E34 mittarinvaloista

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1st
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 64
    • North-Karelia

E34 mittarinvaloista

Jooh, tuossa omassa näyttäisi olevan samaa vikaa kun muillakin, eli matka/trippimittarissa ei näy välillä mitään ennenkuin kopauttaa, ja sitten lämpömittarin kohdalla ei pala taustavalo.

Onko tuo mittaristo iso homma ottaa irti, tarviaako rattia välttämättä ottaa irti? Tuossa kun on airbag ratti, niin en oikeen haluis ite ruveta purkamaan sitä.
  • bemu-freak
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 277
    • Kerava

Kaksi ruuvia irti mittariston ylä osasta. Ratti mahdollisimman pitkälle mittaristosta (lähelle kuskia). Kaksi tai kolme kaapelia irti mittaristosta. Mittaristo ratin puolien väliin ja sopivasti kääntelemällä rattia lähtee pois vilkku viiksen puolelta. Näin ainakin minulla, mutta minulla ei ole airbagia. Saattaa olla ahtaampaa tuon ratin kanssa.
    BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
    ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

Comment

• janne635
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 771

mulla aivan sama ongelma! check control näytössä ja matka- & trippimittarissa ei pala valot vaikka vaidoinkin uudet polttimot! Silti taustalla näkyy tarkkaan katsoessa kilometri lukemat yms. eli check controlin näyttö toimii ja mittari toimii, mutta valot eivät vaan pala!
      BMW 635 CSi & ex BMW 850i

Comment

• Hessu75
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 95

Originally posted by bemu-freak View Post
        Kaksi ruuvia irti mittariston ylä osasta. Ratti mahdollisimman pitkälle mittaristosta (lähelle kuskia). Kaksi tai kolme kaapelia irti mittaristosta. Mittaristo ratin puolien väliin ja sopivasti kääntelemällä rattia lähtee pois vilkku viiksen puolelta. Näin ainakin minulla, mutta minulla ei ole airbagia. Saattaa olla ahtaampaa tuon ratin kanssa.
        Mahtuu myös bägillisen ratin välistä.

Muistaa sitten ottaa akunkengän irti ennen mittariston irroitusta ,niin ei tartte käydä kuittaamassa bägin valoa
        E39 530d Touring

Comment

• 1st
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 64
          • North-Karelia

Originally posted by oo==00==oo View Post
          mulla aivan sama ongelma! check control näytössä ja matka- & trippimittarissa ei pala valot vaikka vaidoinkin uudet polttimot! Silti taustalla näkyy tarkkaan katsoessa kilometri lukemat yms. eli check controlin näyttö toimii ja mittari toimii, mutta valot eivät vaan pala!
          Joo kyllä minä tiiän taidetaan sattumoisin olla samalta paikkakunnalta ja vieläpä tuttuja

Comment

• 1st
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 64
            • North-Karelia

Originally posted by Hessu75 View Post
            Mahtuu myös bägillisen ratin välistä.

Muistaa sitten ottaa akunkengän irti ennen mittariston irroitusta ,niin ei tartte käydä kuittaamassa bägin valoa
            Joo pitää katsella, kunhan auto tulee maalauksesta. Viikko menee ainakin tässä ennenkuin pääsen tutustumaan näihin bemarin ihmeellisyyksiin

Comment

• jesse1987
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 31

kysytään nyt täällä kun asia hieman sivuaa aihetta, eli mitenkäs toi e30sen mittaristo nollattiin? kun muistelisin kuulleeni että siellä mittariston sisällä ois joku namiska mistä se nollataan, kun pitäs noi akut vaihtaa sinne ja se kannattas kuulemma sillon myös nollata siitä napista
              -BMW 316 E30 1.8T

Comment

Working...
              X