Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:sen maskin irroitus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wangel436
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1029
    • Ylöjärvi

    E34:sen maskin irroitus...

    Kuinkas tuo maski oikein tuosta irtoaa kun valot on menossa vaihtokuurille :wink: Muutaman ruuvin löysin mutta jostain on kumminkin vielä kiinni kun ei halua irrota! :oops: Ja vuosimalli oli 94:nen(leveä maskinen)
    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

    E61 530D ///M-sport




  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Re: E34:sen maskin irroitus...

    Originally posted by Wangel436
    Kuinkas tuo maski oikein tuosta irtoaa kun valot on menossa vaihtokuurille :wink: Muutaman ruuvin löysin mutta jostain on kumminkin vielä kiinni kun ei halua irrota! :oops: Ja vuosimalli oli 94:nen(leveä maskinen)
    Öö, siis ihan sitä maskia tarkoitat jossa on munuaisetkin?
    Jos näin, niin ensin nätisti talttameisselillä väännät kummatkin SIVUT irti, lähtee kun vääntää tarpeeksi.
    Sitten munuaisten välistä löytyy neljä klipsua jotka pitää sitä kiinni, ja avot.
    Eli ruuveja ei kyllä pitäisi löytyä mistään... Ainakaan itse löytänyt kun maskin kanssa värkkäilin :roll:

    Tarkennusta saapi kysymällä, niinkuin sanoin, maski tuli tutuksi :lol:



    Tuolla autosi tiedoissa lukee, että on vähän madallettu? Millaiset jouset edessä/takana, entä iskarit?
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • ArtoM
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 121

      #3
      Re: E34:sen maskin irroitus...

      [quote="mailman"]
      Originally posted by Wangel436
      Kuinkas tuo maski oikein tuosta irtoaa kun valot on menossa vaihtokuurille :wink: Muutaman ruuvin löysin mutta jostain on kumminkin vielä kiinni kun ei halua irrota! :oops: Ja vuosimalli oli 94:nen(leveä maskinen)


      Joo se on tosi tiukassa, mullakin meinas usko loppua, kun maski oli melkein ropelina, ennekuin klipsut antoi periksi. Myöhemmin kuulin, että konehuoneen puolelta pitäis löytyä reiät, joista pääsee ruuvarilla työntämään. Pitäis irrota helpommin...
      ArtoM

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        Re: E34:sen maskin irroitus...

        [quote="ArtoM"]
        Originally posted by mailman
        Originally posted by Wangel436
        Kuinkas tuo maski oikein tuosta irtoaa kun valot on menossa vaihtokuurille :wink: Muutaman ruuvin löysin mutta jostain on kumminkin vielä kiinni kun ei halua irrota! :oops: Ja vuosimalli oli 94:nen(leveä maskinen)


        Joo se on tosi tiukassa, mullakin meinas usko loppua, kun maski oli melkein ropelina, ennekuin klipsut antoi periksi. Myöhemmin kuulin, että konehuoneen puolelta pitäis löytyä reiät, joista pääsee ruuvarilla työntämään. Pitäis irrota helpommin...
        Itse irroittelin konehuoneen puolelta, kun ensin tutkailin edestä päin taskulampun kanssa missä kohtaa ne kiinnikkeet on. Kaveri oli avuksi tässä kohtaa kun pystyi sohimaan valolla toiselta puolelta ja itse etsi oikeaa kohta konehuoneesta.

        Ne maskin osat ei ole niin halpoja, että olisin itse uskaltanut vääntää tarpeeksi etupuolelta :shock:
        E39 520iA -02

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Maskin irroitus
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Wangel436
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1029
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by Leka
            Mailman: Jousien merkistä ei ole tietoa kun olivat siinä paikoillaan kun auto tuli minulle,eikä myöskään iskareista(mutta konin säädettävät laitetaan kunhan tässä ehdin) ja takapäähän ei ole koskettu ollenkaan kun siellä on se peränkorkeudensäätö(ja sitähän saa itse sitten vähän huijattua ) Mutta näyttäis että jotkun 40mm nuo etujouset pudottaa tuota keulaa.

            Kiitokset Leka noilla ohjeilla se keula pitäis jo saada levälleen ja uudet valot ruuvattua paikoilleeen! :wink:
            Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

            E61 530D ///M-sport




            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              #7

              Mailman: Jousien merkistä ei ole tietoa kun olivat siinä paikoillaan kun auto tuli minulle,eikä myöskään iskareista(mutta konin säädettävät laitetaan kunhan tässä ehdin) ja takapäähän ei ole koskettu ollenkaan kun siellä on se peränkorkeudensäätö(ja sitähän saa itse sitten vähän huijattua ) Mutta näyttäis että jotkun 40mm nuo etujouset pudottaa tuota keulaa.
              Oletko perästä paljonkin pudottanut?
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎