Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525TDS nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    e34 525TDS nykii

    Etsin haulla mutta valitettavan usein asian korjaus jää kirjoittamatta tai sitten vikaa ei ole löytynyt.

    Eli vaihdoin 525TDS -94:seen automaatin tilalle manuaalin ja sen jälkeen tuli pieni nypytys 2 ja 3 vaihteille. Vauhtipyörän ja kytkimen pitäisi olla 3tkm ajettuja ja näyttivät uusille eikä kolahteluja kuulu.

    Nypytys tuntuu parhaiten kolmosvaihteella tasakaasulla ajaessa hiukan alle 2000kierroksen. Joskus nypytys kasvaa kunnes painaa/päästää kaasusta.
    Auton kulkupuoli on kunnossa mielestäni ja käynnistyvyys hyvä.
    Sähköpumppukin on vaihdettu tammerdieselissä entisen omistajan toimesta.
    Mietin että voiko kyseessä olla lastun aiheuttama säätövika tai sitten pumpun määrämittarin likaisuus?

    Ongelma on tosiaan vain 2-3vaihteilla hitaassa ajossa muuten vikaa ei ole.Tuntuu että moottori ei vedä silloin tasaisesti vaan ihan kuin ei saisi kunnolla naftaa.
    F31 328i M-Sport
  • arvi79
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 6
    • Keminmaa

    #2
    manualisointi

    mulla on ihan sama vika ja samat toimenpiteet tehty ja kokeiltu on vaikka mita ja mun auto on 92/7...itellä on ahtopaineet ollu hukassa näyttää 0,9 paaria ja vakio on 1,1!joku viisas väitti että kun laatikon kylestä vedetään pistoke irti ja signaali häviää niin se laskee tehoja moottorista eli varajärjestelmä käytossä!!miten muuten toteutit käyntiin lähtemisen?minun autossa yhdistettiin p-asentoon menevät johdot?huomenna on vapaata ja pitäs ruveta tutkimaan taas mikä siinä vois olla

    Comment

    • Tom1s
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 669
      • .

      #3
      Originally posted by arvi79
      mulla on ihan sama vika ja samat toimenpiteet tehty ja kokeiltu on vaikka mita ja mun auto on 92/7...itellä on ahtopaineet ollu hukassa näyttää 0,9 paaria ja vakio on 1,1!joku viisas väitti että kun laatikon kylestä vedetään pistoke irti ja signaali häviää niin se laskee tehoja moottorista eli varajärjestelmä käytossä!!miten muuten toteutit käyntiin lähtemisen?minun autossa yhdistettiin p-asentoon menevät johdot?huomenna on vapaata ja pitäs ruveta tutkimaan taas mikä siinä vois olla
      Jaa että jollain muullakin sama vika...hmm..pitää varmaan alkaa tutkimaan tota johtokaaviota. Mittarissa kyllä palaa tuo vika valo mutta nykiminen on outoa kun se on vain ja ainoastaan 2 ja 3 vaihteilla alle 2tuhannen kierroksen.

      Kytkin myös P-asennossa olevat johdot tai itseasiassa vain 2 johtoa keskenään niin auto pärähti käymään.
      F31 328i M-Sport

      Comment

      • Tom1s
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 669
        • .

        #4
        Löysin hyvän sähkökuvan tosta http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw...0.1/index.html

        Siellä ECUn pinni 43 "Signal engine intervention" ja tulee EGS unitilta.

        Harmi ettei näy mitään mitä siinä liikkuu..oiskohan ihan niin yksinkertainen että nostaisi tuon pinnin "ylös"...vois huomenna varovasti yrittää ja katsoa jos automaatin vikavalo/nypytys häviää.
        Last edited by Tom1s; 08-09-2006, 21:04.
        F31 328i M-Sport

        Comment

        • ofb
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 130
          • Keskeisessä Suomessa

          #5
          Originally posted by Tom1s
          Löysin hyvän sähkökuvan tosta http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw...0.1/index.html

          Siellä ECUn pinni 43 "Signal engine intervention" ja tulee EGS unitilta.

          Harmi ettei näy mitään mitä siinä liikkuu..oiskohan ihan niin yksinkertainen että nostaisi tuon pinnin "ylös"...vois huomenna varovasti yrittää ja katsoa jos automaatin vikavalo/nypytys häviää.
          Hetkinen ,sulla siis on autossa automaatin moottorin ohjaus boxi paikallaan...veikkaan syyn löytyvän sieltä..koska eikös automaatin ja koneen pitäisi keskustella keskenään...

          Ilmoita kun löydät ratkaisun
          E39 528iA Touring -97

          Comment

          • arvi79
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 6
            • Keminmaa

            #6
            se pinni 43 ei juurikaan vaikuttanu mihinkää...onkohan loppupelissä automaatti auton tai manuaalin bokseissa mitään eroa?pitää varmaan olla tietyt pinnit irti...niin tai itseasiassa nousi ne ahdot 1 baariin että vissiin saatto jotain vaikuttaa mut ei ajaessa huomannu ja lähti liikkeelle samanlailla ku pystylyhty mese!!!!eli nykimällä!!!!onko sulla automaatin poksi kiinni ja liitin paikallaan vai puritko johot pois?

            Comment

            • larmatin
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1118
              • Perttula

              #7
              epäilen että vaihdettaessa lootat keskenään kampiakselin asento tunnistin ei ole oikea tai muuten vaan antaa väärää tietoa.

              väärä tieto ja tietokone vetää sytkää myöhäselle ja se tekee juuri nypytystä.
              jos valo palaa niin ekaksi vikamuistin luku ja sitten miettii lisää.

              Comment

              • Tom1s
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 669
                • .

                #8
                Originally posted by larmatin
                epäilen että vaihdettaessa lootat keskenään kampiakselin asento tunnistin ei ole oikea tai muuten vaan antaa väärää tietoa.

                väärä tieto ja tietokone vetää sytkää myöhäselle ja se tekee juuri nypytystä.
                jos valo palaa niin ekaksi vikamuistin luku ja sitten miettii lisää.
                Kampiakselin asentotunnistin eli se joka ottaa pulssit vauhtipyörän tapeista on ETKan mukaan sama sekä manuaalissa että automaatissa ja itseasiassa aika monissa dieseleissä. Vauhtipyörässä on myös holkin paikka ja katsoin että sitä ei saa väärin asennettua.

                Kokeilin eilen myös tota pinni 43ECU automaatin EGS40 liittimestä mutta en huomannut vaikutusta myöskään. Vaihdoin PA-suodattimenkin eikä sekään vaikuttanut.

                Vika koodia ei ole saanut luettua sen jälkeen kun vaihdoin virichipin ja toisaalta jos automaatin ECu olisi kiinni niin se kertoisi viasta että laatikko ei toimi..eihän se tallin lattialla toimikkaan=)

                Ei tuo nykiminen mulla ainakaan kovin häiritsevää ole mutta olishan se kiva saada pois.
                Last edited by Tom1s; 10-09-2006, 10:30.
                F31 328i M-Sport

                Comment

                • arvi79
                  Newbiemmer
                  • Feb 2006
                  • 6
                  • Keminmaa

                  #9
                  joo mulla on loppunu ongelmat näköjään itsestään eli ei enää nykyttele eikä muutakaa!!!ja se43 pinni on edelleen irti!!!nyt vaan chippiä metästään jostain et saa kulkemaan ton vehkeen!!kenen tekemä lastu sinulla on autossa ja minkä hintanen/tehot??

                  Comment

                  • Tom1s
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 669
                    • .

                    #10
                    Originally posted by arvi79
                    joo mulla on loppunu ongelmat näköjään itsestään eli ei enää nykyttele eikä muutakaa!!!ja se43 pinni on edelleen irti!!!nyt vaan chippiä metästään jostain et saa kulkemaan ton vehkeen!!kenen tekemä lastu sinulla on autossa ja minkä hintanen/tehot??
                    Mullakin tuntui sillon kun tota testasin että olis ollu vähempi nytkytystä mutta nyttemmin on tullu takaisin.

                    Oma lastu on saksan Ebaysta ostettu virivirilastu. Hyvä sitten että normaalilastullakin nykii ettei vika ole tuossa virivirilastussa.
                    F31 328i M-Sport

                    Comment

                    • Tom1s
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 669
                      • .

                      #11
                      Tuli kokeiltua pumpun potikan putsausta,vauhtipyörän anturin säätämistä, ahtopaineanturin vaihtamista, imuilmalämpöanturin uusimista jne jne..

                      Nyt tuntui eniten auttavan koneenlämpöanturin uusiminen sekä ahtopaineanturille menevän letkun uusiminen(takaiskuventtiili välistä pois).
                      Enää ei nykimistä huomaa senkään vertaa mitä ennen.
                      F31 328i M-Sport

                      Comment

                      • TuomasTee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 529
                        • Kotka

                        #12
                        Mullakin on samaa nypytystä, kyseessä manuaali. Oli tässä lähteny ahtopaineanturin letku irti, kumma juttu sinänsä kun ei tuntunu olevan kulkuun minkäännäköstä vaikutusta.
                        BMW F15 X5 M50d -14

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎