Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 -92 moottori/kansi tarkastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bamba
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 72

    e34 535 -92 moottori/kansi tarkastus

    Olen kuullut että m30 koneissa pitäis aina silloin tällöin tehdä kansi remontti/tarkastus. Nyt kiinostais tietää miten voin tehdä moottori tarkastuksen että onko kaikki hevoset vielä tallissa vai ovatko jotkut jo karannut? Kaveri sanoi että viedään se penkkiin, mutta onko tämä paras tapa ja saako silloin selville muutakin kuin Hv/Nm. autolla on ruuvattu +364000 ja siihen ei mun tietääkseni ole tehty minkäänlaista kone remonttia. Ja kyllä se vielä ihan hyvin pelittää mutta ihan vaan varmuuden vuoksi.
    Last edited by Bamba; 01-12-2006, 14:21.
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by Bamba View Post
    Olen kuullut että m30 koneissa pitäis aina silloin tällöin tehdä kansi remontti/tarkastus. Nyt kiinostais tietää miten voin tehdä moottori tarkastuksen että onko kaikki hevoset vielä tallissa vai ovatko jotkut jo karannut? Kaveri sanoi että viedään se penkkiin, mutta onko tämä paras tapa ja saako silloin selville muutakin kuin Hv/Nm. autolla on ruuvattu +364000 ja siihen ei mun tietääkseni ole tehty minkäänlaista kone remonttia. Ja kyllä se vielä ihan hyvin pelittää mutta ihan vaan varmuuden vuoksi.
    Eiköhän se riitä kun venttiilien säädön yhteydessä tarkastaa, että nokkien voiteluputken kiinnitysruuvi ei ole päässyt löystymään, tai jos haluaa hifistellä niin jopa putsaa tuon putken. Muuten kai voisi tokasta jenkkisanonnan, että jos se ei ole rikki, niin älä korjaa sitä.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
      Eiköhän se riitä kun venttiilien säädön yhteydessä tarkastaa, että nokkien voiteluputken kiinnitysruuvi ei ole päässyt löystymään, tai jos haluaa hifistellä niin jopa putsaa tuon putken. Muuten kai voisi tokasta jenkkisanonnan, että jos se ei ole rikki, niin älä korjaa sitä.
      Kiiniitysruuvit Banjoruuvit joissa on lukite erottaa siitä että niiden kannassa on sorvattu ura ja ne eivät löysty niin helpolla kuin vanhemmat joissa ei tuota uraa ja lukitetta ole, lisää aiheesta E34 FAQ:ssa. Voiteluputkea ei kannata yrittää puhdistaa, vaan vaihtaa se suosiolla uuteen jos on tarvetta.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Bamba
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 72

        #4
        no venttiilit on säädetty ja näin pois päin. Kai se sitten on niin tykki kone että ei meinaa millään hajoa HYVÄ NÄIN (Vaikka en minä sitä yritä hajottaa) on vaan ollu semmoisia kokemuksia että jos ei vuoteen ole tarvinnut tehdä mitään suuria huoltoia niin sitten paukkuu yht äkkiä. Eli LAATUUN voi LUOTAA

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎