E34 tankin huohotusletku ruostui puhki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samivaan
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 176

    E34 tankin huohotusletku ruostui puhki

    Nyt näköjään ruostui puhki tuo huohotusletku tankista, ja alkoi lirittää bensoja alle.
    Kuvassa osa numero: 16119070649


    Voiko/kannattaako tuohon vaihtaa samaa "painekumiletkua" mitä konehuoneen bensaletkut ovat? Luulisi kestävän, kun tuossahan ei ole edes painetta, konehuoneessa taas löytyy täydet paineet, joten kestoikä vähintään sama kuin konehuoneen letkuilla. Vai pykiikö ne letkut tuolla auton alla nopeammin? Joku suuressa viisaudessaan on orggis putkissa säästänyt, ja jättänyt tekemättä ruostumattomasta teräksestä, niin samassa ajassa nuo näkyy kuluvan puhki ruostumisen voimalla kuin kumi pykimisen. On varsin pitkältä matkalta ihan ruosteessa tuo putki. (Ironista on se, että auton muu pohja ei ole ruosteessa tankin ympäriltä.)

    Ja jos on syytä laittaa orggis metalliputki, niin saako noita yleensä suunnilleen samaan rahaan suomen BMW edustajalta, mitä tuossa realoem:in hinnastossa on?
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Tuolta jotain apua
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5224
      • Hki 43

      #3
      Originally posted by samivaan View Post
      Nyt näköjään ruostui puhki tuo huohotusletku tankista, ja alkoi lirittää bensoja alle.
      Kuvassa osa numero: 16119070649


      Voiko/kannattaako tuohon vaihtaa samaa "painekumiletkua" mitä konehuoneen bensaletkut ovat? Luulisi kestävän, kun tuossahan ei ole edes painetta, konehuoneessa taas löytyy täydet paineet, joten kestoikä vähintään sama kuin konehuoneen letkuilla. Vai pykiikö ne letkut tuolla auton alla nopeammin? Joku suuressa viisaudessaan on orggis putkissa säästänyt, ja jättänyt tekemättä ruostumattomasta teräksestä, niin samassa ajassa nuo näkyy kuluvan puhki ruostumisen voimalla kuin kumi pykimisen. On varsin pitkältä matkalta ihan ruosteessa tuo putki. (Ironista on se, että auton muu pohja ei ole ruosteessa tankin ympäriltä.)

      Ja jos on syytä laittaa orggis metalliputki, niin saako noita yleensä suunnilleen samaan rahaan suomen BMW edustajalta, mitä tuossa realoem:in hinnastossa on?
      Ei kannata orkkisputkia hommata, ku ovat aika suolasen hinnasta. Ite saa taivuteltua suorasta kupariputkesta tai sitten laittaa juuri tuota polttoaineletkua. Tos yllämainitus topicis on hyvii vinkkei. Onnea prokkikselle!
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • gangsta
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 521
        • Nurmijärvi

        #4
        Samavika oli taalla.
        Kävin laitattamassa paikallisessa AD-korjaamolla.
        Laittoivat kupariputkesta, koska orggista olisi joutunut odottaa päivän.
        Oiskohan maksanut ~80€ töineen putkineen.
        Noilla hinnoilla, en viitisi alkaa autonalla pyllistelemään.

        Comment

        • Mc_Ozo
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 141
          • Mikkeli

          #5
          Putki numero kolmekin on varmasti menneitään. Ite otin koko tankin pois ja vaihoin kaikki metalli putket. Kuuden millin esim. jarruputki käy mainiosti, sitä tarvii koko urakkaan 2500mm Varo tankin sisäista polttoainepumppua!! Herkkä hajoamaan!!!
          From zero to hero

          Comment

          • samivaan
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 176

            #6
            Kiitti ohjeista. Taidan uusia sitten kaikki nuo putket.

            Ihan alkuun vain katkaisin ruostuneen kohdan pois, ja korvasin kumiletkulla. (just sama kohta kun toisen threadin kuvassa) Oli tullut just tankattua täyteen, niin 80 litran kanssa ois ollu sen verran säätämistä, niin en tiputtanu sitten tankkia pois vielä. Että pitää tässä parin viikon sisään, kun tankin ajaa ensin tyhjäksi, uusia kokonaan tuo putki, ja luultavasti nuo muutkin.

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              #7
              Originally posted by gangsta View Post
              Samavika oli taalla.
              Kävin laitattamassa paikallisessa AD-korjaamolla.
              Laittoivat kupariputkesta, koska orggista olisi joutunut odottaa päivän.
              Oiskohan maksanut ~80€ töineen putkineen.
              Noilla hinnoilla, en viitisi alkaa autonalla pyllistelemään.
              Niin se on aina paljon on valmis tekemään, mut jos ne tankin kannatinruuvit ei oo pahasti ruostunu kiinni(niinku mulla oli) niin on aika simppeli homma ja varmaan menee parissa tunnissa läpi.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              Working...
              X