Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lämppäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    E34 lämppäri

    Hakua kokeilin mutta huonoin tuloksin :(

    Eli kyseessä on E34 535 vuosimallia -91, ongelmana on että kabiinissa joutuu palelemaan moottorin lämpöjen ollessa normaalit jo parin asteen pakkasillakin, mutta kun ajaa mutkaan vauhdista riippumatta alkaa suuttimista tulemaan joskus lämpimämpää (toisinaan viileämpää) ilmaa.. mieleen tulisi ensimmäisenä ilmaaminen ja vesi-venttiileiden tarkistaminen mutta mikä muu tuon voisi aiheuttaa?

    onko osa #3 ilmausruuvi?

    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
  • Mosse535i
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 72
    • Ähtäri

    #2
    Ei vaan osa 9

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Puhaltaako suuttimista hyvin? Raitisilma suodatin tukossa.
      Mulla tekee samaa, että tulee viileämpää kun kääntyy vasemmalle. Yleensä tuntee kädessä kun pitää kättä vaihdekepin päällä.
      Aiheesta on keskusteltu aiemminkin, en vain löytänyt nyt topikkia.

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Raitisilma-suodattimen vaihdoin viime kesänä ja puhaltaa suuttimista riittävän hyvin.. kuumaa ilmaa vaan ei tule millään :(

        niin ja autosta löytyy kiertovesipumppu
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • wiilllee
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 91

          #5
          magneetti venttiili paskana?

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #6
            No sitten on se kiertovesi pumppu. Saattaa surista, että toimis, mutta sieltä on lähtenyt siivet irti. Silloin ei mene lämmin vesi kunnolla lämppärin kennolle.

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Axum View Post
              niin ja autosta löytyy kiertovesipumppu
              syötä siihen kiertovesi pumppuun suorat virran kokeile pyöriikö se, jos ei pyöri niin vaihda sinne hiilet (ainakin E39:sä onnistuu korjaus hiilien vaihdolla, ja taas ajetaan t-paita päällä)
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • hai_le
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 8

                #8
                Originally posted by Axum View Post
                Hakua kokeilin mutta huonoin tuloksin :(

                Eli kyseessä on E34 535 vuosimallia -91, ongelmana on että kabiinissa joutuu palelemaan moottorin lämpöjen ollessa normaalit jo parin asteen pakkasillakin, mutta kun ajaa mutkaan vauhdista riippumatta alkaa suuttimista tulemaan joskus lämpimämpää (toisinaan viileämpää) ilmaa.. mieleen tulisi ensimmäisenä ilmaaminen ja vesi-venttiileiden tarkistaminen mutta mikä muu tuon voisi aiheuttaa?

                onko osa #3 ilmausruuvi?


                tarkista onko ilma ja jos ei oo niin mangeettiventiilit ovat rikki . mulla on mennyt magneetti ventiilit rikki kerran nii ei tuu lämpö millä sitten ku vaihdoin uuteen nii kyl toimis..

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Axum View Post
                  Hakua kokeilin mutta huonoin tuloksin :(

                  Eli kyseessä on E34 535 vuosimallia -91, ongelmana on että kabiinissa joutuu palelemaan moottorin lämpöjen ollessa normaalit jo parin asteen pakkasillakin, mutta kun ajaa mutkaan vauhdista riippumatta alkaa suuttimista tulemaan joskus lämpimämpää (toisinaan viileämpää) ilmaa.. mieleen tulisi ensimmäisenä ilmaaminen ja vesi-venttiileiden tarkistaminen mutta mikä muu tuon voisi aiheuttaa?

                  onko osa #3 ilmausruuvi?
                  Voi sitä 3:sta raottaa jos viitsii ilmauksessa, mutta #9 on se varsinainen ilmausruuvi niinkuin jo todettiin.



                  Voi olla tosiaan kiertovesipumppukin, mutta vaikka se on rikki niin lämpöä pitäisi riittää kabiiniin kierroksilla, tyhjäkäynnillä saattaa tulla vilu...
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Kiertovesipumppu saattaa surista, mutta ei silti toimi koska veto tapahtuu magneetilla. Eli pumppu pyörii mutta siivet ei.

                    100% varmuudella ne vesiventtiilit rikki. Jostain löytyy mun topic asiasta missä yritin kaikkeni, mutta lopulta joutu ostaa uuden.

                    Edit:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=48871
                    Last edited by Bmw Master; 15-11-2006, 17:21.

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      No niin.. otin vesiventtiileistä johdot irti ja lämpöä alkoi tulla riittävästi, onkos nuo "uudemmat" venttiilit purettavissa vai pitääkö mennä varaosa-kauppaan??

                      ilmaus-ruuvia en saanut auki kunnon työkaluillakaan
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by Axum View Post
                        No niin.. otin vesiventtiileistä johdot irti ja lämpöä alkoi tulla riittävästi, onkos nuo "uudemmat" venttiilit purettavissa vai pitääkö mennä varaosa-kauppaan??

                        ilmaus-ruuvia en saanut auki kunnon työkaluillakaan
                        Kai ne uudemmatkin purettavissa on niinkuin kaikki muukin, mutta sitä en tiedä onnistuuko korjaus...

                        Noiden vesiventtiilien kunnostuksesta oli aikoinaan hyvä tarina yhdellä brittiläisellä E32-foorumilla jota ei ilmeisesti enää ole. Olis pitänyt ottaa juttu talteen, mutta ne kuvat on ja löytyvät tästä jos jollain on tarvetta.

                        Koitas vielä saada koputtelemalla ne venttiilit liikkeelle. Tässä tämä ikivanha juttu E32:n vesiventtiileistä jollei muka ollut jo tiedossa.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          #13
                          Kiitos Lekalle taas loistavista ohjeista , pitää puhdistaa venttiilit jos auttaisi.
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Itse kun purin niin siellä mun mielestä oli jotkut kumit vielä noitten kuvien lisäksi... Ainakin se oli oikein mekaanisesti rikki, joten ei saanut enää korjattua.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎