Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 mittarin gonggonggonggon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaakeri
    BTCF Member
    • Aug 2005
    • 364
    • Kurikka

    e34 525 mittarin gonggonggonggon?

    eli kun kääntää virrat päälle niin tua "gong" huutaa jatkuvasti eikä sammu ennenku käynnistää auton tai napauttaa startti asennos?

    toinen onkelma on jotta vilkunviiksen BC painike ei vörki.

    sitte pari outoa "ylimääräistä" kötöstä.

    kuva1: mittariston takaa löytyi tuollainen liitin? mikähän mahtanee olla? 4 piuhaa tulee ja 1 niistä virtaa. ?



    sitten ratin paffin alta löytyi joku pallero mihinkä tulee 2 johtoa ja joku letkuko?



    edittiä: kun mittaristoon vaihtaa kielen ja auton sammuttaa niin kieli on taas saksaksi. myös trippi mittari nollaantuu usein. matkamittari taas topannu vajaaseen 300000km.
    Last edited by Jaakeri; 14-11-2006, 20:06.
  • Valunki
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 474
    • Helsinki

    #2
    En ole kyllä asiasta aivan varma, mut alempi kuva "pallero" sisätilan termostaatti... E28 oli tuon näköinen osa...
    E90 330i -05 6v. man.
    Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

    Exät:
    E39 520i -97 :think
    E36 320i sedan -94
    E28 520i -87 bavaria Oolt skool

    Comment

    • Jaakeri
      BTCF Member
      • Aug 2005
      • 364
      • Kurikka

      #3
      no kai täällä ny joku osaa jotakin auttavaa sanoa :think

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Search...



        Eli kuulostaa täsmälleen samalta vialta kuin omassa oli. Eli mittaristosta ne kondensaattorit vaihtoon, osat maksaa "ei mitään" ja kolvaaminen oli helppoa - mäkin osasin vaikken ollut kolviin koskenut kymmeneen vuoteen...

        Tuo siis lopetti gongin huutamisen ennen käynnistystä, säilyttää kielet ja ei nollaa trippiä.

        Kokonaismatkamittarin vikaa ei korjaa, siihen ei auta kuin uusi koodipalikka.

        Rattipahvin alta löytynyt mötikkä haistelee sisätilan lämpötilaa.

        t.Ville

        Comment

        • Oldtimer
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 350
          • Ähtäri

          #5
          Originally posted by Jaakeri View Post

          edittiä: kun mittaristoon vaihtaa kielen ja auton sammuttaa niin kieli on taas saksaksi. myös trippi mittari nollaantuu usein. matkamittari taas topannu vajaaseen 300000km.
          Tuo 300 000 oli jossain malleissa max. kilometrimäärä, ei ollut baijerin insinööri koskaan ajatellut että autoilla ajettaisiin noin paljon. Asiasta kertonut nettisivu on hävinnyt näköjään bittitaivaaseen, mutta ehkä joku muistaa/tietää asiasta paremmin.

          Mutta tosiaan muut oireet viittaavat mittariston konkkiin.

          EDIT: Tuolla siitä jotain juttua.
          Last edited by Oldtimer; 16-11-2006, 14:59.
          ----: Fuck The Fuel Economy :----

          Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Vilkunviiksen BC-painikkeen johto voi olla poikki niinkuin esim. omasta, katkeaa yleensä siitä kohtaa josta johdot tulevat vilkunviiksen sisältä ulos.

            Edit: Se 299960 km juttu löytyy täältä.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Jaakeri
              BTCF Member
              • Aug 2005
              • 364
              • Kurikka

              #7
              jepjep. kiitoksia. täytyypä mennä koittamaan josko vaikka saisi kuntoon

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4319
                • Turku

                #8
                Originally posted by Oldtimer View Post
                Tuo 300 000 oli jossain malleissa max. kilometrimäärä, ei ollut baijerin insinööri koskaan ajatellut että autoilla ajettaisiin noin paljon. Asiasta kertonut nettisivu on hävinnyt näköjään bittitaivaaseen, mutta ehkä joku muistaa/tietää asiasta paremmin.
                Mutta sittenhän auto on valmis paalattavaksi.

                Toi mötikkä kuuluu digitaaliseen lämpötilansäätöön ja haistelee kuskinpuolen lämpötilaa. Apukuskin puolelta löytyy toinen samanmoinen. Sisällä on pieni lämpöanturi ja letku taas menee imusarjaan, joka imee ilmaa tuon anturin ohi. Jos anturit kuulostaa kovin äänekkäiltä, niin voi olla että letkulinjaan kuuluva kuristin lähellä imusarjaa on aikain saatossa heivattu mäkeen, mutta niitä saa jälleenmyyjiltä. Toinen konsti on kiristää varovasti rautalankaa letkun päälle ja kuunnella koska ääni vaimenee riittävästi.

                Mä otin joskus ton anturin auki ja putsailin vähän-sehän voi kerätä hieman pölyä sen lämpöanturin päälle, mikä voi häiritä sen toimintaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎