Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistossako vikaa ? E34 525i -92

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aapo
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 126
    • Tampere

    Putkistossako vikaa ? E34 525i -92

    Taustaa:

    Tuossa taannoin ajelin "hieman" huonokuntoisemmalla tiellä, ja jotenkin sieltä sitten kivenmurikka lensi pohjaan. Kuului mukava kopsahdus, välittömästi tämän jälkeen pakoäänet triplaantuivat, lisäksi kivi jäi mokelamaan kardaanin ja pohjan väliin No, tästä sitten hissunkissun pukin päälle tarkastamaan tilanne. Mitään muuta näkyvää ei putkistossa ollut, kuin kivi juuttuneena putken ja pohjan väliin. Kardaanissa näkyi pieniä iskujäkiä kiven takia. Hurjat pakoäänet jatkuivat edelleen, vaikka vuotoa ei 100% varmasti missään ollut, kaikki tuli sieltä mistä pitääkin. Ei siinä muu auttanut kun kotio lähteä, jolloin pakoäänet normalisoituivat itsestään..? Auto tuntui ehkä hieman laiskemmalta kuin aikaisemmin.

    Nykypäivä:

    Jossain on jotain vikaa, mörinät ovat lisääntyneet hitusen, auto edelleen inasen tukkoisempi, varsinkin jos enemmän porukkaa kyydissä. Bensa myös haisee niin pirusti -> käynee rikkaalla. Valoissakin haju saattaa kantautua sisälle, jos ikkuna auki. Kulutus kuitenkaan ei dramaattisesti ole lisääntynyt, mikäli ajotietokoneeseen on uskomista. Tankilla nyt jokatapauksessa joutuu ravaan alituiseen, joten...

    Missä arvelisitte syypään olevan, katti/tukossa oleva pönttö/lambda ?
    Ennenkuin alan vaihtaan koko putkistoa ja lambda-anturia, niin mielelläni kuulisin diagnooseja muilta, niin halpa kun tuo putkisto on..
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Olisiko katti ottanut niin kovan iskun että sisukset olisivat irronneet ja sitten tukkisivat putken osittain? Katsoithan että lambdan piuhat ovat kiinni ja ehjät?

    t.Ville

    Comment

    • Aapo
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 126
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Kyytsis
      Olisiko katti ottanut niin kovan iskun että sisukset olisivat irronneet ja sitten tukkisivat putken osittain? Katsoithan että lambdan piuhat ovat kiinni ja ehjät?

      t.Ville

      Samaa mietin itse, että josko katti olisi tukossa. Toisaalta taas eikös ne sisukset yleensä murennu, eikä näin ollen välttämättä tuki ?

      Lamdban piuhat ovat kiinni, ja silmämääräisesti ehjät. Ei se tosin silti sitä sano, etteikö anturi olisi voinut mennä rikki, jos kivi olisi sattunut osumaan.

      Comment

      • Aapo
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 126
        • Tampere

        #4
        BMW:n putkiston sisuskaluista täysin tietämättömänä, kysyisin että onko mahdollista että jossain päin putkistoa olisi jokin läppä/venttiilisysteemi,
        joka aukeaa isommalle kun esim. kierrokset nousee ?
        Tämän kysymyksen perustan sille, että jos pönttö/katti saa iskua kivestä -> mörinät kovenee välittömästi, mutta palautuu melkein normaalille tasolle itsestään, niin eikös tämä hypoteettinen läppäsysteemi olisi silloin ensin auennut täysille, ja myöhemmin jumittunut johonkin välimallin asentoon ?

        Tämä on siis täysin mutua, mutta voisiko olla mahdollista ?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎