E34 M5 alavääntö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiree äMMä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 309
    • Jyväskylä

    E34 M5 alavääntö

    Eli S38B36


    Alavääntö hukassa. Ilmamassamittari? Lambda? Mikä todennäköisimmin? Eli pienillä kierroksilla ei tapahdu niin yhtään mitään.Aina pitää pienimmällä vaihteella kiihdyttää, mutta toisaalta sitten kyllä mennään. Esim. 5-vaihtella 80km/t vauhdista kun survaisee tallan lattiaan niin ei vastaa ollenkaan kaasuun ja menee vissiin puoli minuuttia ennen kuin tapahtuu mitään.Sitten kun on 2000 kierrosta enemmän, alkaa tapahtua.Eli muuten meno kunnossa. Vääntöominaisuudet on perstuntumalla samaa luokkaa kuin 120hv 1500kg perheautolla...
  • ana80
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 150
    • Lohja

    #2
    Toimiiko se imusarjan kotelon läppä-systeemi?

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2571
      • Kirkkonummi

      #3
      Onko muutos äkillinen? Onko muita käyntihäiriöitä joutokäynnillä, käynnistys huonoa, seos rikkaalla tms? Onko pakokaasutestausta tehty?

      Resonanssikotelon läppäkoneisto avautuu täyskaasukytkimen aktivoituessa, ts. kun se painetaan pohjaan kierrosten ollessa..öh, alle 4000-jotain kierrosta ja yli 6000-jotain kierrosta. Lisäksi S38 B36:ssa sen pitäisi tehdä itse-testaus joka käynnistyksessä. Ensiapuna voisi käydä läpi ainakin kaikki alipaineletkut, kumitavara ei ole ikuista. Ja jos kaikki näyttää terveeltä, koneen pitäisi olla säädöissään, niin ainahan on jäljellä vikakoodien luku..

      "Liikkuminen" tapahtuu sitten kierrosalueen ylärekisterissä..
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      Working...
      X