Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 3.6 M5: ?PULSE GENERATOR?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni_wt
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 3627
    • Yka

    e34 3.6 M5: ?PULSE GENERATOR?

    Elikkä tietoa kaivattaisiin tuollaisesta osasta, käsittääkseni osa nro.12 tuossa kuvassa.

    Kutospytyn tulpanjohdon ympärillä on tuommoinen muovinen renkula, josta pitäisi lähteä kaksi johtoa johonkin? Erästä m5:sta olen ostamassa, ja siinä tästä renkulasta oli nämä kaksi johtoa irti, kierroksilla en huomannut mitään erikoista mutta tyhjäkäynti oli hieman aaltoileva. Onko tämä selittämäni osa edes tämä *PULSE GENERATOR* vai joku muu? Ja mitä se tekee, voiko tämä aaltoilu johtua jostain muustakin?

    Tulikohan se nyt tarpeeksi epäselvästi.....
    Noh kyselkää lisää jos ette tajunnut



    12: PULSE GENERATOR 1 12121311710 $107.14
    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Pitäähän se tulpanjohdossa oleva induktioanturi olla toiminassa, tuossa lisää aiheesta.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • ufo777
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 371
      • Pohjanmaa

      #3
      Ainakin omassa M5:sessa tuo oli rikki. Kyllä se silti toimi. Laitoin M40 koneesta johdon ja en huomannut eroa. Taitaa olla ihan sama paitsi että se M40 koneesta oli paljon pidempi johto.
      Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

      Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

      Comment

      • joni_wt
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 3627
        • Yka

        #4
        Originally posted by Leka
        Pitäähän se tulpanjohdossa oleva induktioanturi olla toiminassa, tuossa lisää aiheesta.
        Ok. Eli se pieni käyntihärö tyhjäkäynnillä johtuu luultavamminkin siitä?

        Onko asia sitten näin, miten tuon linkin takana kerrottiin:
        "Induktioanturi on todellakin ruiskusuuttimia varten. Jos sitä ei ole paikallaan boksi on "vikatilassa" eli ampuu kaikilla suuttimilla yhtäaikaa. muuten siis eriaikaan 3+3.
        Kiekkamittari saa pulssinsa boksilta."?

        Ja kuinkahan arvokas tuo osa on?
        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by joni_wt
          Ok. Eli se pieni käyntihärö tyhjäkäynnillä johtuu luultavamminkin siitä?

          Onko asia sitten näin, miten tuon linkin takana kerrottiin:
          "Induktioanturi on todellakin ruiskusuuttimia varten. Jos sitä ei ole paikallaan boksi on "vikatilassa" eli ampuu kaikilla suuttimilla yhtäaikaa. muuten siis eriaikaan 3+3.
          Kiekkamittari saa pulssinsa boksilta."?

          Ja kuinkahan arvokas tuo osa on?
          Kyllä se noin on, eli ampuu kaikilla yhtäaikaa jos tuo sytytyskierron tunnistus puuttuu. Vuonna 2003 tuo PELKKÄ 6:n tulpanjohto+anturi maksoi 115€ orkkisosakaupassa M30:iin...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • joni_wt
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 3627
            • Yka

            #6
            Originally posted by Leka
            Kyllä se noin on, eli ampuu kaikilla yhtäaikaa jos tuo sytytyskierron tunnistus puuttuu. Vuonna 2003 tuo PELKKÄ 6:n tulpanjohto+anturi maksoi 115€ orkkisosakaupassa M30:iin...
            jep, kiitoksia tiedoista....

            EDIT! niin ja sitä piti kysyä että onko tämän anturin puuttuminen millään tavalla haitallista koneelle? Tämän kyseisen auton nykyisen omistajan mukaan se on ollut pois käytöstä ainakin sen ajan mitä se auto on hänellä ollut eli noin 3-4 kuukautta.

            Minä kun en näiden bensapenareiden päälle oikeen ymmärrä ja vielä vähemmän ämmäläisten..
            Last edited by joni_wt; 13-08-2006, 23:02.
            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎