memebuy23buy

E34, Miten oikeasti lisätehoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kemizti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 102
    • Tanpere

    E34, Miten oikeasti lisätehoa?

    Terve vaan Foorumilaisille!

    hommaattiin tuossa veljen ja isäukon kanssa e34 535i 5v manuaali, -91 mallinen rojektiautoksi, nytpä kiinnostaisi heti sellainen asia, että millä keinoin siihen saa lisää voimaa..?? :think

    ajattelin, että tällä foorumilla olisi tietoa ja tietotaitoa aiheeseen liityen.

    kiitoksia jo etukäteen vastauksista..!!
    Last edited by Kemizti; 03-03-2007, 10:50. Reason: homma karannut lapasesta, enää ei mennä halvalla.. ;)
    E34 535i "M5 Wannabe" Projekti!
    Octavia 2,0TDI Combi -06

  • Sturmovik
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 360
    • häme

    #2
    kyllä siihen kolmen ja puolen litran kuutoseen pätee ihan samat säännöt ku muihinkin moottoreihin, kantta, nokkaa, pakosarjaa, lastua yms. Se on sitten eriasia mitä sieltä saadaan päästöjen puitteissa (kiree nokka=kovat päästöt).

    Tietysti ahtamalla saa varmasti enemmän, mutta sun autos varmaankin on vähäpäästöinen?

    ja voihan siihen tietysti vaihtaa esim. ämmäläisen koneen

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #3
      edullisesti? mikäs se budjetti taas sitten olikaan? tahtoo nuo custom lastu, nokka, kansityöt, pakosarja/putkisto ym. jo maksaa aika maltaita... pikkurahalla siihen tuskin muuta järkevää saa, kuin lastun.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Kemizti
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 102
        • Tanpere

        #4
        Allright..

        noilla linjoilla siinä muutkin on ollut, keiltä oon informaatiota kysellyt.. paljonkohan tollanen lastu vaikuttaa vaparikoneessa..?? onko mitään vastaavaa hyötyä esim parantaa sisään ja uloshengitystä vapaammalla virtauksella, poistamalla katteja yms..?? :think
        E34 535i "M5 Wannabe" Projekti!
        Octavia 2,0TDI Combi -06

        Comment

        • Benzino
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 643
          • EFHK

          #5
          Originally posted by Kemizti View Post
          Allright..

          noilla linjoilla siinä muutkin on ollut, keiltä oon informaatiota kysellyt.. paljonkohan tollanen lastu vaikuttaa vaparikoneessa..?? onko mitään vastaavaa hyötyä esim parantaa sisään ja uloshengitystä vapaammalla virtauksella, poistamalla katteja yms..?? :think
          Terve, laitoin sulle infoa chipistä

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by Kemizti View Post
            Allright..

            noilla linjoilla siinä muutkin on ollut, keiltä oon informaatiota kysellyt.. paljonkohan tollanen lastu vaikuttaa vaparikoneessa..?? onko mitään vastaavaa hyötyä esim parantaa sisään ja uloshengitystä vapaammalla virtauksella, poistamalla katteja yms..?? :think
            eipä ne juuri vaikuta muuten vakio koneessa ja katteja et voi poistaa, jos autosi on vähäpäästöinen. jollain kartiosuodattimella saat takuulla tehot ainakin laskemaan. boonuksena thyyning imuäänet
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Kemizti
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 102
              • Tanpere

              #7
              Originally posted by bemu2000 View Post
              katteja et voi poistaa, jos autosi on vähäpäästöinen.
              miks ihmeessä en, (ja tässä kohtaa en halua moraalisaarnaa katittomana ajosta) voihan ne laittaa katsastukseen takasi.. kyse olikin tuoss kysymyksessä lähinnä siitä, että onko kattien poistolla moisessa tekniikassa positiivista vaikutusta.. ja entäpä vaikutukset sen jälkeen jos sen vaikkapa lastuttaa..?? :think
              E34 535i "M5 Wannabe" Projekti!
              Octavia 2,0TDI Combi -06

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14578
                • Oulu

                #8
                Jos vapaavirtaussuodatinta halajat, niin voisin siihen orggis ilmansuodatinkoteloon vaihtaa tuon oman vaparin, minkä joku Hågan on siihen asentanut.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6949
                  • N/A

                  #9





                  Siinä ainaskin kovasti hyväksi kehutaan bmw:n originaaliputkistoa joten siihen ei välttämättä tehontoivossa kannata lähteä puuttumaan, kattienpoistosta tuskin on merkittävää hyötyä.

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11738
                    • Kouvola

                    #10
                    Jos ei ahtaminen tule kysymykseen, niin suosittelisin unohtamaan koko tehojen hakemisen...

                    Tulee aika kalliita hevosia noilla nokilla, peltisarjoilla jne.
                    Tai sitten vain vaihtamaan M5:een tai 540i:hin niin taas jaksaa vähän aikaa innostaa...ehkä

                    Tuskin se auto kuitenkaan niin erikoinen on, että siihen kannattaa mitään tekniikanvaihtoa alkaa suunnittelemaan tms. ja muutenkin noita tv-pommeja alkaa olla jo ihan tarpeeksi!

                    Kuitenkin E34:sten hinnat alkaa olla jo melko pohjalukemissa eli noin 10k€ saa ehjän M5:n jo helposti Suomesta...

                    Comment

                    • herrakani

                      #11
                      Peltisarjat on kalliit, mutta niitä suosittelisin ainakin. Saksanfoorumilla puhuttiin jostain 230-250 hevosvoiman tehoista kun vaihtaa peltisarjat, nokan, tekee pari kansimodausta ja tasapainottaa alakerran. Nokka-akseleissahan on "paljon" valikoimaa. Shrickillä on 2 erilaista ja DeBilas:illa on yksi. Vanhan 735i:n (e23?) nokka olis 275 asteinen, toimis hienosti muuten, mutta motronic-nokan tilalle ei käy vanhempi ei-motronic-nokka.

                      Halvimmalla pääsee ostamalla tehokkaamman auton, tässäkin tapauksessa. Osat on kalliita ja niitä on vaikea löytää. Jos jollakulla on tiedossa joku saksan kauppa, niin olisin melko tyytyväinen infosta. Itsellänihän on työn alla e32 ja 3,0 moottori.

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3399
                        • Tre

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        eipä ne juuri vaikuta muuten vakio koneessa ja katteja et voi poistaa, jos autosi on vähäpäästöinen. jollain kartiosuodattimella saat takuulla tehot ainakin laskemaan. boonuksena thyyning imuäänet
                        Älä höpötä, kyllä lastu auttaa aivan varmasti varsinkin kuluneisiin euroihin suhteutettuna.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by alspe View Post
                          Älä höpötä, kyllä lastu auttaa aivan varmasti varsinkin kuluneisiin euroihin suhteutettuna.
                          ...Ööö... Ei?

                          Tämähän riippuu vain ja ainoastaan siitä lastusta. Lastulla saatavat lisätehot perustuvat siihen, että tehtaalla ohjelmaan jätetään vähän varoja, "turvamarginaalia", jotta voidaan ajaa huonommalla bensalla, kone ei rasitu liikaa jne.

                          Virilastuissa ennakoita ja syöttöä on vähän lisätty ja niillä varmaan saa muutaman kilovatin. ST-motorsin säätäjän kanssa tästä juteltiin ja hän oli sitä mieltä, että bemarissa ei noilla kikoilla hirveästi lisää tehoa saa.

                          Eri asia ovat jo muuten muuteltuihin koneisiin tehtävät kustomoidut lastut joissa tarkastellaan nimenomaan sitä konetta.

                          t.Ville

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11738
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Kyytsis View Post
                            ...Ööö... Ei?

                            Tämähän riippuu vain ja ainoastaan siitä lastusta. Lastulla saatavat lisätehot perustuvat siihen, että tehtaalla ohjelmaan jätetään vähän varoja, "turvamarginaalia", jotta voidaan ajaa huonommalla bensalla, kone ei rasitu liikaa jne.

                            Virilastuissa ennakoita ja syöttöä on vähän lisätty ja niillä varmaan saa muutaman kilovatin. ST-motorsin säätäjän kanssa tästä juteltiin ja hän oli sitä mieltä, että bemarissa ei noilla kikoilla hirveästi lisää tehoa saa.

                            Eri asia ovat jo muuten muuteltuihin koneisiin tehtävät kustomoidut lastut joissa tarkastellaan nimenomaan sitä konetta.

                            t.Ville
                            En tiiä sitte kenen mieltä se piristää jos on lastulla saatu pari kilowattia lisää potkua
                            Perstuntumalla sitä et edes huomaa varsinkaan noin painavassa autossa kuin E34

                            Comment

                            • Rockford
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 8028
                              • Pinsiö

                              #15
                              Tehoa saa helposti ja halvalla, kun laittaa kromiset putkenpäät, valolliset pissapojansuuttimet ja vaparifiltterin Oikeasti kuitenkin ainoa järkevä ratkaisu on ahtaa pakokaasulla, mekaanisesti tai kemiallisesti. Naurava hassusarja on edullisempi ja nopeampi toteuttaa, verrattuna muuhun ahtamiseen. Ahtimilla taas ilo on kokoajan matkassa ja pullojen kanssa ei tarvitse hiihdellä.
                              No ok, saahan sitä tehoa vapaastihengittävänäkin, mutta rahaa ja vaivaa palaa. Kaikki riippuu todella paljon siitä teetkö itse vai teetätkö, ostatko uusia vai käytettyjä jne.jne.
                              -Dodge Charger -73
                              -Mercedes-Benz GLK
                              -VW Transporter

                              Comment

                              Working...
                              X