Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olenko ymmärtänyt oikein (E34 lämpötila-anturi) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aapo
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 126
    • Tampere

    Olenko ymmärtänyt oikein (E34 lämpötila-anturi) ?

    Olenko siis ymmärtänyt muista topiceista lukemani oikein, että -92 vuosimallin (loppuvuosi,M50 vanoksella) 525:ssa on tämä lämpötila-anturi :

    LÄMPÖTILA-ANTURI BMW 500-SARJA E34 89--96 2-napapikaliittimellä
    E34 518-530 Valvonta-anturi SININEN (M12x1,5). . . . . . . 37-3128


    eikä tämä

    E34 518-M40/520/525TD-M51/525-M50 RUSKEA/1-napainen.
    ..37-3227


    Tuuppaa liikaa bensaa, joten ajattelin tarkastaa nyt tämänkin anturin.
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1855
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Jostain muistelen, että sininen (etummainen) olis just nimenomaan moottorinohjaukselle. Ja se toinen (taaempi, väriä en muista) menis lämpömittarille.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Aapo
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 126
      • Tampere

      #3
      Originally posted by 525iiäxä View Post
      Jostain muistelen, että sininen (etummainen) olis just nimenomaan moottorinohjaukselle. Ja se toinen (taaempi, väriä en muista) menis lämpömittarille.
      Niinsiisjoo, höh...juurikin moottorinohjaukselle menevää anturia tarkotin..unohtu sanoo

      Motonetti vaan tarjoo kahenlaista, tai oikeestaan kolmen, mutta se kolmas on Bosh, muuten sama ku tuo sininen vaihtari.

      Eli kysymys oikeastaan on, että onko se moottorinohjauksen lämpöanturi sininen vai ruskea tämän mallin autossa ? Ilmeisesti sininen...

      Comment

      • jam75
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 654
        • Tornio

        #4
        Sininen oli se minkä mie vaihdoin itelle ja kone oli m50b25 sillä erotuksella, että auto oli e36.

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1855
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Ensisilmäyksellä näytti aika veemäiseltä vaihtaa. Miten sait onnistumaan, pitikö purkaa muita rojuja edestä pois vai mahtuuko työkalut miten ?

          Pitäis itsekin vaihtaa kun nykii ja köhii kylmänä tasakaasulla ajettaessa, lopettaa heti kun lämpömittari nousee sinisen ylärajalle.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Aapo View Post
            Eli kysymys oikeastaan on, että onko se moottorinohjauksen lämpöanturi sininen vai ruskea tämän mallin autossa ? Ilmeisesti sininen...
            DME:n lämpötia-anturi on yleensä sininen 2-napainen ja lämpömittarin anturi on ruskea 1-napainen.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Aapo
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 126
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Leka View Post
              DME:n lämpötia-anturi on yleensä sininen 2-napainen ja lämpömittarin anturi on ruskea 1-napainen.
              Jep, tattista. Kävin ostamassa anturin. Nyt vaan pitäs keksiä viksu tapa vaihtaa se, koska tosiaan on aika vithumaisessa paikassa. Tarttee kai vaan venyttää sormia ja ronkkia vasemman kautta Imusarjan tietty jos ottas pois...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎