Onhan tuosta oikein kuvalliset ohjeetkin keskustelussa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=19491. Erityisesti postaus #83. Tavallisten valojen puhdistusohjeet löytyy postaus #129:n linkistä. Jostakin syystä ei vieläkään ole faq:ssa, vaikka joka syksy tuntuu joku tätä kyselevän.
Xenonit taitaa vaatia valonpesimet, joten niiden laitossakin on oma urakkansa.
Onhan tuosta oikein kuvalliset ohjeetkin keskustelussa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=19491. Erityisesti postaus #83. Tavallisten valojen puhdistusohjeet löytyy postaus #129:n linkistä. Jostakin syystä ei vieläkään ole faq:ssa, vaikka joka syksy tuntuu joku tätä kyselevän.
Xenonit taitaa vaatia valonpesimet, joten niiden laitossakin on oma urakkansa.
Xenonit vaatii korkeudensäädön, valonpesurit ja Xenon-valoille tarkoitetut umpiot, mutta kukapa niitä pakottaa edelleenkään asentamaan? Kukaan ei ole kiinnostunut tien päällä mitkä valot sulla on, ellei ne sitte sohota mihin sattua. Ns. Kiina-polttimoilla on saatu eri kannoille noita Xenon-polttimoita, joten asennus ja purku katsastusta varten ei ole kuin hetken homma!
Xenonit vaatii korkeudensäädön, valonpesurit ja Xenon-valoille tarkoitetut umpiot, mutta kukapa niitä pakottaa edelleenkään asentamaan? Kukaan ei ole kiinnostunut tien päällä mitkä valot sulla on, ellei ne sitte sohota mihin sattua. Ns. Kiina-polttimoilla on saatu eri kannoille noita Xenon-polttimoita, joten asennus ja purku katsastusta varten ei ole kuin hetken homma!
Eikös toi korkeussäätö ole pakollinen vasta uudemmissa autoissa? :think
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Olisko ollu niin, että uudemmissa pitää olla automaattinen kork.säätö, ja vanhemmissa riittää manuaalinen :think .
Noinhan se menee. Ajattelinpa tuossa eilen taas vain itseäni, eli minulla on tuo manuaalinen valojen korkeussäätö ja valojen pesurit siis pitäisi asentaa laillisia xenoneja varten. Tosin näin kurakeleillä ei niistä pesureista muutenkaan haittaa olisi...
Xenonien lisäksi voi laittaa uudet orkkismalliset DE+H1 umpiot kun niitä saa ihan kelvollisina taiwan tarvikkeina 130ellä kaikki toimitettuna saksasta. Näin ainakin jos vanhoissa umpioissa on heijastimet sulaneet, linssit maitomaiset ja lasit hiekkapuhalletut.
Kiinnostas itseenikin kyl noi lähivalojen päivitys, ei niil tee hevon helvettiäkään. Pitkät on kohtuulliset. Ite aattelin alkuun ottaa lähivalot auki ja putsata mut seuraava toimenpide on ostaa xenon sarja.
Eipä ne lyhyen umpiot varmaan maksa paljoa vaikka motonetistä pistäis uudet niitten xenonien kavereiks, noissa projektoreissa tuppaa menemään likaseks ne linssit siellä sisällä ja tietty valoteho heikkenee.
Comment