Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: Peräluukun sähkövika? + Check controlin herjat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Parolee
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 26

    E34: Peräluukun sähkövika? + Check controlin herjat.

    Auto E34 540 touring -95. Check Control herjaa seuraavista:

    1. Kein Bremslicht
    2. Niveauregelung
    3. Bremsbelage
    4. Abblendlicht
    5. Rucklicht
    6. Kennzeichenlicht

    Noista 1, 5 ja 6 tulevat käsittääkseni peräluukusta. Jarruvalot toimii (1.), samoten perävalot (5.) kuten myöskin rekisterikilven valo (6.) Eikö nuo viat nollaudu itsekseen, pitääkö ne käydä kuittaamassa tietokoneella? Katsoin johdotukset peräluukun saranoiden kohdalta, mutta en löytänyt katkennutta piuhaa. Mikä muu voi olla vialla? Lisäksi takalasin pyyhin on villiintynyt. Se ei sammu enää viiksestä, piti ottaa piuha irti, että sammuu.

    Sitten kohta 2. Tämä tarkoittaa automaattisen perän tasonsäädön vikaa. Mielestäni iskarit toimivat, eikä perä ole alhaalla. Missä tuo anturi on, jotta sitä voisi vähän kopistella tai ottaa pois ja avata tai jopa vaihtaa uuteen?

    Kohta 3. on selvä, jarrupalat edestä kuluneet. Palat odottavat asennusta autotallin hyllyllä...

    Ja vielä kohta 4. Tästä nyt en ole ihan varma. Englanniksi tuo tarkoittaa Low Beam Failure, onko se nyt sitten lyhysien valojen virhe? Kaikki valot toimii, tämä on varmaankin joku anturivika, vai pitääkö taas nollata vikamuisti, että tuosta pääsee eroon?

    Huh. Onpas vikaa tällä hetkellä, ontuen pääsee vielä eteenpäin... Kaikki vinkit ovat tervetulleita, koitan viimeiseen asti tehdä korjaukset itse, mutta jos ei muu auta, niin pakko kai se on viedä pajalle...

    terveisin,
    Petri
  • sami73
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 19

    #2
    E34: Peräluukun sähkövika? + Check controlin herjat

    Onko sulla ajovalojen korkeussäätö siinä autossa? Mulla oli samat vikailmoituset (poislukien se 2. vaihtoehto) ja vika poistui ottamalla korkeudensäädön piuhat irti.

    Comment

    • Parolee
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 26

      #3
      Originally posted by sami73
      Onko sulla ajovalojen korkeussäätö siinä autossa? Mulla oli samat vikailmoituset (poislukien se 2. vaihtoehto) ja vika poistui ottamalla korkeudensäädön piuhat irti.
      Juu on. Täytyy kokeilla. Ilmeisesti se tarkoittaa, että korkeudensäätö ei toimi tai joku on oikosessa? Oliko sulla siis myös nuo jarruvaloherja, rekisterikilvenvaloherja sekä takavaloherja?

      Comment

      • Johnny
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 420
        • Kouvola

        #4
        Sitten kohta 2. Tämä tarkoittaa automaattisen perän tasonsäädön vikaa. Mielestäni iskarit toimivat, eikä perä ole alhaalla. Missä tuo anturi on, jotta sitä voisi vähän kopistella tai ottaa pois ja avata tai jopa vaihtaa uuteen?

        Petri
        Anturi http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=33&fg=30

        Eihän autossa ole tämmöistä vikaa http://bmwe32.masscom.net/sean750/LA...cumulators.htm

        (ps. olisi 1kpl paineakkuja myynnissä, Part 37211132043 (PRESSURE ACCUMULATOR) Käyttämätön/uusi)
        Last edited by Johnny; 05-09-2006, 06:41.

        Comment

        • Shuko
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 739
          • Forssa

          #5
          Noi valoherjat tuntuu olevan jokaisessa e32/e34:ssä :P Syypäänä mahdollisesti on LKM, http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...trical/LKM.htm
          G31 520d M-Sport '18
          Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Tuo ajovaloherja (low beam) johtuu luultavasti LKM-moduulin huonoista juotoksista, on helppo korjata. Ohjeet vaikka: http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...trical/LKM.htm

            t.Ville

            Comment

            • Parolee
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 26

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              Tuo ajovaloherja (low beam) johtuu luultavasti LKM-moduulin huonoista juotoksista, on helppo korjata. Ohjeet vaikka: http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...trical/LKM.htm

              t.Ville
              Ok. Kuullostaa siltä, että LKM-moduuli olisi rikki. Jos irrotan moduulin ja aukaisen sen, voiko autolla ajaa? Valot varmaan ovat pimeänä sen aikaa, kun moduuli on irti? Voiko jokin muu osa/paikka särkyä, jos auton käynnistää LKM-moduuli irrotettuna?

              Comment

              • Parolee
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 26

                #8
                Originally posted by Johnny
                Anturi http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=33&fg=30

                Eihän autossa ole tämmöistä vikaa http://bmwe32.masscom.net/sean750/LA...cumulators.htm

                (ps. olisi 1kpl paineakkuja myynnissä, Part 37211132043 (PRESSURE ACCUMULATOR) Käyttämätön/uusi)
                Hmm. Perä on kyllä aika jäykkä, jos sitä koittaa käsin painaa. Edellisessä autossa oli alustasarja ja perä tuntui samanlaiselta, joten en oikein osaa sanoa, onko vika noissa paineakuissa. Sen varmaan voi testata siten, että peräkonttiin menee muutama heppu ja sitten käynnistää auton. Jos perä nousee normaalille korkeudelle, niin paineakut ovat kunnossa -> anturivika. Jos perä ei nouse, niin sitten vian täytyy olla paineakuissa.

                Mitä nuo paineakut maksavat? Jos ne ovat rikki, ne varmaankin kannattaa vaihtaa yhtäaikaa molemmille puolille.

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Parolee
                  Ok. Kuullostaa siltä, että LKM-moduuli olisi rikki. Jos irrotan moduulin ja aukaisen sen, voiko autolla ajaa? Valot varmaan ovat pimeänä sen aikaa, kun moduuli on irti? Voiko jokin muu osa/paikka särkyä, jos auton käynnistää LKM-moduuli irrotettuna?
                  Ei pitäisi (kop kop) aiheuttaa ongelmia, valot eivät vain toimi.

                  t.Ville

                  Comment

                  • Parolee
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 26

                    #10
                    Kiitos kaikille arvokkaista vinkeistä ja linkeistä! Täytyy koittaa noiden avulla, jos sais check controllin herjat häviämään.

                    Vielä tuo takalasin pyyhkimen ongelma häiritsee. Ongelma on siis se, ettei se sammu normaalisti viikseä eteenpäin tökkäämällä. Voisiko olla jokin rele sökönä, ettei se tajua lopettaa huitomista? Oli ihan pakko ottaa johto pois, ettei se hankaa kuivaa lasia. Konehuoneesta kuuluu silti releen naksahdus aina kun aivot käskee vinkkarin viuhtaista.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2550
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Kierrätetään hyvää aihetta, ja palataan rekisterikilven valoon. Omassa se on pimeänä, polttimon vaihto ei auta ei eli johdossa on jossain kohtaa vikaa. Viereinen valo palaa kyllä aivan kiltisti..

                      OBC-ilmoitus: Kennzeichenlicht

                      Kaverin perheessä silloin uudehkoon 535iA:n peräluukun johtosarja piti vaihtaa, tähän ei varmasti tarvitse mennä mutta onko jollain antaa hyvää vihjettä ongelmakohtaan, mistä löytyisi? En oikein jaksa uskoa, että peräluukun sisällä on päässyt mitään hiotumaan poikki, mutta voiko liitin olla jotenkin pipi tms? Missä sellallainen sijaitsee?

                      Ja kyllä, sähkötyöt ovat kohtuullisen tuntemattomia ja sähkökuvat vaikeita
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • Emphii
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 53
                        • Wiitasaari

                        #12
                        Originally posted by Parolee View Post
                        Kiitos kaikille arvokkaista vinkeistä ja linkeistä! Täytyy koittaa noiden avulla, jos sais check controllin herjat häviämään.

                        Vielä tuo takalasin pyyhkimen ongelma häiritsee. Ongelma on siis se, ettei se sammu normaalisti viikseä eteenpäin tökkäämällä. Voisiko olla jokin rele sökönä, ettei se tajua lopettaa huitomista? Oli ihan pakko ottaa johto pois, ettei se hankaa kuivaa lasia. Konehuoneesta kuuluu silti releen naksahdus aina kun aivot käskee vinkkarin viuhtaista.
                        Siellä takaluukun reunoissa menee kasa johtoa. Pyyhkijää käskyttää joku johto, joko sini-harmaa tai ruskea-punainen. Mulla oli molemmat poikki, joten korjasin uudelleen. Hommassa on jonkin verran työtä, mutta totesin, että kannattaa tehdä työ kerralla kunnolla, ettei tarvi ainakin kahta kertaa tehdä.

                        Ne johdot löytyy luukun oikeasta reunasta ja suojasukkaa saa kääriä jonkin matkaa ihan oikeasti. Kannattaa käydä vaikka ostamassa semmoista kumista suojahässäkkää, että paikalleen laitettaessa saa edes jonkin verran suojattua saranoilta. Ne johdot siellä ajan myötä taatusti hapertuu ja kun luukkua käytetään, ne joutuu koetukselle. Jos vielä jostain syystä nippu jää saranan väliin, niin a-vot.

                        /tmp.
                        /tmp.

                        2016 520d (GMH-934)
                        2000 730d (OBG-252)
                        1993 525tds Touring (JFJ-221)
                        kolme muuta
                        2000 320d Touring (EYK-405)
                        1997 318i Touring (GBY-745)
                        1989 316i (BLE-260)
                        1986 316 (xxx-nnn)

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          kiinostais myös että mistä kohtaa sitä johtonippua kannattaa alkaa tutkiin kun sattuu oleen niitä piuhoja "pari" siellä? ..pätee ilmeisesti niin e34 ku e32 tää johtosarjavika?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by peto2 View Post
                            kiinostais myös että mistä kohtaa sitä johtonippua kannattaa alkaa tutkiin kun sattuu oleen niitä piuhoja "pari" siellä? ..pätee ilmeisesti niin e34 ku e32 tää johtosarjavika?
                            Näin E34:ssa, E32:sta en osaa sanoa.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Tomas
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 122
                              • TAMPERE

                              #15
                              Lainataan vanhaa otsikkoa. Elikkäs alkanu ajotietokone herjaamaan: jarruvalot, rekisterikilven valot, low beam (ajovalot), takavalot. Kaikki kuitenkin toimii! Olen tarkistanut johtonipun ja huomasin, että takaluukun saranan kohdalla oli tehty korjauksia abigoliittimillä. Purin nämä ja juotin johdot yhteen. Ei kuitenkaan ollut apua. Tarkistin myös LKM:n. Kaikki näyttäis olevan kunnossa.

                              Mikä avuksi, kaupasta uus johtosarja? Kiitos
                              -Alla bilar rostar, men Opel har Rekord-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎