Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 normaali- ja automaattisenilmastoinnin erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    E34 normaali- ja automaattisenilmastoinnin erot?

    Eli semmoinen "villi" idea olisi, että jos vaihtaisi tuon oman normaalin ilmastoinnin tuohon "tuplailmastointi" settiin, niin olisi kiva tietää niiden toimintaperiaatteista? Jos joku on tämmöisen projektin tehnyt, niin oliko paljon työstämistä? Mitä kaikkea pitäisi vaihtaa? Etupaneeli, ohjainbokseja tjsp.?? Eli olisi kiva tietää, mitä käytännöneroa näissä on?
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    Eiköhän noissa se suurin ongelma ole noi läppien aukaisumenetelmät, kun manuaalisessa säädetään itse mistä venttiileistä ilman halutaan puhaltavan niin automaatissa noi säätyy automaattisesti. Muistaakseni jollain sähkömoottorilla toteutettu...

    Muutenhan tossa ei juurikaan mitään eroa ole. No tietty pystyt tarkemmin säätämään halutun lämpötilan autoon, mutta eihän tossa ole esim sellaista toimintoa, että kun käynnistää auton niin ilmastointi yrittäisi mahdollisimman nopeasti saavuttaa ton asetetun lämpötilan. Toisaalta se on ihan hyväkin asia...

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Esko
      Eiköhän noissa se suurin ongelma ole noi läppien aukaisumenetelmät, kun manuaalisessa säädetään itse mistä venttiileistä ilman halutaan puhaltavan niin automaatissa noi säätyy automaattisesti. Muistaakseni jollain sähkömoottorilla toteutettu...
      ja manuaalisessa voit tarkemmin säätää puhallussuunnat. BMW:ssä kun on vakiona termostaattiohjattu lämpötilan säätö niin en itse kyllä lähtisi muuttamaan manuaali-ilmastointia automaattiseksi. Itsellä on E39:n automaattinen ilmastointi, mutta jos se olisi manuaalinen en edes ajattelisi lähteä siihen savotaan mikä olisi muuttaa se automaattiseksi.

      Lisäksi mielestäni e34:n manuaalinen käyttöpaneli on yksi selkeimmistä mitä autoissa on nähty, ja kaikkia puhallussuuntia voi säätää toisistaan riippumatta.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by Kentsu
        ja manuaalisessa voit tarkemmin säätää puhallussuunnat. BMW:ssä kun on vakiona termostaattiohjattu lämpötilan säätö niin en itse kyllä lähtisi muuttamaan manuaali-ilmastointia automaattiseksi. Itsellä on E39:n automaattinen ilmastointi, mutta jos se olisi manuaalinen en edes ajattelisi lähteä siihen savotaan mikä olisi muuttaa se automaattiseksi.

        Lisäksi mielestäni e34:n manuaalinen käyttöpaneli on yksi selkeimmistä mitä autoissa on nähty, ja kaikkia puhallussuuntia voi säätää toisistaan riippumatta.
        Nimenomaan! Itse olin jo E30:ssä tyytyväinen tohon ratkaisuun eli pääsi suoraan valitsemaan mistä ilma puhaltaa kun monissa nykyautoissa on toi säätörulla, mistä ei löydy millään mieleisiä puhallusvaihtoehtoja ja joutuu jättämään kahden asennon puoliväliin ton.

        Tietty jos jonkun purkuauton löydät missä on kaikki tarvittavat osat niin ei pitäisi kovin vaikea olla toi automaattiseksi muuttaminen. Taitaa netissä olla ohjeetkin tohon projektiin...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎