Niin, tuo hanskalaatikko on lukossa, ei aukea avaimella ei millään. Auto on vm.89 525. Millähän sen saa auki? En saa tiirikoituakaan sitä auki. Kun ei kehtaa sorkkaraudallakaan ehkä vääntää kun hajoaa puoli autoa, aukihan sen saa
Jos lukko on jumissa niin suihkuta jarrupuhdistusainetta lukkoon, sitten paineilmaa tai paineilmasprayta. Silleen että sen sais mahdollisimman kuivaksi. Sitten avaimeen kohtalainen knööli jäykkää vaseliinia, ja sitten huolella härkitään sitä lukkoa niin että se rasvautuu kunnolla. Ei runkuttamalla ja riuhtomalla vaan silleen iisisti niinkun kipeetä ...kissaa. Tämä toimii sitten liki mihin tahansa lukkoon, abloysta pyöränlukkoon. Ammattimiehet toki avais lukon, ja puhdistais haitat jne, mutta jos lukko ei oo rikottu, niin tolla saa korjattua oireet pitkäks aikaa.
Jos taas luukku ei aukea, niin vie auto korinoikaisupenkkiin. Se on todnäk kierona.
Sieltä hanskalokeron takaa löytyy ne kaksi "saranaklipsiä", jotka avaamalla saa ainakin takaosan tuosta systeemistä auki. Mutta jos lukko on jumissa, ei tästäkään mitään apua ole.
E34 hanskalokeron lukon rakenne on vähän heppoinen, siinä on semmoiset kynnet jotka liikkuvat sivusuunnassa. Vanhemmiten voipi muovi joka toimii niiden kynsien saranana (alareunassa) hapristua ja kynnet eivät liiku oikeaa liikerataa. Kannattaa kokeilla irrottaa lokeron takareunasta ne saranaklipsut ja heilutella laatikkoa, jos siis lukko ei ole lukossa, pelkästään jumissa. Jos lukon saa irti, sen pystyy korjaamaankin esim ruuvaamalla pienet ruuvit takaapäin uusiksi kynsien saranaksi, mutta tuo on vähän patentti.
ootko varma että se on lukossa ? Itsellä luukku 'liimautuu' kiinni, varsinkin jos ollut pidempää yhtäjaksoisesti kiinni, ja tähän ei muuta kuin voimaa niin johan aukeaa.
Liekkö samaa ongelmaa kuin joka toisesessa E30:ssä, kynnet porsii lukitusmekanismista ja luukku jää iäksi kiinni.
Takakautta sitä kannattaa lähteä purkamaan, aika riisikädet siihen kyllä vaaditaan ja kumia niiden pitää myös olla.
Lukon rikkomalla väkisin luukun saa auki, uusi lukko ~20e.
Joskus myös jommallekummalle sivulle vedättämällä/heiluttelemalla samalla kun vääntää kahvasta voi saada lokeron auki tuollaisessa jumittamistilanteessa.
Taitaapi olla niin, että hanskalokeron jumi on pääsääntöisesti käyttäjän vika. Eli lokero PAISKATAAN kiinni niin, että itse lukko aluslevyineen hakkaa/painaa/taivuttaa vastinpeltiä ylöspäin. Kun sitä on riittävästi PAISKOTTU, ei lukon hampaat/pidikkeet/luiskat/kynnet enää pääse vastinpellin päältä pois (vapautuakseen)... Siinä sitä sitten ihmetellään, kun ei se lokero mtn kestä, kele. Itse olen aukonut muutamankin jumiutuneen lokeron niin, että lukon kohdasta olen painanut/nostanut ylöspäin, tottakai lukko "auki"-asennossa, heilutellut koko lodjua ja plops.
Joskus tuo hanskalokero taas ei pysy kiinni. Se taas johtuu siitä, että vastakappale on hakattu melkein kojetaulusta läpi, eikä lukon kynnet enää "ulotu" vastakappaleen taakse.
Säätäkää sitä peltistä vastinkappaletta käsivoimin (ei apinan raivolla) alaspäin. Ei hannaa jatkossa...
JOS BMW:n käyttöohjekirjassa lukisi erikseen, että MÄNTTÄÄ hanskalokero kiinni, niin tässä olisi reklamaation paikka. Mutta kun niin ei siellä lue.
Mulla jäi kans just hanskalokero jumiin... enkä paukutellut pahemmin. Mutta enemmän ihmetyttää muovinen helinä kun sitä avausmekanismia liikuttelee.
Toivottavasti ei poliisit kysele papereita, koska ne lepää siellä hanskalokerossa
Kyseessä on siis e30 325i ja hanskalokerossa ei ole lukkoa
Comment