Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huono huoltoko? E34 alatukivarren helat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2553
    • Kirkkonummi

    #16
    Jep, entäs jos olisikin vaihdettu vähän enemmänkin osia, joiden kustannusarvio nousi 10-kertaisesti? Loppulaskuun esim. 400-600e lisää? Tuohan on sitäpaitsi hyvä tapa pitää reklamaatiot minimissään, käydä tuittuilemaan ja olla kertomatta mitään - ja ehdottomasti mitään ei paperilla löydy.

    "Paras" panttimaksu avaimista oli omalla kohdalla 20e. Turbo-Saab hinattiin paikalliselle korjaajalle, joka oli sitten aamulla startannut auton ja todennut, että leikannut kiinni ja hyvin. "Tutkimustyöstä" 20€..ei onneksi sinne ole tarvinnut enää viedä mitään, hyvä esimerkki muutenkin paikasta, jonka uusi omistaja ensitöikseen nosti hintoja +30%..
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #17
      Originally posted by masi300
      Ohjauskulmien säätöhän tossa ny olisi aivan turhaa,mihin ne siitä muuttuu jos pelkkiä heloja/puslia vaihdetaan,samat ne on mihin ne ollaan aikasempaan säädetty ja tuskin siellä mitään säädettäviä puslia on.
      Paitsi jos kulmat on säädetty aiemmin väljillä osilla, mitä ei kyllä pitäisi tehdä.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #18
        Originally posted by masi300
        Ohjauskulmien säätöhän tossa ny olisi aivan turhaa,mihin ne siitä muuttuu jos pelkkiä heloja/puslia vaihdetaan,samat ne on mihin ne ollaan aikasempaan säädetty ja tuskin siellä mitään säädettäviä puslia on. Kyllä korjaamon tossa tapauksessa olisi pitänyt ainakin soittaa ja varmistaa että saako vaihtaa.
        Paitsi että kun käytetään alatukivarsi irti niin siinä on kiinnitysruuveissa jonkin verran mahdollisuutta laittaa erikohtaan, itsellä on menossa suuntaukseen nyt alatukivarren vaihdon jälkeen.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Make540M60
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 94
          • Kouvola

          #19
          Auto haettu. Huolto sinällään hyvin tehty ja auraukset kunnossa. Antoivat vähän alennusta ja ilmaisen käsinpesun hyvitykseks. No ihan kiva, mutta laitanpa silti reklamaatiota kuluttaja-asiamiehen suuntaan.

          Vaihdettu kaikkiaansa eteen alatukivarret heloineen, reaktiotangot puslineen ja kolinatangot. Tuli nyt sitten aika kalliiks mutta elämä on. Vaan onpahan auton ohjaus ja käyttäytyminenkin ihan eri maailmasta taas, on kuin uus.
          *E34 540 -94 ia.*
          *E34 525 -91*
          *E60 530d -03*
          *F10 525d -10*

          Comment

          • huru-ukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 4052
            • Inkoo/Portimao

            #20
            Liekkö sulla ollut autossasi erilaiset alatukivarret(tietämättäsi tahi tietäen),siis toinen alumiininen(hela ei vaihdettavissa..)ja toisella puolella teräksinen,johon sitten pelkän helankin voi vaihtaa?
            Se vähän selventäisi asian ratkaisua...
            Toinen juttu:
            Tuo huoltopiste on kyllä täysin riippuvainen "L-ketjun" osahinnoittelusta eli maksaa miltei saman joka nippelistä kuin kuka tahansa "L-ketjun" asiakas.Taitaa jopa BMW-kerholaiset saada halvemmallakin alennusprosentteineen?
            Sen verran on pakko valaista myös hintatason kohoamisen perussyytä:kiinteistön omistaja,ESSO,nosti huoltohallin vuokraa moninkertaiseksi yhtäkkiä viime syyskesällä ja siksi edellinen omistaja luopuikin paikasta tajuten sen muuttuvan pelkällä huippuvuokralla kannattamattomaksi...
            Kolmas juttu:
            Kun katselee noiden noutoautojen mukana tulleita kuitteja Saksassa suoritetuista huolto- ja korjaustoimista,näyttävät hinnat hyvin "suomalaisilta" eli verrattain kalliita ovat sielläkin,vaikka autot ovat houkuttelevasti halvempia...
            Esim. yhteen nouto-e36-coupe'en piti vaihtaa vasen takalaakeri ja homma maksoi tismalleen saman kuin täällä...
            Kate lienee Saksassa parempi,koska esim. www.ebay.de hakunumerolla 260020608987 tai 230017735699 näkee teräksisen alatukivarsi parin hinnan ja hakunumerolla 230017403255 alumiinisen vastaavan yksikköhinnan.
            Nuohan vastaavat hinnaltaan sen FK:n heloja,vai?
            Last edited by huru-ukko; 14-08-2006, 17:31.

            Comment

            • Hevimies
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1456
              • Savonlinna

              #21
              Originally posted by Make540M60
              Toimintatapahan sitten on minun mielestä ollut kaikkea muuta kun kelvollinen, joten laitan asiasta postia kuluttujaviraston suuntaan. Ei kai siitä mitään hyödy, mutta tuleepahan jotain tehtyä.
              .
              Kyllä ne soittaa suoraan BMW:n maahantuonnista sulle ja kyselevät että olitko tyytyväinen saamaasi palveluun. Mulle on ainakin soittanut joka kerta kun on auto huollossa käynyt. Sinne vaan sitten ripitystä oikein urakalla.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎