E34 renkaat kuluu ulkoreunoista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sturmovik
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 360
    • häme

    E34 renkaat kuluu ulkoreunoista?

    Mitähän on paskana kun E34 525 eturenkaat on kulunu ulkoreunoista huomattavasti enemmän kuin muualta ja reunat kulunut ns. hampaalle?
    Autoon on noin parikymmentätuhatta sitten vaihdettu koiranluut, tukivarret, reaktiotangot, madallusjouset ja iskarit.
    Samalla tietysti kulmat säädetty paikallisessa Vianorissa.
    Renkaat on 235/45/17.
  • juuze
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 1938
    • Oulu

    #2
    Kuluuko pelkästään eturenkaat, vai myös takarenkaat?
    Jussi
    F31 320xda & e39 530d Msport
    ex e87, e39, e34, e28 & e30

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Ajelet sinne Vianor:iin takas ja kysyt: Ettei vaan menny auraukset perseelleen viimeisessä säädössä?
      Senjälkeen väittelette asiasta. Väännätte kättä, painitte, tappelette ja lopuksi huomaat, että et saa Vianorilta mitään korvauksia, tai he eivät ainakaan myönnä tehneensä virhettä.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Sturmovik
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 360
        • häme

        #4
        Originally posted by juuze View Post
        Kuluuko pelkästään eturenkaat, vai myös takarenkaat?
        Takarenkaat kuluneet enemmän sisäreunoista mutta siihen on kyllä syy tiedossa. Nekin on kyllä kulunu hampaalle. Renkaat on Kumho ecsta 712 255/40/17

        T3: Siellä Vianorilla käynti on todennäkösesti yhtä turhaa kun toi sun postaus:think

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Jostain syystä ne takarenkaat kuluu mullakin enemmän ja syy siihen on taatusti tiedossa...

          Aurausta on aivan liikaa ja myös ohjaukseen liittyvien komponenttien väljyys voi olla syynä.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by Sturmovik View Post
            T3: Siellä Vianorilla käynti on todennäkösesti yhtä turhaa kun toi sun postaus:think
            No missäs sitä aurausta on sitten tullut liikaa, jos ei siellä Vianorin säädössä?
            Jos kerran nivelet sun muut on vaihdettu ja kunnossa ja eturenkaat kuluu ulkosyrjältä, niin sulla on silloin aurausta liikaa.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Sturmovik
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 360
              • häme

              #7
              Josko sitä vielä vaihtais raidetangot ja apusimpukan ja uusi säätöoperaatio. Kyllä etupää välillä montuissa kolahtelee, enkä usko että noi muut nivelet vielä olis tiensä päässä.

              Osaakos joku sanoo missä kannattais kulmat säätää esim Tampereen seudulla? Ilmeisesti ei ainakaan Valkeakosken Vianorilla

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Sturmovik View Post
                Josko sitä vielä vaihtais raidetangot ja apusimpukan ja uusi säätöoperaatio. Kyllä etupää välillä montuissa kolahtelee, enkä usko että noi muut nivelet vielä olis tiensä päässä.

                Osaakos joku sanoo missä kannattais kulmat säätää esim Tampereen seudulla? Ilmeisesti ei ainakaan Valkeakosken Vianorilla
                hyökkää nyt itse vaikka sinne alle ja mittaa rullamitalla. pitää olla varmaan sentti tai pari aurausta, että noin rupee käymään. parin millin tarkkuudella saa hienosti itse säädettyä, voi vielä testailla eri kulmilla, mikä tuntuu parhaalta
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  pitää olla varmaan sentti tai pari aurausta, että noin rupee käymään. parin millin tarkkuudella saa hienosti itse säädettyä, voi vielä testailla eri kulmilla, mikä tuntuu parhaalta
                  Sentti tai pari, no huh huh!
                  Kyllä nämä autojen ohjausgeometriat ovat nykypäivänä kuule niin tarkkoja, että paljon pienempikin heitto aurauskulmissa saa aikaan renkaiden liiallisen kulumisen esim ulkosyrjistä.
                  Sentin tai parin heitto tuntuisi jo ajossakin heti ensimetreistä alkaen.

                  Joskus puupyöräaikakaudella renkaat olivat niin kapeita ja nopeudet alhaisia, että ohjauskulmissa saattoikin olla sentin tai parin heittoja, kuljettajan sitä huomaamatta.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by T3 View Post
                    Sentti tai pari, no huh huh!
                    Kyllä nämä autojen ohjausgeometriat ovat nykypäivänä kuule niin tarkkoja, että paljon pienempikin heitto aurauskulmissa saa aikaan renkaiden liiallisen kulumisen esim ulkosyrjistä.
                    Sentin tai parin heitto tuntuisi jo ajossakin heti ensimetreistä alkaen.

                    Joskus puupyöräaikakaudella renkaat olivat niin kapeita ja nopeudet alhaisia, että ohjauskulmissa saattoikin olla sentin tai parin heittoja, kuljettajan sitä huomaamatta.
                    mulla kului cabriossa kumit rajusti sisäkulmista, niin yli sentti oli haritusta, joten kyllä sitä helposti voi yli sentti olla... tottakai pienempikin heitto jo vaikuttaa, mutta jos renkaat selvästi kuluu todella nopeasti ja auto hakee, niin voi tosiaan rajustikkin olla heittoa.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Sturmovik
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 360
                      • häme

                      #11
                      Mitenkäs tommonen mitataan?, pakko tunnustaa etten ymmärrä noista pyöränkulmista mitään....

                      Comment

                      Working...
                      X