Nonii, inspiraatio iski ja ryhdyin tutkimaan lämmityslaitteen vajaatoimintaa. Tarkoitus on vaiheessa 1 tarkistaa jalkatilojen sisälämpöantureiden kunto. Kojelaudassa oleva on aiemmin jo mitattu ja tuntui olevan kohdallaan. Touhun aikana pullahti esiin seuraavat asiat:
1) Kuskin puolelta riuhdoin pahvit irti ja alta paljastui kohtalainen johtohärdelli, mutta ei anturin suuntaan viittaavaa esinettä. Kuvassa 1 on tilanne. Missäpäin kuskin puolen anturi sijaitsee ? Irtonaisia liittimiäkään ei ole kuin gongin johdot. Entäpä mikä musta laatikko on kuvan vasemmassa yläkulmassa (kulmaa vähän näkyy, kolme liitintä, kaksi näkyy kuvassa) ?
2) Apukuskin puolelta taasen paljastui toisessa kuvassa oleva ihme säädin. Siihen tulee sähköpistoke sekä muovisukan sisällä oleva metallilanka, joka mitä todennäköisimmin menee kuskin puolelle ja kuvassa 1 keltaisella nuolella merkattuun kohtaan. Mikähän tämä on ?
3) Konekammarin puolella taasen rintapellissä olevan johtokotelon sisältä löytyi irtonainen liitin. Johto tulee samasta läpiviennistä kuin ilmastoinnin putket, menee kotelon sisään, ei tule toisesta päästä ulos vaan koukkaa takaisin ja liitin jää kotelon sisään. Olisko havaintoja tästä, mikä mahtaa olla ? Joku ystävällinen sielu käy äkkiä omastaan katsomassa onko samanlainen. Konepellin tiivistettä kun hiukan irrottaa niin se kotelo aukeaa yläreunasta.
Ulkolämpöanturiin ei liene muuta reittiä kuin konehuoneen kautta rintapellistä luukkua auki jne. On vaan niin pirun hankala se keskimmäinen kiinnitysruuvi koneen takana...
1) Kuskin puolelta riuhdoin pahvit irti ja alta paljastui kohtalainen johtohärdelli, mutta ei anturin suuntaan viittaavaa esinettä. Kuvassa 1 on tilanne. Missäpäin kuskin puolen anturi sijaitsee ? Irtonaisia liittimiäkään ei ole kuin gongin johdot. Entäpä mikä musta laatikko on kuvan vasemmassa yläkulmassa (kulmaa vähän näkyy, kolme liitintä, kaksi näkyy kuvassa) ?
2) Apukuskin puolelta taasen paljastui toisessa kuvassa oleva ihme säädin. Siihen tulee sähköpistoke sekä muovisukan sisällä oleva metallilanka, joka mitä todennäköisimmin menee kuskin puolelle ja kuvassa 1 keltaisella nuolella merkattuun kohtaan. Mikähän tämä on ?
3) Konekammarin puolella taasen rintapellissä olevan johtokotelon sisältä löytyi irtonainen liitin. Johto tulee samasta läpiviennistä kuin ilmastoinnin putket, menee kotelon sisään, ei tule toisesta päästä ulos vaan koukkaa takaisin ja liitin jää kotelon sisään. Olisko havaintoja tästä, mikä mahtaa olla ? Joku ystävällinen sielu käy äkkiä omastaan katsomassa onko samanlainen. Konepellin tiivistettä kun hiukan irrottaa niin se kotelo aukeaa yläreunasta.
Ulkolämpöanturiin ei liene muuta reittiä kuin konehuoneen kautta rintapellistä luukkua auki jne. On vaan niin pirun hankala se keskimmäinen kiinnitysruuvi koneen takana...
Comment