Eli semmoinen "villi" idea olisi, että jos vaihtaisi tuon oman normaalin ilmastoinnin tuohon "tuplailmastointi" settiin, niin olisi kiva tietää niiden toimintaperiaatteista? Jos joku on tämmöisen projektin tehnyt, niin oliko paljon työstämistä? Mitä kaikkea pitäisi vaihtaa? Etupaneeli, ohjainbokseja tjsp.?? Eli olisi kiva tietää, mitä käytännöneroa näissä on?
E34 normaali- ja automaattisenilmastoinnin erot?
Collapse
X
-
Eiköhän noissa se suurin ongelma ole noi läppien aukaisumenetelmät, kun manuaalisessa säädetään itse mistä venttiileistä ilman halutaan puhaltavan niin automaatissa noi säätyy automaattisesti. Muistaakseni jollain sähkömoottorilla toteutettu...
Muutenhan tossa ei juurikaan mitään eroa ole. No tietty pystyt tarkemmin säätämään halutun lämpötilan autoon, mutta eihän tossa ole esim sellaista toimintoa, että kun käynnistää auton niin ilmastointi yrittäisi mahdollisimman nopeasti saavuttaa ton asetetun lämpötilan. Toisaalta se on ihan hyväkin asia...
-
ja manuaalisessa voit tarkemmin säätää puhallussuunnat. BMW:ssä kun on vakiona termostaattiohjattu lämpötilan säätö niin en itse kyllä lähtisi muuttamaan manuaali-ilmastointia automaattiseksi. Itsellä on E39:n automaattinen ilmastointi, mutta jos se olisi manuaalinen en edes ajattelisi lähteä siihen savotaan mikä olisi muuttaa se automaattiseksi.Originally posted by EskoEiköhän noissa se suurin ongelma ole noi läppien aukaisumenetelmät, kun manuaalisessa säädetään itse mistä venttiileistä ilman halutaan puhaltavan niin automaatissa noi säätyy automaattisesti. Muistaakseni jollain sähkömoottorilla toteutettu...
Lisäksi mielestäni e34:n manuaalinen käyttöpaneli on yksi selkeimmistä mitä autoissa on nähty, ja kaikkia puhallussuuntia voi säätää toisistaan riippumatta.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Nimenomaan! Itse olin jo E30:ssä tyytyväinen tohon ratkaisuun eli pääsi suoraan valitsemaan mistä ilma puhaltaa kun monissa nykyautoissa on toi säätörulla, mistä ei löydy millään mieleisiä puhallusvaihtoehtoja ja joutuu jättämään kahden asennon puoliväliin ton.Originally posted by Kentsuja manuaalisessa voit tarkemmin säätää puhallussuunnat. BMW:ssä kun on vakiona termostaattiohjattu lämpötilan säätö niin en itse kyllä lähtisi muuttamaan manuaali-ilmastointia automaattiseksi. Itsellä on E39:n automaattinen ilmastointi, mutta jos se olisi manuaalinen en edes ajattelisi lähteä siihen savotaan mikä olisi muuttaa se automaattiseksi.
Lisäksi mielestäni e34:n manuaalinen käyttöpaneli on yksi selkeimmistä mitä autoissa on nähty, ja kaikkia puhallussuuntia voi säätää toisistaan riippumatta.
Tietty jos jonkun purkuauton löydät missä on kaikki tarvittavat osat niin ei pitäisi kovin vaikea olla toi automaattiseksi muuttaminen. Taitaa netissä olla ohjeetkin tohon projektiin...
Comment
- Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
Comment