e34 540iA vuotavat ohj.tehostimen letkut ja venttiilikannen tiiviste jne jne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • persenaama
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 178

    e34 540iA vuotavat ohj.tehostimen letkut ja venttiilikannen tiiviste jne jne

    samaa vikaa näyttäis olevan ollut muillakin, siis tuo ohjaustehostimen letkut vuotaa talvella tuontiautoissa. mulla sama homma. juttelin puhelimessa korjaajan kanssa tänään ja se kertoi että ne letkut maksaa ihan sairaasti.

    eikö hommaa voi jotenkin kotikonstein tehdä? itse en osaa korjata autoja, parempi kai vaan tyytyä ja viedä ammattimiehelle tuonkin asian suhteen.. mutta mistä saisin halvimmalla osat?

    myös venttiilikannen tiiviste kuulemma vuotaa, ainakin toinen. ilmeisesti koneesta kuulunut lievä pihinä/sihinä raskaan ajon/kiihdyttelyn jälkeen kuuluu sieltä?

    korjaaja ei tilannut osia, sanoi että saan täältä helsingistä ne varmemmin ja nopeimmin kuitenkin kuin jostain Porilaisesta autoliikkeestä.

    osaatteko kertoa hintoja?

    aikanaan vaihdoin venttiilikannen tiivisteen itse. tosin auto oli vuoden 1977 Ford Fiesta 1.0 (0,980) koneella mutta onko sen vaihtaminen M60 koneeseen sen vaikeampi operaatio?

    eli tiivistys.. mistä kannattaa lähteä hakemaan ohjaustehostimeen uusia letkuja ja venttiilikannen tiivistettä?

    PS.
    lisäksi voisin tähän kirjoittaa loppuun, mitä korjaaja sanoi tehneensä ja mitä tuli maksamaan..

    vesipumppu 180e
    öljyt 50e
    suodatin 20e
    ohjaustehostimen nesteet 20e
    lisäksi vaihtui jakopään stefa ja vissiin joku muukin tiiviste alakerrasta..

    osille kuitenkin sanoi hintaa n. 300e ja työlle 200e ... ei paha?
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by persenaama View Post
    myös venttiilikannen tiiviste kuulemma vuotaa, ainakin toinen. ilmeisesti koneesta kuulunut lievä pihinä/sihinä raskaan ajon/kiihdyttelyn jälkeen kuuluu sieltä?

    aikanaan vaihdoin venttiilikannen tiivisteen itse. tosin auto oli vuoden 1977 Ford Fiesta 1.0 (0,980) koneella mutta onko sen vaihtaminen M60 koneeseen sen vaikeampi operaatio?
    Vuotava sisempi venakopan tiiviste tihkuttaa öljyä puoliin jotka ovat tulpanreijissä ja saattaa täten kärtsätä jopa moottorinohjausboksin.

    Vaihdoin ite venakopan tiivisteet ja oli kohtuu vittumainen homma kun konetila n ahdas enkä viittinyt purkaa kauheesti ilmastointia sun muuta pois tieltä. Mutta jos aikaa on ja sorminäppäryyttä... Venakopan pulttien kumipuslat kantsuis vaihtaa samalla.

    Tiivisteet oli noin 80€ laakkosella muistaakseni.


    -AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • kamu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 182
      • Pori

      #3
      Originally posted by persenaama View Post
      samaa vikaa näyttäis olevan ollut muillakin, siis tuo ohjaustehostimen letkut vuotaa talvella tuontiautoissa. mulla sama homma. juttelin puhelimessa korjaajan kanssa tänään ja se kertoi että ne letkut maksaa ihan sairaasti.

      eikö hommaa voi jotenkin kotikonstein tehdä? itse en osaa korjata autoja, parempi kai vaan tyytyä ja viedä ammattimiehelle tuonkin asian suhteen.. mutta mistä saisin halvimmalla osat?

      myös venttiilikannen tiiviste kuulemma vuotaa, ainakin toinen. ilmeisesti koneesta kuulunut lievä pihinä/sihinä raskaan ajon/kiihdyttelyn jälkeen kuuluu sieltä?

      korjaaja ei tilannut osia, sanoi että saan täältä helsingistä ne varmemmin ja nopeimmin kuitenkin kuin jostain Porilaisesta autoliikkeestä.

      osaatteko kertoa hintoja?

      aikanaan vaihdoin venttiilikannen tiivisteen itse. tosin auto oli vuoden 1977 Ford Fiesta 1.0 (0,980) koneella mutta onko sen vaihtaminen M60 koneeseen sen vaikeampi operaatio?

      eli tiivistys.. mistä kannattaa lähteä hakemaan ohjaustehostimeen uusia letkuja ja venttiilikannen tiivistettä?

      PS.
      lisäksi voisin tähän kirjoittaa loppuun, mitä korjaaja sanoi tehneensä ja mitä tuli maksamaan..

      vesipumppu 180e
      öljyt 50e
      suodatin 20e
      ohjaustehostimen nesteet 20e
      lisäksi vaihtui jakopään stefa ja vissiin joku muukin tiiviste alakerrasta..

      osille kuitenkin sanoi hintaa n. 300e ja työlle 200e ... ei paha?
      Itsekin vaihtanut venakopan tiivisteet, ei mielestäni kovin kummonen homma.
      Ahdasta kyllä on. Hurjan hintanen vesipumppu, oma makso 80 egee

      Mulla on uusi ylimääränen vesipumppu, maksaa ton 80 egee jos kiinostaa.
      Last edited by kamu; 15-11-2006, 19:02.

      Comment

      • persenaama
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 178

        #4
        no voi sun ***** .. onkohan jobbari nyt pistänyt 100e ylimääräistä sitten vesipumpun hintaan... *huoh* ei jaksaisi alkaa valittamaan.. no saa nähdä missä kunnossa vehje on kun sen haen.

        ihmetytti että sanoi että bensaa on vaan joku 30 litraa tankissa, kun mun muistini mukaan sitä kyllä jäi sinne n. 70 litraa jättäessäni autoni parkkiin viime keväällä..

        no, bensamittari siinä temppuilee, voipi olla että on mittarin anturi entistä enemmän jumissa vaan. sehän selviää kun menen heti tankkaamaan sitä. suositteli korjaaja myös että pistän jäänestoa tankkiin.

        Comment

        • kamu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 182
          • Pori

          #5
          Originally posted by persenaama View Post
          no voi sun ***** .. onkohan jobbari nyt pistänyt 100e ylimääräistä sitten vesipumpun hintaan... *huoh* ei jaksaisi alkaa valittamaan.. no saa nähdä missä kunnossa vehje on kun sen haen.

          ihmetytti että sanoi että bensaa on vaan joku 30 litraa tankissa, kun mun muistini mukaan sitä kyllä jäi sinne n. 70 litraa jättäessäni autoni parkkiin viime keväällä..

          no, bensamittari siinä temppuilee, voipi olla että on mittarin anturi entistä enemmän jumissa vaan. sehän selviää kun menen heti tankkaamaan sitä. suositteli korjaaja myös että pistän jäänestoa tankkiin.
          Jostain käsitin että ei oo peli vielä verstaalla, mut kuitenkin mulla on tollanen pumppu ylimääräsenä .

          Comment

          • Make540M60
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 94
            • Kouvola

            #6
            Täh? Sihinää kovan ajon jälkeen ja diagnosoi venttiilikannen tiivisteen mäsäks? Onhan siinä nyt miljoona paikkaa, joka sihisee, eikä ensimmäisenä tule mieleen venttiilikansi, jonka vuodon siis helpoiten havaitsee kun ottaa sen suojamuovin pois ja katsoo, näkyykö vuotoa?

            On ottanu minunkin mielestä aika kovan hinnan ihan normi vesipumpusta. Vai oliko siinä työn hinta mukana?

            Ja nuo ohjaustehostimen letkut, jotka ei ainakaan minun mielestäni ole mitn normaaleja korjauspaikkoja E34 vekottimissa, ei maksa juuri mitään, kun oikeasta paikasta etsii. Teollisuus-Etola, Kehä III, Tikkurilan tienoilla. Vähintäänkin alkuperäistä vastaavaa löytyy, kun vain on malli, minkä kokoista etsii. Kaikki on aina löytynyt Saabin turboletkuista Bemun jarrutehostimen takaiskuventtiilin letkuihin asti. ja halvalla Tuommosesta letkusta eivät aina jaksa edes laskuttaa...
            Last edited by Make540M60; 15-11-2006, 23:01.
            *E34 540 -94 ia.*
            *E34 525 -91*
            *E60 530d -03*
            *F10 525d -10*

            Comment

            • Make540M60
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 94
              • Kouvola

              #7
              Missä päin muuten persenaama vaikutat?
              *E34 540 -94 ia.*
              *E34 525 -91*
              *E60 530d -03*
              *F10 525d -10*

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                #8
                Originally posted by persenaama View Post

                lisäksi vaihtui jakopään stefa ja vissiin joku muukin tiiviste alakerrasta..

                osille kuitenkin sanoi hintaa n. 300e ja työlle 200e ... ei paha?
                Missähän pajassa jakopään stefa vaihtuu muiden töiden ohella tuohon hintaa.

                Viime kesänä vasemman puolen ylempi stefan vaihto vei asentajalta joka sitä ei koskaan ollut aikaisemmin tehnyt koko päivän.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1652
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by persenaama View Post
                  ....
                  vesipumppu 180e
                  öljyt 50e
                  suodatin 20e
                  ohjaustehostimen nesteet 20e
                  lisäksi vaihtui jakopään stefa ja vissiin joku muukin tiiviste alakerrasta..

                  osille kuitenkin sanoi hintaa n. 300e ja työlle 200e ... ei paha?
                  Vesipumpun hinnasta en enää viitsi kääntää veistä haavassa.
                  Laakkoselta ainakin M50-koneen öljynsuodatin oli alle 10 €, onko V8:ihin sitten öljynsuodatinkin tuplat kalliimpi?
                  Ohjaustehostimen nesteenä on tuontiautoissa tavallista ATF-öljyä. Esim. omaan autoon vaihdoin Mobilin ATF 220 öljyt. Hinta 5,5 €.

                  Kyllä nyt täytyy sanoa, että apinaa on koijattu aika pahasti.

                  Comment

                  • jakusa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 515
                    • Lempäälä

                    #10
                    Öljynsuodatin ko. moottoriin näkyy maksaneen KL-varaosissa 05.10.2006 15 euroa ja oon saanu sen 15% alennuksella eli 12.5 euroa oon maksanu.

                    Ohjaustehostajaan vaihdoin 2litraa chf11s myrkkyä, hinta öljyille tuli 2*10.5euroa eli 21euroa.
                    -after all is said and done more is said than done-


                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1652
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by jakusa View Post
                      Öljynsuodatin ko. moottoriin näkyy maksaneen KL-varaosissa 05.10.2006 15 euroa ja oon saanu sen 15% alennuksella eli 12.5 euroa oon maksanu.

                      Ohjaustehostajaan vaihdoin 2litraa chf11s myrkkyä, hinta öljyille tuli 2*10.5euroa eli 21euroa.
                      Niin no tuontipeliin en näe mitään järkeä alkaa sotkemaan öljyjä keskenään chf11s ja atf. Alunperin kun siellä on ollut ne ATF-öljyt, eikä niitä helposti saa kaikkia pois. Ja jos välttämättä haluaa CHF11S öljyt, niin samaa tavaraa myydään myös nimellä Citroen hydrauliikkaöljy LHM, hinta 6,90/l.

                      Miten ihmeessä sait tehostajaan menemään 2 litraa öljyä?!

                      Comment

                      • jakusa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 515
                        • Lempäälä

                        #12
                        Noo korkissa lukee chf11s ja omien kokemusten mukaan chf toimii talvella jopa tuhat kertaa paremmin kuin atf tehostajassa. Säiliö on litranen, pumppasin sen eka tyhjäks->uutta ainetta litra->kone käyntiin ja ratin pyörittelyä->säiliö tyhjäks ja uutta tilalle.

                        Eli chfää meni 2 litraa, atfää tuskin tuli ulos 2 litraa... Edelliseen autoon vaihdoin irrottamalla säiliöstä paluuletkun mutta ny tähän en jaksanu koska paluuletkuja taitaa olla 2 ja homma vaikutti muutenkin helpommalta pumppaamalla säiliöstä.

                        Autona e32 740i.

                        edittiä: siis mullakin oli alkujaan ATFää (ainakin se oli punertavaa) vaikka pitäs olla CHF korkin perusteella.

                        Edit2: Kokemusten pohjalta ei kyllä voida vetää suoraa johtopäätöstä että CHF toimisi paremmin talvella, koska alkujaan ollut ATF on tietysti VANHAA ja CHF on UUTTA. Mutta kun korkissa kerta lukee CHF niin sitä sitten pistin sinne.
                        Last edited by jakusa; 16-11-2006, 11:03.
                        -after all is said and done more is said than done-


                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1652
                          • Pk-seutu

                          #13
                          Originally posted by jakusa View Post
                          Noo korkissa lukee chf11s ja omien kokemusten mukaan chf toimii talvella jopa tuhat kertaa paremmin kuin atf tehostajassa. Säiliö on litranen, pumppasin sen eka tyhjäks->uutta ainetta litra->kone käyntiin ja ratin pyörittelyä->säiliö tyhjäks ja uutta tilalle.

                          Eli chfää meni 2 litraa, atfää tuskin tuli ulos 2 litraa... Edelliseen autoon vaihdoin irrottamalla säiliöstä paluuletkun mutta ny tähän en jaksanu koska paluuletkuja taitaa olla 2 ja homma vaikutti muutenkin helpommalta pumppaamalla säiliöstä.

                          Autona e32 740i.

                          edittiä: siis mullakin oli alkujaan ATFää (ainakin se oli punertavaa) vaikka pitäs olla CHF korkin perusteella.

                          Edit2: Kokemusten pohjalta ei kyllä voida vetää suoraa johtopäätöstä että CHF toimisi paremmin talvella, koska alkujaan ollut ATF on tietysti VANHAA ja CHF on UUTTA. Mutta kun korkissa kerta lukee CHF niin sitä sitten pistin sinne.
                          E34 525i:ssä Atf:ää sain ulos litran ja sisään meni saman verran, uusilla atf:llä ohjaus tuli kevyemmäksi talvella. ATF-öljyissäkin on eroja ajan tekemien temppujen lisäksi, lähinnä erot tulevat esiin synteettisten ja mineraaliöljyjen välillä. Minulla on ollut käytössä kaksi e34:sta, toinen ns. Suomi-auto, jossa CHF:t ja toinen saksantuonti ATF:illä, ainakaan Etelä-Suomen talvessa en juurikaan havainnut eroa ohjauksen toiminnassa. Lisäksi mutu-tuntumalla ajettelin, että öljytyypin vaihto voi aiheuttaa ongelmia tiivisteissä kun ne ovat yli 10 vuotta saaneet atf-voitelua osakseen.

                          Comment

                          • persenaama
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 178

                            #14
                            Originally posted by Make540M60 View Post
                            Missä päin muuten persenaama vaikutat?

                            helsingissähän minä vaikuttelen.. munkkiniemessä. hyvin tuntuu auto nyt pelittävän.. paitsi tuo bensatankin huohotusletku pitäisi vaihtaa. täyteen tankatessa se valuttaa bensoja pihalle.. ja bensamittarikin on jumahtanut n. 35 litran tienoille joten ajotietokonekaan ei tiedä jäljellä olevista kilometreistä mitään..

                            pientä nyppimistä riittää.. ilmastoinnin täyttöön ja tarkistukseen tuo menee varmaan ensi viikolla (20 euroa) ja ajotietokoneen polttimot pitää tsekata ja vaihtaa koska pömpeli on aivan pimeänä.

                            ääh ja uusi vika, mankka ei tunnista CD boksia enää.. orkkis bavaria c rds professional ja 6cd boksi. keväällä toimi hyvin, nyt vaan lukee jokaisen CD:n läpi ja thats it. mankka ei löydä cd boksia

                            Comment

                            Working...
                            X