Originally posted by Miika Tissari
E34 sähkölasien asennus
Collapse
X
-
Miikalle vielä kiitos tarvittavien osien selvennyksestä. Tosin ainakaan etuoviin ei mikään pakko ole ovipahveja vaihtaa. Sen kammen reiän voi peittää suht asiallisesti, esim. pyöreellä bemarin logolla. Tietty koko kankaan vaihto luo ehkä kliinimmän lopputuloksen...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
-
no toimiiko se "express down" sydeemi (mikä se muuten edes on ?) ja "kaikki räppänät kiinni" avaimesta ?.olisi tarkoitus tehdä sama toimenpide omaan koslaan eli sähköt veivien tilalle.sen verran olen tuota selvittänyt että johdotukset korissa on valmiina mutta,nykyinen gm / rm-moduuli hässäkkä ei "tue" kuin etuikkunoita eli kun keskikonsolin sisältä löytyvästä liittimestä (joka tulee katkaisijaan kiinni) oikosulkee etuikkunoiden nastat ylös/alas niin rm-moduulista kuuluu naksahdukset(releet vetää=ohjaus toimii)mutta kun saman tekee takaikkunoille niin on hiljaista kun hautuumaalla
kentsu : et satu muistamaan toimiko sinun autossa vehkeet samalla tavalla ?.jos toimi niin itsekkin joudun vaihtamaan rm-moduulin 4-oviseen versioon ?
Comment
-
Toimii "express down" ja -"up", eli kun näpäyttää nappia kerran niin ikkuna menee täysin auki/kiinni. Samoin kuljettajan ovesta saa avaimella suljettua lasit. Eli toimii aivan kuin "oikeessa bemarissa"Originally posted by bmw e34no toimiiko se "express down" sydeemi (mikä se muuten edes on ?) ja "kaikki räppänät kiinni" avaimesta ?.olisi tarkoitus tehdä sama toimenpide omaan koslaan eli sähköt veivien tilalle.sen verran olen tuota selvittänyt että johdotukset korissa on valmiina mutta,nykyinen gm / rm-moduuli hässäkkä ei "tue" kuin etuikkunoita eli kun keskikonsolin sisältä löytyvästä liittimestä (joka tulee katkaisijaan kiinni) oikosulkee etuikkunoiden nastat ylös/alas niin rm-moduulista kuuluu naksahdukset(releet vetää=ohjaus toimii)mutta kun saman tekee takaikkunoille niin on hiljaista kun hautuumaalla
kentsu : et satu muistamaan toimiko sinun autossa vehkeet samalla tavalla ?.jos toimi niin itsekkin joudun vaihtamaan rm-moduulin 4-oviseen versioon ?
Lisäksi esim. lasit saa vielä kiinni vaikka kerkeis (vahingossa) sammuttaa virran.
Mulla siinä vanhassa modulissa ei ollut edes etulasien ohjausta, eikä siitä kuulunut mitään naksahduksia.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
jep. sen verran unohdin kysyä että vaihdoitko molemmat moduuli 4-oviseen versioon (sen auton mistä otit ikkunanostimet ja asennus tarpeetkin) ?,meinaan vain että se gm-moduulihan on vain korielektroniikan "logiikka" joka käskyttää rm-moduulia, ja jos niistä vain toisen vaihtaa niin eihän se pelaa.tiedät varmaan mitä meinaan :wink: .esim : gm (4-ov.) ja rm (2-ov.) = ohjaus on,mutta toimilaitteita käyttäviä releitä ei ole.
tai gm (2-ov.) ja rm (4-ov. ) = ohjausta ei ole,mutta toimilaitteita käyttävät releet löytyy.
kun ei viitsis tehdä samaa asiaa moneen kertaan niin pitää yrittää ottaa kaikki pikku judanssit selville etukäteen.tietty jos jollain muullakin on VARMAA eikä mutu tietoa ko.asiasta niin julki vaan. [/u]
Comment
-
Kerrankin joku selittää tämän lyhyesti ja ytimekkäästiOriginally posted by bmw e34meinaan vain että se gm-moduulihan on vain korielektroniikan "logiikka" joka käskyttää rm-moduulia
Comment
-
Ainoa asia mitä sinne takapenkin alle loppujen lopuksi joutui tekee oli siis tämä: [Nyt vaihdettiin se oikea, eli takimainen "relay module", ja TOIMII"]. Vanhan modulin osanumeron loppu on "331", ja sillä ei toimi edes etulasit. Se mikä sinne laitettiin oli muistaakseni joku 7-alkuinen... en me takaa (enkä jaksa käydä repii takapenkkii irti :roll: ) Tää numero siis aivan sen modulin oikeessa reunassa. Eikä ole tullut mainittua että laitoin sähköt ainoastaan etulaseihin. Mekanismit / johdotus / katkaisijat tuli eri autosta aikoinaan, kun ei myyjä eikä meikäläinen tajunnut että tuo rm pitää vaihtaa kans... Et sellasta, eiköhän tässä ala selviämään itse kullekin pikkuhiljaa kuinka sähkölasit e34:ään asennetaan :lol:Originally posted by bmw e34jep. sen verran unohdin kysyä että vaihdoitko molemmat moduuli 4-oviseen versioon (sen auton mistä otit ikkunanostimet ja asennus tarpeetkin) ?,meinaan vain että se gm-moduulihan on vain korielektroniikan "logiikka" joka käskyttää rm-moduulia, ja jos niistä vain toisen vaihtaa niin eihän se pelaa.tiedät varmaan mitä meinaan :wink: .esim : gm (4-ov.) ja rm (2-ov.) = ohjaus on,mutta toimilaitteita käyttäviä releitä ei ole.
tai gm (2-ov.) ja rm (4-ov. ) = ohjausta ei ole,mutta toimilaitteita käyttävät releet löytyy.
kun ei viitsis tehdä samaa asiaa moneen kertaan niin pitää yrittää ottaa kaikki pikku judanssit selville etukäteen.tietty jos jollain muullakin on VARMAA eikä mutu tietoa ko.asiasta niin julki vaan. [/u]
Ensikertalaiselle voin kertoa että ovipahvien irrotukseen kannattaa varata aikaa, se OLI vittumaista ilman minkäänlaista ohjetta. Testatkaa monta kertaa että lasi toimii ja että ne "potukat" pysyy niissä luisteissa idioottivarmasti kun ikkunaa käytää, ennenkuin vännätte ovipahvin takas paikoilleen...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Haulla löytyy monta topikkia E34:n ovipahvien irroitukseen.Originally posted by KentsuEnsikertalaiselle voin kertoa että ovipahvien irrotukseen kannattaa varata aikaa, se OLI vittumaista ilman minkäänlaista ohjetta.
Comment
-
Perhana mitä mulla puuttuu kun ei ole tota express up/down toimintoa omassa E34 vm90? Autossa on kyllä alkuperäiset sähköfönsterit x4.Originally posted by KentsuToimii "express down" ja -"up", eli kun näpäyttää nappia kerran niin ikkuna menee täysin auki/kiinni. Samoin kuljettajan ovesta saa avaimella suljettua lasit. Eli toimii aivan kuin "oikeessa bemarissa"
Lisäksi esim. lasit saa vielä kiinni vaikka kerkeis (vahingossa) sammuttaa virran.
Mulla siinä vanhassa modulissa ei ollut edes etulasien ohjausta, eikä siitä kuulunut mitään naksahduksia.Retard Member
Comment
-
Comment
-
..jotain kuvaa. Siinä näkyy ku peitin veivinreiät bemarin merkillä (huono kuva, kännykällä). Otin tuon lätkän pilkkomalla hiukan BMW:n tarvike-avaimenperää, ja epoksiliimalla verhoiluun kiinni. Ratkaisu tämäkin..Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Nostetaanpa hyvä topikki ylös.
Katselin vähän noita oman 10/90 E34 sähköjä ja kuskin ovesta näytti löytyvän kaksi irrallista kaksinapaista liitintä, toinen voisi mennä ikkunan moottorille ja toinen rajakytkimelle.
Oliko siinä kaikki liittimet, vai vaatiiko systeemi vielä joitain muita piuhoja ovessa?
Sitten otin takapenkin alta irti ja auki molemmat boksit. General-modulissa oli kaksi liitintä, muistaakseni vihreä ja keltainen, valkoinen liitin puuttui.
Onkohan tuo silloin kokonaan ilman sähkölasien ohjausta?
Relemodulissa oli myös aika paljon tyhjää, löytyi 7 relettä, vaikka paikkoja oli useammalle, joten sekin menee todennäköisesti vaihtoon.
Comment
-
Asennin tuohon omaan autoon sähkölasit (eteen) tuli vaihettua gm ja rm module, lasit saatiin toimimaan mutta tämän jälkeen lukot kun aukaisee niin menee heti perään lukkoon ja ovia ei saa auki. Kuskin ovesta irroitin moottorin liittimen ja sen jälkeen ei lukot enään hyppineet, vänkärin oven ulkokahvastakaan ei saa ovea auki sisäpuolelta nyt kuitenkin aukeaa. Oliko muilla vastaavia ongelmia?
Comment
Comment