Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525td huolia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NikoTD
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 31
    • Turku

    e34 525td huolia.

    Onkos kelleen tullut tällaista ongelmaa vastaan ja missä vika?
    Eli runsaassa kaupunkiajossa paikaltaan lähdettäessä (ykkösellä) tietyssä kohdassa kytkimen nostoa alkaa nytkyttää niin pirusti. Oire siis tulee vain kovassa kaupunkipyörittelyssä ja kovilla helteillä jo vähän pienemmässäkin pyörittelyssä. Kytkin muuten tuntuu ihan ok:lta.
    Tuo tapahtuu siis vain ykkösellä paikaltaan lähdettäessä ja vauhtiin päästyä (muilla vaihteilla) oiretta ei esiinny.
    Tuo ulkolämpötila vaikuttaa paljon tuon oireen esiintymiseen, esim, talvella oiretta ei esiintynyt kun kerran kun helsingissä joudun kauan pyörittelemään.
    Kesällä oireet tulevat helposti jopa turussa
    Oireiluhetkellä vika tuntuisi olevan kytkimessä mutta outoa että kytkin muuten toimii meilestäni aivan normaalisti.

    No joo, niinkuin ehkä huomaatte niin en ole kovin asentajamiehiä joten jos joku tietäisi missä vika niin auttaisi paljon
  • juhape
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 321
    • Pieksämäki

    #2
    Kytkinlevyn kitkapinnat siellä on lasittuneet. Laita kässäri päälle ja vaikka kakkonen silmään ja luistata kytkintä paikoillaan hetken aikaa niin tärinät häviää.
    -BMW 530d Touring -14 LCI
    -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
    -Zetor 6245-89
    -David Brown 996 -76
    -MF 35 -58
    -Tunturi Super Sport -85
    -Tunturi Super Sport -77

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Jep, kytkinlevy se on joka siellä ei lämmöstä tykkää ja helteillä temppuilee. Kannattaa koittaa juuri tuo edellä mainittu kikkakolmonen, usein auttaa ainakin jonkin verran...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • NikoTD
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 31
        • Turku

        #4
        No johan...

        jaahas, täytyypi koittaa. Kumma kun ei missään aikaisemmassa autossani ole kytkinlevy "lasittunut" vaikka olen jopa Ooppelinkin omistanut

        Tosin nyt kun tarkemmin ajattelen niin tuossa autossani on myös hieman ruiskupumppuhuolia joiden takia joutuu hieman tavallista enemmän luistattelemaan kytkimellä, siitähän se tietysti johtuu
        Onneksi tuo ruiskupumppu tulee lähiaikoina huollettua.

        Jeps, kiitoksia vastanneille.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎