Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neuvoja E34 öljypohjan tiivisteen vaihtoon kaivataan !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sepesus
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 17
    • Varkaus

    Neuvoja E34 öljypohjan tiivisteen vaihtoon kaivataan !

    Apuva ! On menossa E34 M5 ;ssa öljypohjan tiivisteen vaihto mutta eipä sovi öljypohja tulemaan pois..pitääkö tosiaan nostaa kone kokonaan vai riittäiskö sopiva kallistus. Syy miksi; kun ei saa entistä kovettunutta tiivistettä kuin teräaseella pois ! Hurjan ahdas työmaa.. :oops:
  • t-race
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 722
    • North from Nurmijärvi

    #2
    Enpäs ole e34 M5:een koskaan öp tiivistettä vaihtanut, mutta väittäisin, että joudut koneen nostamaan pois. Kun se öljypumpun pirulainen loiskelevyn kanssa on siellä haitolla. Tai oikeastaanhan se on se etupalki, joka siinä urakkaa haittaa. Ja samalla kun se kone on pöydällä, niin vaihda kampuran stefat.
    BMW Rennsport Racing Motorsport Club
    BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
    Ach so, je mehr, desto besser!
    sigpic

    Comment

    • Customi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1747
      • Kymenlaakso

      #3
      Luulenpa että riittää kun irroitat koneen kiinnityspultit ja nostatat tunkilla konetta hieman ylöspäin! Ainakin se muutama sentti riittää M43 koneessa,ei siis kokonaan tarvinostaa pois!
      www.customworksfinland.com

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by Customi
        Luulenpa että riittää kun irroitat koneen kiinnityspultit ja nostatat tunkilla konetta hieman ylöspäin! Ainakin se muutama sentti riittää M43 koneessa,ei siis kokonaan tarvinostaa pois!
        aivan. nostat öljypohjasta, ja kun on sopivasti tilaa, niin palikat kumityynyjen alle.
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #5
          Juu enpä ole minäkään tuollaiseen tiivistettä vaihtanut, mutta muissa malleissa öljypumpun saa irti, kun raottaa öljypohjaa :arrow: öljypohja mahtuu konetta irroittamatta pois paikoiltaan, kun ei oo pumppu edessä!
          Olikos tässä muuten ketjuvetoinen pumppu? Se saattaa muuttaa asiaa hieman...
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            näköjään falskaa ö-pohjan tiiviste mullakin :|
            Kuulemma tehtaan mukaan vaihto on n. 3:n tunnin työ. Oisko jollain fakta-tietoa asiasta :?: Eli jos esim. konetta joutuu nostaa niin nouseeko se tarpeeksi että saa koko öljypohjan pois, vai miten paljon on pelivaraa esim. vaihteistolla liikkua ylöspäin? Luonnollisesti jos räpeltää vain tiivisteen vaihdon niin että se ö-pohja on vaan vähän tiputettu alas niin kaikkee paskaa tippuu öljypohjaan.

            Jos joku on tämän työn m20b20-koneeseen tehnyt niin tarina työstä olisi tervetullut.
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #7
              Rautalankaa! Harakirikorjaus:
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎