Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 -88. Mikä suhisee/pihisee repsikan jalkatilassa kevyellä kaasulla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorke
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 206
    • Kouvola

    e34 520 -88. Mikä suhisee/pihisee repsikan jalkatilassa kevyellä kaasulla?

    e34 520 -88 Bemu ois kyseessä. Mikä suhisee/pihisee repsikan jalkatilassa kevyellä kaasulla?

    Siis tyhjäkäynnilla ja kevyessä ajossa kuuluu jostain sieltä hanskalokeron takaa tai sieltä päin kuuluu sellanen suhina. Jos painaa kaasua enemmän, siis vaikka paikallaan tai väännättää konetta niin ääni häviää.

    Liittyy jotenkin imusarjan alipaineeseen vai mihin? Mikäs siellä voi olla, mikä liittyy siihen. Ei kuulu mun mielestä konehuoneen puolessa.
    BMW e61 545 -05 Touring

    Ex. BMW e39 540 -97 Touring
    Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
    Ex. BMW e34 520 -88
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by jorke View Post
    ...Liittyy jotenkin imusarjan alipaineeseen vai mihin? Mikäs siellä voi olla, mikä liittyy siihen. Ei kuulu mun mielestä konehuoneen puolessa.
    Oiskohan sisälämpötila-anturi tai siihen liittyvä alipaineletku tahi siihen liittyvät kilkkeet.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • jorke
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 206
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by Kentsu View Post
      Oiskohan sisälämpötila-anturi tai siihen liittyvä alipaineletku tahi siihen liittyvät kilkkeet.
      Ahaa, siellä on sellasia osia ja toimii jotenkin alipaineella? No pitääpi tänään purkaa ja kattoo mitä sieltä löytyy ...
      BMW e61 545 -05 Touring

      Ex. BMW e39 540 -97 Touring
      Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
      Ex. BMW e34 520 -88

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        En e34:sta tiiä mutta e28:ssa ainakin on juurikin kyseinen sisäilman lämpötilasensori. e28:ssa se sijaitsee ratin vasemmal puolel, konepellin avauskahvan vieres. Toimii joo alipaineella, imetään ilmaa anturin "läpi" jolloin saadaan ehkäpä nopeempi ja tarkempi mittaus kabiinin lämpötilasta, tiedä sitten kuinka hyvin toimii tosielämässä. Toki alipaineletkun voi tulpata jos suhina häiritsee ja kokeilla miten lämmitys pelaa. Toinen vaihtoehto on rakentaa jonkinlainen äänieristys siihen eteen/ympärille. Ja ääni häviää siksi kaasulla koska suurinosa ilmasta pääsee liikkumaan kaasuläpän kautta. Perjaatteessa suurin suhina pitäs tulla moottorijarrutuksen aikana, tällöin alipaine on imusarjassa suurimmillaan.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • jorke
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 206
          • Kouvola

          #5
          Nyt vasta kerkesin perehtymään tuohon juttuun.

          Sen sain joo selville realoem:n osien perusteella et se on sisätilan lämpöanturi. Otin sen lalipaineletkun ja sen kumitötsän johon letku tulee kiinne. Sen alla oli sellanen superloni tai solumuovisuodatin. Siinä oli todella paljon pölyä, oli varmaan melkein tukossa.

          Ja nyt se vasta suhiseekin paljon . Voiko sen kautta kulkee liikaa ilmaa läpi vai mikä siinä mättää? Pitää kokeilla tulpata se ja kokeilla miten toimii.

          Niin joo ja e34:ssa tuo on repsikan puolen jalkatilan yläpuolella, vasemmassa kulmassa.
          BMW e61 545 -05 Touring

          Ex. BMW e39 540 -97 Touring
          Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
          Ex. BMW e34 520 -88

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎