Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 730,735 vs E34 530,535 viat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 23

    E32 730,735 vs E34 530,535 viat?

    Olen miettinyt auton tuomista Saksasta ja eniten kiinnostaisi E32 730 mutta miksi se on usein halvempi veroinen kuin E34 530? Onko E32 730 malleissa jotain vikoja huomattavasti enemmän vai mistä E32:sien edullisuus E34:siin verrattuna on syntynyt?
    Original Amiz
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by SledgeHammer
    Olen miettinyt auton tuomista Saksasta ja eniten kiinnostaisi E32 730 mutta miksi se on usein halvempi veroinen kuin E34 530? Onko E32 730 malleissa jotain vikoja huomattavasti enemmän vai mistä E32:sien edullisuus E34:siin verrattuna on syntynyt?
    seiskassa ei ole oikeastaan mitään sellaista vikaa, joka ei voisi olla myös saman ikäisessä viissatkussa. mitään ratkaisevaa eroa vikatiheydessä ei ole, vaan kumpaakin koria löytyy hyvinhoidettuna helmenä ja loppuunpoljettuna pommina. E32 pyyntihinnat saksassa on E34:ää alemmat osittain vakuutussyistä.

    seiskoissa pyynnit suhteessa kuntoon ja varustukseen on yleensä halvemmat, koska osa ostajista vierastaa "isoa" autoa, peläten korkeampaa kulutusta ja mahdollisesti kalliimpia korjauksia. tämä koskee sekä suomea, että saksaa.

    - pienemmät pyynnit suomessa-> halvempi vero.
    - halvemmat verot+ pienemmät pyynnit saksassa= pienemmät pyynnit suomessa

    bensaa palaa seiskalla 0,5-1 litra/100km enemmän, tekniikassa osat samoja, korinosat jopa halvempia. yleensä paremmin hoivattuja sisustaltaan ja koriltaan, paremmin varusteltuja jne, mutta poikkeuksia on suuntaan ja toiseen.

    siinä se. E32 ja E34 välillä valinta on pelkästään makuasia söörtsillä sivukaupalla lisää aprikointia korimallien paremmuudesta.
    Last edited by ankkuli; 25-08-2006, 09:38.
    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

    Comment

    • basso72
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 1837
      • Ylä-Pinsiö

      #3
      Ja ainakin verotaulukoita katsellessa täytyy muistaa,että kasikoneet tuli eri aikaan 730:iin ja 530:iin. Hiukan mutua perään...
      530 -6/90 alkaen kasi
      730 -92 alkaen kasi ja kutostakin vielä rinnalla,olikohan jopa -94 asti
      sigpic
      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
      320i -77

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2014
        • Riihimäki

        #4
        Nää on taas näitä musta tuntuu juttuja mutta veikkaan että seiskat on ehkä ollut hieman paremmalla pidolla. 5:nen on suosittu nuorison keskuudessa, seiska taas ei. Ja nuoriso tunnetusti polkee Tosin pommeja kummassakin, mutta mä toisin 735:sen, on se meno kuitenkin sillä hieman mukavampaa kuin e34:lla ja suorituskyvyssäkään ei kummoista eroa ole. Seiskoissa lähes aina lederit ja ilmastoinnit ja pelit. 3 litraista 12 tappista välttäisin, V8 tietenkin ihan eri asia.


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • ankkuli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 938
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by basso72
          Ja ainakin verotaulukoita katsellessa täytyy muistaa,että kasikoneet tuli eri aikaan 730:iin ja 530:iin. Hiukan mutua perään...
          530 -6/90 alkaen kasi
          730 -92 alkaen kasi ja kutostakin vielä rinnalla,olikohan jopa -94 asti
          E34 530i R6 02/88-03/90

          E34 535i R6 02/88-10/92

          E34 530i V8 10/92-11/95 (touring 11/96)

          E32 730i R6 06/86-12/93

          E32 735i R6 06/86-10/92

          E32 730i V8 10/92-12/93

          Noi kuukaudet on muisteltuna "sinne päin", vuodet pitäs olla oikein, tarkistaa kuka haluaa. 3 litranen 12-tappinen on ihan ok kone, jos ei aja kilpaa

          edit: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/pri...threadid=46131
          Last edited by ankkuli; 25-08-2006, 09:42.
          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #6
            Originally posted by SledgeHammer
            Olen miettinyt auton tuomista Saksasta ja eniten kiinnostaisi E32 730 mutta miksi se on usein halvempi veroinen kuin E34 530? Onko E32 730 malleissa jotain vikoja huomattavasti enemmän vai mistä E32:sien edullisuus E34:siin verrattuna on syntynyt?
            Käy koe ajamassa molemmat täällä Suomessa. Saat perstuntuman kumpaan haluat kallistua. Myynnissä molempia malleja ihan riitävästi. Sen jälkeen sitten päätös kumpi tuntuu paremmalta ja eikun etsimään se paras.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • SledgeHammer
              Newbiemmer
              • May 2004
              • 23

              #7
              Kokemuksia E34 525 TDS:stä?

              Pitääkö paikkaansa väite jonka mukaan tuo kone ei ole sieltä kestävimmästä päästä että onko oleellisestä VAG tai mersu-koneita heikompi?
              Paljonko vie keskimäärin dieseliä l/100km?
              Löytyykö jotain edullista tehon lisäys keinoa, pumpun säätö tms?
              Original Amiz

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Minkähän ihmeen takia olet kiinnostunut polttoaineen kulutuksesta, jos toisaalta haluat saada lisätehoa? Lisäteho = enemmän kakkua.

                Comment

                • SledgeHammer
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 23

                  #9
                  Kiinnostaisi vaan tietää että mitenkä tuo vehje vie vakiona naftaa
                  Original Amiz

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Mulla oli kulutus jotain 12-15 tasolla. Kiuluna saksasta uitettu '89 730. Mun käsityksen mukaan 750 tai v8:lla varustettu 730 ei kuluta juurikaan enempää. Mulla itellähän hajos vaihteisto ja mittaristo parin kuukauden ajon jälkeen ja auto on ollu tallissa siitä lähtien odottamassa inspiraatiota.

                    Comment

                    • 6power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 254
                      • Tampere

                      #11
                      Minulla on 735 ia 90 aj.150 tkm kulutus minun ajolla joka on 60/40% maantie/kaupunki ajoa keski kulutus on kesällä 11l ja talvella 12.5-13l/100km:lle. Korjauksia tehty vesipumppu vaihdettu ja oik. alapallo nivel. Minusta tämä 3.5 litran kone on ihan passeli 700 sarjan koneeksi tosin 740 vie varmaan saman verran löpöä ja antaa vauhdikkaammat kyydit. Toisaalta taas koneen osalta osat ovat luultavasti kalliimpia.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎