Ok. Pitää laittaa molemmat huomenna tilaukseen. Sen verran tuttu olen jo paikallisessa merkkiliikkeessä, että toivon mukaan tulee osat oikeaan malliinkin, eikä 525
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 -92 3.8 /puolan vaihto?
Collapse
X
-
Originally posted by estervainaa View Post*pitkää tekstiä*
e34-ämvitoseen on olemassa Plug-n-play megasquirt, jonka avulla pystyy selvittämään monta anturivikaa ja monta muuta mitä ihmeellisimmistä syistä motronicin kaatanutta vikaa ilman että sitä autoa tarvitsee seisottaa viikkotolkulla merkkihuollossa:
Laitoin tuommosen kaverin e30-cabrioon ja monta motronicin vikaa löytyi/korjattiin kun pääsi tarkastelemaan moottorin toimintaa ajossa. Se motronic on 20v wanhaa tekniikkaa ja ikääntyessään vittumaista korjattavaa. Vaikka olen jäävi niin sanon silti että ne iänkaiken vanhat paskat kannattaa heivata mäkeen ja hommata tuommoinen. Ohjeet on netissä ja DIYPNP:n kanssa riittää vähäisempikin koulutus. Kunhan pystyy lukemaan sähkökaaviota ja tinaamaan jonkinlaisia juotoksia niin muuta ei tarvita.
ps: suomestakin saa : http://autotune.fi/tuote/83/diypnp-b...nassembled-kitLast edited by Vauhtivaunu; 04-05-2011, 02:58.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Kampiakselin asentotunnistin, oikea osa?
Noniin. Pitkän odottelun jälkeen sain kampiakselin asentotunnistimen avainvaunusta. FAQissa olevaa korjausopasta selatessani olin saanut sellaisen käsityksen, että se kampuran asentotunnistin olisi pistokkeessa 2 siinä ajoitinrasian kannen alla, impulse sensor? Ja anturi itse siinä flektin vieressä.
Nyt tuo saamani osa, pulse sensor tulee siihen 1. pistokkeeseen. Realoemista osa nro (12 14) 1 312 895. Mietin vaan, että tuliko taas väärä osa? Kun tuli jo väärä puola ja väärät tulpat niin 2/3 tilaamistani osista ollu jo vääriä...-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Osa oli oikea, auto toimikin 5 min. Hieman huonommin kävi tyhjäkäyntiä, mutta muuten ok. Sammui sitten liikennevaloihin ja ei lähde enää käyntiin. Alkuun pidemmän starttauksen jälkeen hörähti kun starttauksen lopetti, muuten ei lupaa. Tuo hörähtelykin loppui parin starttauksen jälkeen. Kipinää ei taaskaan tule. Lisäksi ihme värinää tuntuu konehuoneessa vasemmalla olevista 2 potikasta, kuva liitteenä. Värinä kuuluu ja tuntuu siis virrat pois päältä.
Alkaa jo pikkuhiljaa kyrsimään, ei ole pariin kuukauteen toiminut n 350e mennyt osiin, eikä ole vika selvinnyt. Korjaamollekin 2 viikon jono. Avainvaunu tietysti 1 vaihtoehto, mutta en ole kovin vakuuttunut, että siellä kovin tehokkaasti vika selviää. Ei viittis vanhaa autoa viikkotolkulla sielläkään seisottaa, kun tuntihinnat tiedossa.
Onko viisaammilla antaa vinkkiä mikä olisi seuraava uusimisen kohde? Tietysti polttoainesuodatin, ilmansuodatin olisi hyvä vaihtaa ettei ainakaan niistä jää kiinni, mutta kipinään niillä ei ole vaikutusta. Realoemista kattelin, että motronicci maksaa n.1500$, eli sama laittaa sitten tatech tai vastaava jos vika siinä on. Voiko virtalukon pohja aiheuttaa tuollaista? Tosiaan tuossa on se lastu, mutta mites sen saa pois, ja toimiiko vakioasetuksilla noiden virityksien kanssa?Last edited by estervainaa; 24-09-2018, 21:19.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Edelleenkään ei kipinää. Puolalle kyllä tulee jännite. Pumpun rele naksahtaa virrat päälle kääntäessä vasemman takapenkin alla. Sulakkeet ehjät. Motronicinkin irrottelin liittimestä ja puhdistelin, ei vaikutusta.
Vika ei liene virtalukon pohjassa kun puolalle kuitenkin tulee jännitettä? Onkos tuossa joku erillinen sytytyksen ohjausboksi? Lisäksi kun virrat kääntää päälle, kuuluu napsetta tuolta kuskin etunurkasta konehuoneesta yllä olevan kuvan osoittamasta paikasta, normaalia? Voiko kyseessä olla ajonesto, joka jostain syystä mennyt päälle?
Vikakoodin lukuapua edelleen tarvittaisiin, maksan 50e jos joku ystävällinen käy koodit lukemassa-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Viisaamman neuvo taas tarpeen
Jatkan vielä samaan topiciin, edelleen tekniikanvaihto m5 ongelmaa. Edellisen jälkeen 3 eri puolaa kokeiltu, 3 eri motronicia. Eri johtoa puolalta jakajallekin kokeilin, ei vaikutusta. Peaken lukijakin tuli vajaan 3kk odottelun jälkeen, ei näytä vika koodeja, vaikuttaa kyllä toimivan. B-pumpun rele naksahtaa, pumppu pyörii ainakin äänen perusteella. Auto lähtee käyntiin noin 1-2kk välein, käy, kunnes sammuttaa. Uudelleen ei lähde käyntiin. La viimeksi käynnistyi, kun sammutin, 2 kertaa yritti ja oli 2-3 sekuntia käynnissä todella hitaasti (500rpm), kierroslukumittari ei noussut lainkaan, muuten kun kävi toimi normaalisti kaasua painaessa. Tyhjäkäynti käynnissä ollessa ok. Pidemmälle ajamaan en viittinyt lähteä, kun ei ole katsastettu toimimattomuuden takia ja 3 kertaa pitänyt pihaan hinailla ei paikoista kun hyytynyt tielle.
Foorumia olen koittanut selata ja vikaa paikallistaa, tilasin kuopion avainvaunulta nokka-akselin asentoanturin, taas tarkkaan selitin että pitäisi tulla oikea osa b36 koneeseen. Osa nro:n pyysin, se 12141312895, eli sama kuin aikaisemmin tilaamassani kampiakselin asentotunnistimessa? Onko tosiaan 2 identtistä osaa nuo kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet? Ainakin kampiakselin anturin kun aikaisemmin vaihdoin oli identtinen osa vanhaan verrattuna, eli kaiken järjen mukaan oli oikea osa?
Jos jollain on antaa vinkkiä, olen kiitollinen. Tarjoan pullakahvit jos vinkkien perusteella vika löytyy. Harmittaa seisottaa autoa pihassa kuukausitolkulla kun tuskin mikään iso vika kuitenkaan. Pitäisi varmaan projekti-topiikki laittaa pystyyn, kun tuntuu kysyttävää riittävän
Antero-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Pistä privaviestiä tuolla savo-karjala osiossa porukalle, keltä löytyy INPA, niin eiköhän se homma ala siitä lutviutua. Sen verran ujoa porukkaa, että ei kukaan laita viestiä, jos pyytää ottamaan yhteyttä.
Tarkistappa maajohdon kunto ja että se saa hyvin maita. Virtalukon pohja tulee seuraavana mieleen.
Comment
-
-
Suurin osa ton ikäisen ecun toiminnoista selviää ihan yleismittarillakin kun on sähkökuvat, kun paikalla on vaan joku joka asiasta tajuaa. Jos löytyy vielä skooppi, selviää kyllä melkein mistä vaan. Vanhojen korjaajia ei kasva puissa kun ei diagnostiikkavehkeet välttämättä toimi...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kiitos neuvoista! Itse en tosiaan tekniikasta ymmärrä, niin sen takia täällä apua kyselen. Vikakoodinlukijoita olen useampaan kertaan kysellyt pientä maksuakin vastaan, privalla ja julkisesti juurikin noista paikallisista vikakoodinlukijatopiceista. Ei ole löytynyt. No, katson jos se sillä anturin vaihdolla lähtisi pelaamaan, ilmeisesti se tänään tilaamani osakin on väärä, nokka-akselin asentoanturin numeroa etsin netistä niin taitaa olla 12121311710. Saattaa kyllä yksi käytettykin löytyä johtonipusta kun tarkemmin miettii. Pitää varmaan savon autokorjaamolle vielä, josko siellä saisi katsottua jos ei tuolla nokan anturin vaihdolla lähde pelaamaan. Tuota virtalukin pohjaakin olen miettinyt, se tietysti yksi paikka josta lähteä vikaa paikallistamaan. Peaken hankin sen takia kun sillä pitäisi saada tuostakin vikakoodit katsottua, tuota viakoodinlukija-topicia kun katselin niin sain käsityksen, että näin vanhoihin on hankalaa päästä paremmilla laitteilla käsiksi.
No onneksi on pihassa tilaa, kyllä se siihen ämmä ajan oloon maisemoituu, saa vaikka leikkimökin tytölle siitäLast edited by estervainaa; 15-08-2011, 13:27.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
Comment