Auto E34 540 touring -95. Check Control herjaa seuraavista:
1. Kein Bremslicht
2. Niveauregelung
3. Bremsbelage
4. Abblendlicht
5. Rucklicht
6. Kennzeichenlicht
Noista 1, 5 ja 6 tulevat käsittääkseni peräluukusta. Jarruvalot toimii (1.), samoten perävalot (5.) kuten myöskin rekisterikilven valo (6.) Eikö nuo viat nollaudu itsekseen, pitääkö ne käydä kuittaamassa tietokoneella? Katsoin johdotukset peräluukun saranoiden kohdalta, mutta en löytänyt katkennutta piuhaa. Mikä muu voi olla vialla? Lisäksi takalasin pyyhin on villiintynyt. Se ei sammu enää viiksestä, piti ottaa piuha irti, että sammuu.
Sitten kohta 2. Tämä tarkoittaa automaattisen perän tasonsäädön vikaa. Mielestäni iskarit toimivat, eikä perä ole alhaalla. Missä tuo anturi on, jotta sitä voisi vähän kopistella tai ottaa pois ja avata tai jopa vaihtaa uuteen?
Kohta 3. on selvä, jarrupalat edestä kuluneet. Palat odottavat asennusta autotallin hyllyllä...
Ja vielä kohta 4. Tästä nyt en ole ihan varma. Englanniksi tuo tarkoittaa Low Beam Failure, onko se nyt sitten lyhysien valojen virhe? Kaikki valot toimii, tämä on varmaankin joku anturivika, vai pitääkö taas nollata vikamuisti, että tuosta pääsee eroon?
Huh. Onpas vikaa tällä hetkellä, ontuen pääsee vielä eteenpäin... Kaikki vinkit ovat tervetulleita, koitan viimeiseen asti tehdä korjaukset itse, mutta jos ei muu auta, niin pakko kai se on viedä pajalle...
terveisin,
Petri
1. Kein Bremslicht
2. Niveauregelung
3. Bremsbelage
4. Abblendlicht
5. Rucklicht
6. Kennzeichenlicht
Noista 1, 5 ja 6 tulevat käsittääkseni peräluukusta. Jarruvalot toimii (1.), samoten perävalot (5.) kuten myöskin rekisterikilven valo (6.) Eikö nuo viat nollaudu itsekseen, pitääkö ne käydä kuittaamassa tietokoneella? Katsoin johdotukset peräluukun saranoiden kohdalta, mutta en löytänyt katkennutta piuhaa. Mikä muu voi olla vialla? Lisäksi takalasin pyyhin on villiintynyt. Se ei sammu enää viiksestä, piti ottaa piuha irti, että sammuu.
Sitten kohta 2. Tämä tarkoittaa automaattisen perän tasonsäädön vikaa. Mielestäni iskarit toimivat, eikä perä ole alhaalla. Missä tuo anturi on, jotta sitä voisi vähän kopistella tai ottaa pois ja avata tai jopa vaihtaa uuteen?
Kohta 3. on selvä, jarrupalat edestä kuluneet. Palat odottavat asennusta autotallin hyllyllä...
Ja vielä kohta 4. Tästä nyt en ole ihan varma. Englanniksi tuo tarkoittaa Low Beam Failure, onko se nyt sitten lyhysien valojen virhe? Kaikki valot toimii, tämä on varmaankin joku anturivika, vai pitääkö taas nollata vikamuisti, että tuosta pääsee eroon?
Huh. Onpas vikaa tällä hetkellä, ontuen pääsee vielä eteenpäin... Kaikki vinkit ovat tervetulleita, koitan viimeiseen asti tehdä korjaukset itse, mutta jos ei muu auta, niin pakko kai se on viedä pajalle...
terveisin,
Petri
Comment