Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 sähkö ja simpukka ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janecky_bmw
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 18
    • Winewalley

    e34 sähkö ja simpukka ongelmia

    eli, mittariston taustavalot ja rekisterikilvenvalot(taakse) jää palamaan kun sammuttaa auton ja kääntää virrat 0. piiippaa ensin 5 kertaa ja sammuttaa km ja huoltovalo taulun, muut valot jää palamaan. kellään ollut samaa vikaa??
    viel 34:sen simpukasta, säätöruuvit löytyy, mut kun säädät välyksen pois niin rupeaa ohjaus (takeltelemaan) aivan kuin jäisi jumiin. pitääkö ostaa uusi simpukka?? yhden mukamas hyvän näiltä sivuilta ostin, mut samanlainen tuli. n:5cm välystä ratissa!! kiitokset etukäteen!!
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    #2
    Niitä ei sitten saa säätää liian tiukalle. Ja se välyshän voi olla muuallakin kuin simpukassa.
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Simpukkaa säädetään sitte ihan vitun karvan verran kerrallaan eikä millään momentilla tyyliin kireelle.

      "Oikeaoppinen" tapa on nostaa eturenkaat ilmaan, kiristää säätöä AIVAN vähän kerralla ja toinen samalla ratista veivaten laidasta laitaan. Kun ohjaus alkaa hieman tiukkenemaan keskialueella, niin siinä on hyvä.
      Toisaalta voit säätää siten, että renkaat maassa kiristät ja koeajat välissä. Suurin kiristys saisi olla n. 1/20 -1/10 kierrosta. Eli tosi vähän.

      Onko ohjauspylvään iso mutteri tarkistettu?
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Juho_P View Post
        Niitä ei sitten saa säätää liian tiukalle. Ja se välyshän voi olla muuallakin kuin simpukassa.
        Näin on ja lisää aiheesta kertoo FAQ...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • janecky_bmw
          Newbiemmer
          • Feb 2006
          • 18
          • Winewalley

          #5
          joo on tarkastettu ja välys on simpukassa. onko tietoa mikä on se pienempi ruuvi simpukan etuosassa??

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by janecky_bmw View Post
            joo on tarkastettu ja välys on simpukassa. onko tietoa mikä on se pienempi ruuvi simpukan etuosassa??
            Olihan siitä joskus puhetta mikä sen ruuvin funktio on, mutta ei sillä ole vaikutusta simpukan välykseen.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4328
              • Turku

              #7
              Originally posted by janecky_bmw View Post
              eli, mittariston taustavalot ja rekisterikilvenvalot(taakse) jää palamaan kun sammuttaa auton ja kääntää virrat 0. piiippaa ensin 5 kertaa ja sammuttaa km ja huoltovalo taulun, muut valot jää palamaan. kellään ollut samaa vikaa??
              Valothan sulla oli käännetty pois päältä, eikö?

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by alspe View Post
                Kun ohjaus alkaa hieman tiukkenemaan keskialueella, niin siinä on hyvä.
                Oman näkemyksen mukaan simpukka kuluu eniten keskialueelta. Joten jos keskellä säätää tiukaksi, on se muussa kohtaa tällöin turhan tiukalla.

                Kuten alspe neuvoi, tää on tarkka homma.
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


                  Tuossa se ohje. Lyhyesti suomennettuna, renkaat ylhäällä, pyörität rattia :

                  kevyt pyörittää = löysällä
                  raskas pyörittää = kireällä (liian)
                  kun kitka ratin kääntelyssä lisääntyy HIEMAN kohti ratin keskiasentoa = hyvä!
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • janecky_bmw
                    Newbiemmer
                    • Feb 2006
                    • 18
                    • Winewalley

                    #10
                    no tottahan toki, ei se oo koskaan aikaisemmin tämmöstä tehny. ja siin on päivävalot! tarttis ssda sähkökaavio autosta. se vois helpottaa aika lailla!

                    Comment

                    • janecky_bmw
                      Newbiemmer
                      • Feb 2006
                      • 18
                      • Winewalley

                      #11
                      joo, pitääpä täs sit kokeilla viel. jos vaik sais sen edes jotenkin ajettavaks.:think

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by janecky_bmw View Post
                        no tottahan toki, ei se oo koskaan aikaisemmin tämmöstä tehny. ja siin on päivävalot! tarttis ssda sähkökaavio autosta. se vois helpottaa aika lailla!
                        Edelläolevasta en kyllä ymmärtänyt pätkääkään, mutta täältä löydät E34:n ETM:iä.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • janecky_bmw
                          Newbiemmer
                          • Feb 2006
                          • 18
                          • Winewalley

                          #13
                          kokeiltiin sit säätää simpukkaa. laitettiin loppujen lopuksi niin kireälle et rupes takeltelemaan, mut silti siel on väleää. voisko siel olla päittäisvälystä vaik hammaspyörät on tiviisti kiinni toisissaan. laakeri tai jotain, ehkä se pieni ruuvi siel päässä. ei riittänyt enään mielenkiintoa alkaa kokeilemaan.

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14
                            En kyllä itse pitäisi simpukkaa kovin kireellä koska se kuluu ja uusi maksaa vi*usti eikä hyviä käytettyjään puissa kasva.

                            Alusta siis koluttu niin, että muualla ei ole väljää kuin simpussa?
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • janecky_bmw
                              Newbiemmer
                              • Feb 2006
                              • 18
                              • Winewalley

                              #15
                              Kyl on koluttu ja sen näkee ku ratin akseli liikkuu mut, "ulostulo" pysyy paikallaan. ihme vehkeitä:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎