E34 520i nykii ->ratkaistu, Nyt uusi häiriö: meinaa sammua ja tyhjäkäynti heiluu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goldenm
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 544

    E34 520i nykii ->ratkaistu, Nyt uusi häiriö: meinaa sammua ja tyhjäkäynti heiluu

    Vanhoja nykimistocippeja kahlattu -> ei apua.

    Otsikon mukainen ongelma M20B20 koneisessa autossa.
    Päästöt mitattu. Tyhjäkäynnillä HC-arvot 390, kierroksilla käy laihalla.
    Ilmamäärämittari puhdistettu (näytti muutenkin hyvältä), tulpat vaihdettu,
    bensapaineensäädin vaihdettu, imuvuotoja yritetty hakea startttipilotilla,
    asentotunnistin puhdistettu, pari letkua vaihdettu, sytystysjohdot vaihdettu,
    Ruiskusuodatin vaihdettu, Motronicin lämpötila-anturi vaihdettu,
    tankissa Nesteen bensaa, jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu.
    Lähtee välillä huonosti käymään. Tyhjäkäynti kuitenkin ok.
    Auto nykii vain osakaasulla 1400-1700 kierroksella.


    Olisiko jollakulla varteenotettavia ehdotuksia?
    Last edited by goldenm; 29-10-2006, 13:48.
    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..
  • goldenm
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 544

    #2
    Tähän ongelmaan ei ole vieläkään löytynyt ratkaisua.
    Seosta koitettu rikastaa ilmansuodatinkotelon pohjassa olevasta kuusiokoloruuvista. Ei apua.
    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

    Comment

    • goldenm
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 544

      #3
      Ilmamäärämittarista kolme napsua löysemmälle ja nykimiset hävisivät.

      Nyt pukkaa uutta häiriötekijää:
      Kylmänä tyhjäkäynti heiluu, ajossa välillä meinaa sammahtaa tai sammuu,
      joskus nykäisee voimakkaasti ja kulutusmittari käy nollassa, tyhjäkäynnilla
      lämpimällä koneella kun vääntää pikkasen kaasua niin meinaa sammahtaa.
      Kun ottaa tyhjäkäyntimoottorista johdon pois ->ei mitään vaikutusta.
      Kun taas laittaa johdon takaisin, kierrokset heijaavat ylös ja tasoittuvat.

      Kenelläkään ideaa?
      Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

      Comment

      • bmw e34
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 633
        • raahe

        #4
        kun kerran olet noita vanhoja juttuja jo lukenut niin varmaankin olet pistänyt merkille että kuvaamasi "viat" ovat enemmänki näissä (M20) rouskuissa JO vakio ominaisuus kuin varsinainen vika. esim. kone käy raksuttamalla/rallattaa kaikilla kieroksilla, tyhjäkäynti seilaa kylmänä välillä n.600 - 1300 RPM jonkin aikaa ja tasoittuu, tyhjäkäynnilltä äkkiä kaasua polkaistessa kone meinaa tukehtua, kone sammuu mystisesti ilman mitään näkyvää syytä pysähdyttäessä liikennevaloihin ja käynnistyksen jälkeen pelaa taas normaalisti, tai no niinkin normaalisti kun se vaan voi toimia.


        minä ainakin olen tullut siihen tulokseen että ed. mainitut ominaisuudet johtuvat kuluneista mekaanisista osista (nokkaakseli, keinut, ohjurit, yms.) ja niiden mukana tuomista ylimääräisistä välyksistä ja ajoitusvirheistä. sitten kun niihin lisätään lämpötilan vaihteluista johtuvat lämpölaajenemiset sekä niiden vaikutukset kokonaisvälyksiin. niistä sitten johtuu epätasainen käynti ja ylimääräiset äänet. IMO.
        Last edited by bmw e34; 29-10-2006, 14:27.

        Comment

        • goldenm
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 544

          #5
          Originally posted by bmw e34 View Post
          minä ainakin olen tullut siihen tulokseen että ed. mainitut ominaisuudet johtuvat kuluneista mekaanisista osista (nokkaakseli, keinut, ohjurit, yms.) ja niiden mukana tuomista ylimääräisistä välyksistä ja ajoitusvirheistä. sitten kun niihin lisätään lämpötilan vaihteluista johtuvat lämpölaajenemiset sekä niiden vaikutukset kokonaisvälyksiin. niistä sitten johtuu epätasainen käynti ja ylimääräiset äänet. IMO.
          No, tähän autoon on tehty kansiremontti. Mm. nokka ja keinut yms. uusittu.
          Venttiilit säädetty hiljattain. Ja tämä nykyinen häiriö ilmestyi perjantaina..
          Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

          Comment

          Working...
          X