Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20/e34 moottorin poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    m20/e34 moottorin poisto

    Viimeksi kone hiiopattiin ylös ilman laatikkoa - siinä saa näpertää auton alla, päällä, välissä ja takana ihan riittämiin että saa ne kiinnityspultit auki.

    Olisiko fiksumpaa nostaa laatikon kanssa? Tällöin pitää irroittaa laatikon kiinnikkeet (taitaa olla 4 pulttia) ja kardaanin pultit. Lisäksi kytkimen joutuu ilmaamaan. Onko vähemmän vaivaa kuin toisessa vaihtoehdossa?

    Moottorin asentaminen lienee nopeampaa laatikon kanssa, kun ei tarvitse tapella boorien kanssa - tipauttaa vain korvakkeisiin.

    Miten vaihdekeppi irtoaa kun pelataan koko laatikolla? Tuleeko se siististi alakautta laatikon mukana?

    Ja sitten vielä - mahtuukohan tuo koko paketti pois e34:n nokalta irrottamatta konepeltiä?

    Etukäteen kiitokset,

    t.Ville
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #2
    Amatööri neuvomassa, konepelti pois tieltä ja laatikko koneessa paikallaan. KUVA

    Kepin kanssa ei varmaankaan mitään ongelmaa synny. KUVA
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Ehdottomasti konepelti pois.
      Ja kytkintä et joudu ilmaamaan kun pudotat sen koko työsylinterin loodan kyljestä pois,2 mutteria.
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • ufo777
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 371
        • Pohjanmaa

        #4
        Olen 2 kertaa vaihtanut konetta, molemmat kerrat laatikko mukana ja se on ollut tosi helppoa. En ole koittanut ottaa konetta erikseen mutta uskon että koko paketti kerralla on helpompi.
        Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

        Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Kiitokset herroille.

          Eiköhän ensi kerralla sitten toimita siten, että otetaan kone laatikoineen pois. Onko muuten se miten tarkkaa, että kardaani tulee samaan asentoon suhteessa laatikkoon kuin aiemmin? Sitä pakettia ei ole varmaan tasapainotettu.

          Zoui, tuosta keppikuvasta... suositteletko siis irrottamaan kepin vivustot laatikosta, vai oliko se vain esimerkki että antaa tulla alakautta vaan... Samallahan siihen voisi vaihtaa puslat sun muut (Z3 keppiä..)

          Jani, kiitos kytkinvinkistä!

          t.Ville

          Comment

          • m-power
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 731
            • TAMPERE

            #6
            kone lootan kera pihalle..samalla voit nysvätä nuo kepin systeemit ym kuntoon...mut mitäs ville meinaa...viri juttuja..ko...???
            sitä saa mitä tilaa

            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

            R.I.P. 327i
            R.I.P. 535i
            audi a6 2.7 t

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by m-power
              mut mitäs ville meinaa...viri juttuja..ko...???
              Kunhan voimistelen.

              t.Ville

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎