high speed" rele.
                      -Phone horn alert relay :?:
                      -Ilmastoinnin rele
                      -Sulakkeita

                      Eli ei sähköikkunoihin liittyviä releitä.
                      Täältä ja täältä löytyy E34:een sähkökuvia, jos ei ole ollut jo aiemmin tiedossa.
                      Okei tattis... juu on noita sähkökuvia tullut ihmeteltyä. Täytyy ilmeisesti keskittyä tuonne takapenkin alla olevaan sähköhässäkkään.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #12
                        Hei, onko todellakin niin että kukaan ei ole asentanut orggis sähkölaseja veivien tilalle?? :help: Kyllähän mä saan noi toimimaan ajan kans vaikka omilla releillä ja johdoilla mutta epäilen että tää juttu on nyt aika pienestä kii.. Ja alkupeiräinen sähkölasisysteemi ois siitäkin cool kun ois ns. "express down"-toiminto sekä avaimen käännöllä ovesta lasit kii ym. pientä...
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Lähde selvittämään systemaattisesti yleismittarilla. Ensimmäisenä releen liittimestä tsekkaa saako se ohjauksen. Jos saa, niin sitten mittaa lähteekö siitä sähköä kun painelee nappeja. Jos ei, niin sitten se ei joko saa sähköä tai se on sökö. Jos releen päässä kaikki toimii kuten pitääkin, niin sittenhän vika voi olla enää johdoissa, kun moottorin jo sanoit testanneesi.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Miika Tissari
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1802
                            • Varkaus

                            #14
                            Originally posted by Kentsu
                            Hei, onko todellakin niin että kukaan ei ole asentanut orggis sähkölaseja veivien tilalle?? :help: Kyllähän mä saan noi toimimaan ajan kans vaikka omilla releillä ja johdoilla mutta epäilen että tää juttu on nyt aika pienestä kii.. Ja alkupeiräinen sähkölasisysteemi ois siitäkin cool kun ois ns. "express down"-toiminto sekä avaimen käännöllä ovesta lasit kii ym. pientä...
                            On asennettu e34 4 x alkuperäiset sähkölasit + sähköluukku. Tarvii ikkunan mekanismit, ovien johtosarjat, ovipahvit, lasien katkaisiat ja takapenkin alle tuleva relemoduuli sekä sähkö luukulle johtosarja, moottori ja kattoon tuleva paneeli jossa nappi. Korin puolella kaikki ikkunoiden ja napppien johdotukset pitäisi olla valmiina. Ei tarvitse eikä kannata tehdä mitään abiko virityksiä, kun niistä ei ole kuin harmia jälkeenpäin...
                            E28 ///M-tech V8 -83
                            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              #15
                              Noniin... pienestähän se oli kiinni. Ammattimiehet opasti vaihtamaan juuri sen väärän boxin takapenkin alta (=general module) :| Nyt vaihdettiin se oikea, eli takimainen "relay module", ja TOIMII Sain sen käsityksen että vähän uudemmissa autoissa tuossa releboxissa on valmiina sähkölasien ohjaus vaikka oiskin manuaalilasit. Ainakin orggis-varaosana ei saa kuin sähkölasien ohjauksella varustettua mallia.
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎