Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Etupää...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maakko
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 16

    E34 Etupää...

    Eli vaihettiin koko alusta ja nyt etupää paukkuu niin perkeleesti johonkin töyssyyn ajettaessa! Se paukku aikasemminkin mutta ei noin paljon. Samalla vaihettiin kahet eri helat ja raidetangonpäät.
    Kun sain sen pajalta ja kysyin että onnistuko kaikki niin kuin piti niin äijä sano että oli joutunut laittamaan eteen yläpäähän holkin (eli mutterin alle) koska tappi/kaula oli liian pitkä ja vissiin kierteet loppu kesken. Nyt vaan vähän hämää toi holkki koska pauke on aika kova.
    Se kuulostaa siltä ku rauta paukkuis. jos menee ihan hiljaa tai loivaan töyssyyn niin ei mitään, mutta ku vähän kovempaa tai johonkin jyrkempään töyssyyn niin pam pam..
    Ja tänään kävin stadis mukulakivillä niin nyt mun mielestä pauke on vielä herkempi sen jälkeen. Prkl hermo menee ku ei tiiä yhtään mikä olis, ei voi tehä mitään.. ONKO jollain samantapasii onkelmii tai asennusvaikeuksia????
  • Maakko
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 16

    #2
    Niin

    ja alustasarja on fk 60/40

    Comment

    • Maakko
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 16

      #3
      onko mahdollista vaihtaa

      iskarin ylääpään laakeri ilman että joutuu purkamaan koko etupään..?
      onnistuuko niillä ruuveilla mitkä näkyy kun konepellin avaa..?

      Comment

      • Ossi82
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 16

        #4
        Originally posted by Maakko
        ja alustasarja on fk 60/40
        MITKÄ ISKARIT?

        Comment

        • Maakko
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 16

          #5
          .....

          Originally posted by Ossi82
          MITKÄ ISKARIT?
          Samat ku jousetkin eli fk.

          Comment

          • nut
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1613
            • Vaasa/Kauhajoki

            #6
            Sulla on siellä varmaan ns pienet yläpään laakerit eli yläpään reikä jotain luokkaa 32 mm ja vanhoille isoille laakereille tehdyt FKn iskarit? Kyllä mulla itellä on tommoset holkkisysteemit pelannu jo kaks vuotta ko. yhdistelmässä, katto ny ensiksi että se iskari on kiinni siinnä laakerissa.

            Tosin kun se kerta ennenkin on paukkunu niin katsoppas nyt ensiksi koiranluut sieltä edestä.
            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

            Comment

            • Maakko
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 16

              #7
              Originally posted by nut
              Sulla on siellä varmaan ns pienet yläpään laakerit eli yläpään reikä jotain luokkaa 32 mm ja vanhoille isoille laakereille tehdyt FKn iskarit? Kyllä mulla itellä on tommoset holkkisysteemit pelannu jo kaks vuotta ko. yhdistelmässä, katto ny ensiksi että se iskari on kiinni siinnä laakerissa.

              Tosin kun se kerta ennenkin on paukkunu niin katsoppas nyt ensiksi koiranluut sieltä edestä.

              Onko ne vaikee vaihtaa?

              Comment

              • Maakko
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 16

                #8
                .....

                onko mahollista vaihtaa iskarin ylääpään laakeri ilman että joutuu purkamaan koko etupään..?
                onnistuuko niillä ruuveilla mitkä näkyy kun konepellin avaa..?
                Ja onko koiranluut vaikea vaihtaa siis onko iso homma???

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  #9
                  Originally posted by Maakko
                  onko mahollista vaihtaa iskarin ylääpään laakeri ilman että joutuu purkamaan koko etupään..?
                  onnistuuko niillä ruuveilla mitkä näkyy kun konepellin avaa..?
                  Ja onko koiranluut vaikea vaihtaa siis onko iso homma???
                  No koiranluut kahdella mutterilla kiinni, rengas pois ja 5 min homma. Hintaa noilla tangoilla muutama kymppi.

                  Iskareiden yläpäät vaihtaakses joudut purkamaan tolpan ts. jousi pois kiristimillä jne. Kai sen siellä pyöränkotelossakin tekee jos omaa jotkut ET sormet mutta eiköhän helpointa ole kuitenkin nostaa koko etutolppa pois irrottamalla 3 pulttia alhaalta ja sitten alkaa vasta leikkimään yläpäiden kanssa.

                  Mutta nosta nyt ensin nokka ilmaan kiesistä ja jollakin sorkkaraudalla tms. käy läpi mikä siellä kolajaa.
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • WTF-Tuning
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 98
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Tarkista nyt aluksi yläpäästä että iskarin mutteri on tarpeeksi tiukalla ettei pääse liikkumaan ylös/alas suunnassa, niinku isi äitiin..

                    Uus alustasarja on saattanu painua vielä hiukan kasaan ajoon oton jälkeen jolloin yläpäähän muodostuu klappia, joka taas paukuttaa niin perkeleesti silloin kun iskarin pitäisi tehdä töitä, koska iskarin liukuputki ei ole tiukalla, vaan hakkaa yläpäähän.
                    Kaikki TIG- hitsaukset.Myös alumiini ja rosteri.
                    Rengastyöt ja huollot ja korjaukset.
                    0400681985 tai Priva.


                    Mitsubishi 3000GT Coupe VR4/TwinTurbo
                    Mazda Rx-7 Single Turbo
                    Bmw 535 e34 Sedan Turbo
                    Bmw 1602 e114 Sedan

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      #11
                      Sitäpaitsi jos kyseessä samat FKn iskarit missä yläpäässä kartio niin ne EI sovi uudemman mallisiin 'pieniin' laakereihin ilman kartiosoviteholkkia tms sinne iskarin ja laakerin väliin, jollei tällästä sinne oo laitettu niin saattaa olla laakeri hakannut kartion siitä iskarin varresta -> väljyyttä. Tämä siis olettaen että nuo FKn iskarit on sitä samaa mallia kuin omat ko puljun tuotteet.
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • Maakko
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 16

                        #12
                        joo o

                        mutta se paukku jo aikasemminkin ennen kuin uudet iskarit oli vaihettu.
                        Nyt huomattiin että kun rengasta heiluttaa sivusuunnassa niin pauke kuuluu..siis oikealla.. vasemmalla oli koiranluu vähän löysällä..mietin vaan että voiko olla että laakerit vetää viimesiä?

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          #13
                          Siis kun otat renkaasta kiinni sen etu- ja takapuolelta ja heilutat tuntuu löysää---> raidetangon päässä klappia. Kun otat renkaan ylä- ja alaosasta kiinni ja heilutat ja on lyösää ---> tod näk laakeri löysällä tai lopussa.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Pari juttua samasta aiheesta pikaisesti haulla jota kannattaa käyttää

                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=69477
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=40059

                            Luulen kuitenkin että "nut" on tässä asiassa kokolailla oikeassa.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Maakko
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2006
                              • 16

                              #15
                              Vika Löytyi...

                              Nostin auton ylös ja yritin heilutella ja vääntää mutta tuloksetta. Päätin sitten kuitenkin yrittää helpoimmalla tavalla ja hain uudet koiranluut. Olihan ne kuluneen ja ruosteisen näköiset mutta ei mitään muuta mikä voisi viitata paskana olemiseen. Kiinni pysyi eikä paukkunu heilutellessa/hakatessa. Monelta taholta tuli kaikennäköisiä varmoja ehdotuksia (laakeri paskana, alapallo nivel paskana, jne.). Mutta kun tarpeeksi monta iltaa istuu koneella ja lukee kaikki mahd. viestit läpi foorumilla niin kyllä jotain aavistusta alkaa olemaan. Vaihdoin koiranluut ja paukkuminen loppu. Mutta kiitos kuitenkin kommenteista kaikille.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎