e34 525td vesivika (ilmaus)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scarry
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 4

    e34 525td vesivika (ilmaus)

    Autoon laitettiin uusi kansi pari viikkoa sitten. Tänään tuli sama ongelma takaisin, eli nosti lämmöt korkealle ja teki painetta järjestelmään. Lämpömittari heitteli kylmästä kuumaan. Eli mistä moinen mahtaa johtua?

    Ja kysytään vielä, että kuinka tämmöinen pirssi oikeaoppisesti ilmataan?
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Tuliko sinne uusi termostaatti (ja vesipumppu)? Mulle on joskus käynyt että wanha termostaatti on ruostunut pian kiinni senjälkeen kun se on otettu vesitilasta pois (ja maannut rempan ajan pöydällä).

    Ylävesiletkua kun irrottaa syyläriltä niin pitäis alkaa veten kiertään kun pikkasen kierrättää (kone lämmin termari auki).

    Voihan toki myös olla että uusi kannentiiviste ei pidä jostain syystä. Onko varmasti oikeissa momenteissa ja jälkikiristetty kuumana (tärkeää!). Tossa just jouduin yhtä TDS:n kantta vetään pikkasen vielä kireemmälle ennenkuin alkoi pitämään. Ja tulihan tiivistepinnat putsattua huolella kun kasattiin? Siellä on senverran puristuksia että jos kaikki ei ole kunnossa tiivistepinnoilla niin vuotaa.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1062
      • Hämeenlinna

      #3
      ite oon tota 325tds:ssää käyttäny vaa lämppärin hanat kaakossa ja paisarin korkki auki...
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • Johnny
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 420
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by Scarry View Post
        Ja kysytään vielä, että kuinka tämmöinen pirssi oikeaoppisesti ilmataan?
        Hakua saa käyttää, http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=ilmaus

        Comment

        • Johnny
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 420
          • Kouvola

          #5
          Painetta jäähytysjärjestelmässä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=75574

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Siis noilla E36 ohjeilla ei ole mitään tekemistä tän E34 525TDS M51 turbodieselin kanssa. Jäähdytysjärjestelmän rakenne on aivan eri. Mm. TDS:n paisari on paljon fiksummassa paikassa ilmaamisen kannalta. Jne. Jne.
            Last edited by jpeltoma; 03-10-2006, 08:49.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • Brotofobia

              #7
              Laitettiinhan kansirempan yhteydessä uudet kannenpultit? Ihan turha yrittää laittaa wanhoja takas, ei pidä. Pultit on venyvät ja uutta kiristystä ne eivät siedä vaan venyvät vain ilman oikeata momenttia.

              Comment

              • Scarry
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 4

                #8
                Joo on uudet kannenpultit ja termostaatti. Vesipumppuu en ole vielä kerinnyt katsomaan. Vesipumpussa voi ehkä olla vikaa, kun alavesiletku ei lämpene. Ei vesi varmaan kierrä tarpeeksi. Vois kyllä yrittää kiristää hieman kantta, jos se piru vuotaa vielä.

                Comment

                • jpeltoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 600
                  • pirkanmaa

                  #9
                  Uusi termostaatti ei välttämättä ole tae toimivuudesta. Kyllä se kannattaa tsekata silti kanssa. Motonetin ranskalaiset TDS:n termostaatit on ainakin aivan roskaa, kaveri vaihteli niitä kaksi vuoden sisään, ruostu kiinni.

                  Jos alavesiletku on kylmä niin vesi ei kierrä! Tai sitten kone ei ole lämmennyt vielä niin paljoa että termostaatti on auki. Kokeile avata ylävesiletkua, ja tarkista tuleeko vettä.
                  __________________________________________________ ________________________
                  Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                  Comment

                  Working...
                  X