E34 540 + tomaatti

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    #1

    E34 540 + tomaatti

    Niin mitäs automaattiaskeja noissa E34 540 käytetään, ei kai enää 4HP22?
    Jos, niin kestääkös ne alkuunkaan noitten kasien kyydissä?
    Olisi harkinnassa tuollainen ehkä mahdollisesti tulevaisuudessa hommata..
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2


    Comment

    • MTV
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 337
      • JKL

      #3
      Ok, kiitos linkeistä vaikken kyllä löytänyt tuosta ylemmästä mitään aiheeseen liittyvää..

      Ei siis enää 4HP22:sta vaan uusi susiaski
      On se kumma ettei ne osaa tehdä kestävää automaattilaatikkoa.
      Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
      E34 540iA -93

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Eikös tuo riipu 540:n vuosimallista?
        No kuitenkin, kestäähän nuo laatikot seiskaviiskymppisenkin perässä joten miksei viisnelikymppisessäkin, aikansa toki... Eli käyttötavasta ja huollosta riippuu moni asia. Automaatin tuhoaa useimmin se jotta ajetaan liian kuumaksi; eli kenkää voi vakiolaatikollekin toki antaa ihan vapaasti mutteoi koko aikaa. Useampi pedaali lattiassa lähtö peräkkäin saa vakioaskin kyllä antautumaan. Toinen on sitten pakin kytkentä vauhdissa/ajovaihteen kytkentä auton liikkuessa taaksepäin. Kolmas ongelmien aiheuttaja onkin sitten asiaan vihkiytymättömät korjaajat...
        Normaalia kulumista näissäkin tapahtuu, toisissa laatikkotyypeissä enemmän kuin toisissa. Joitakin tyyppivikojakin on.
        Silti olen itse ainakin tyytyväinen, 3 automaattiaskista autoa pihassa ja yhdenkään laatikon sielunelämään ei ole vielä päässyt tutustumaan vaikka kiinnostusta kyllä olisi. Mutta eipä noita ole saanut hajalle vielä, ja kaksi on sentän 4 hpp 22:a...
        Ei kuiten ikinä enää manuaalia. Jos autossa on yleensäkin jotain mukavuusvarusteita niin kyllä automaatti ehdottomasti kuuluu niihin.
        (Niitä olen kyllä pari saanut poikimaankin tuossa aikoinaan)

        Comment

        • MTV
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 337
          • JKL

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Eikös tuo riipu 540:n vuosimallista?
          No kuitenkin, kestäähän nuo laatikot seiskaviiskymppisenkin perässä joten miksei viisnelikymppisessäkin, aikansa toki... Eli käyttötavasta ja huollosta riippuu moni asia. Automaatin tuhoaa useimmin se jotta ajetaan liian kuumaksi; eli kenkää voi vakiolaatikollekin toki antaa ihan vapaasti mutteoi koko aikaa. Useampi pedaali lattiassa lähtö peräkkäin saa vakioaskin kyllä antautumaan. Toinen on sitten pakin kytkentä vauhdissa/ajovaihteen kytkentä auton liikkuessa taaksepäin. Kolmas ongelmien aiheuttaja onkin sitten asiaan vihkiytymättömät korjaajat...
          Normaalia kulumista näissäkin tapahtuu, toisissa laatikkotyypeissä enemmän kuin toisissa. Joitakin tyyppivikojakin on.
          Silti olen itse ainakin tyytyväinen, 3 automaattiaskista autoa pihassa ja yhdenkään laatikon sielunelämään ei ole vielä päässyt tutustumaan vaikka kiinnostusta kyllä olisi. Mutta eipä noita ole saanut hajalle vielä, ja kaksi on sentän 4 hpp 22:a...
          Ei kuiten ikinä enää manuaalia. Jos autossa on yleensäkin jotain mukavuusvarusteita niin kyllä automaatti ehdottomasti kuuluu niihin.
          (Niitä olen kyllä pari saanut poikimaankin tuossa aikoinaan)
          Joo, kyllä olen samoilla linjoilla siinä, että automaatti se olla pitää.
          Pari 4hp22:sta ollut (toinen alla parhaillaan) eikä ole vielä räjähtänyt
          Käyttötapa varmasti vaikuttaa paljon, mutta sylettää tuollaiset tehtaan "suunniteluvirheet" tyyliin ei voi käyttää ajon jälkeen tyhjäkäyntiä tai laitetaan lootaan jotain helvetin kuulia jotka vuorenvarmasti kuluvat tietyn kilometrimäärän jälkeen (joka on liian pieni) ja taas korjaamo kutsuu..

          Mitäs muuta kandee tsekata jos tuollaista E34 540:stä on ostamassa, onko jotain muita tyyppivikoja?
          Mites se mahdollinen nikasil ongelma, miten sen voi tarkistaa??
          Olisi tarjolla yksi vm.93, reilut 200tkm ajettu peli (ei tuonti).
          Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
          E34 540iA -93

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #6
            Nikasil ongelmaa ei esiinny esim saksassa tai suomessa, jenkeissä ainakin ja briteissä? 5Hp30 suunnittelumoka laatikossa, mut eihän niitten muovikuulien vaihto töineen maksa kait ku jotain 300 euron luokkaa eli ei paha hinta minusta. Esim inspection 2 maksaa takuulla enemmän metroautossa/muussa merkkiliikkeessä.

            katso vaikka:

            Last edited by jakusa; 13-12-2006, 14:27.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • MTV
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 337
              • JKL

              #7
              Originally posted by jakusa View Post
              Nikasil ongelmaa ei esiinny esim saksassa tai suomessa, jenkeissä ainakin ja briteissä? 5Hp30 suunnittelumoka laatikossa, mut eihän niitten muovikuulien vaihto töineen maksa kait ku jotain 300 euron luokkaa eli ei paha hinta minusta. Esim inspection 2 maksaa takuulla enemmän metroautossa/muussa merkkiliikkeessä.

              katso vaikka:

              http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...65&postcount=3
              Ok, ei siis tarvii nikasilia suomessa pelätä..noista kuulista vielä sen verran, että kyllä ainakin itsellä olisi 300 eurolle parempaakin käyttöä kuin muovikuulien ostelu..mut ehkä köyhän kandee sit ostaa manuaali
              Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
              E34 540iA -93

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                #8
                Niin, ne kuulathan maksaa ihan murto-osan tosta 300 eurosta. Vaihtaa ite ja laittaa vanhan öljyn takas ni ei mee montaa euroa. Rahanmenoa varmasti muutakin, mutta minusta se 300 euroa ei todellakaan ole paha hinta. Esim 525i-90 olis maksanu inspection 2 lahden merkkiliikkessä 800-1000euroa ILMAN jakohihnan vaihtoa.

                Mut ostaa semmosen mistä ei mee laatikko rikki, tai sitten asennoituu siten, että ne kuulat pitää joskus vaihtaa niin ei tuu paha mieli ku hajoaa Tai sit ostaa auton ja vaidattaa/vaihtaa ne kuulat heti ja ajattelee kuulien vaihtoon kuluneet rahat auton hintaan
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • Shuko
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 739
                  • Forssa

                  #9
                  Tai sit vaan ostaa sen manuaalin ja ihmettelee jossain vaiheessa kytkinremppaa. :G Muutama euro muovikuuliin 200000km välein ei luulis olevan suurin kynnys autoa ostaessa.

                  e32:sta m60b40 koneel ei ainakaan saanut edes manuaalina, e34:stä en tiedä, mutta loogisesti voisin jotain arvata...
                  G31 520d M-Sport '18
                  Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                  Comment

                  • jakusa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 515
                    • Lempäälä

                    #10
                    e34 on saanut manuaalilla 4litrasen kasin kanssa.

                    -after all is said and done more is said than done-


                    Comment

                    • 540iA Tapsa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 97
                      • Kangasala

                      #11
                      ja manuaali on 6-vaihteinen.. ovat vaan hieman harvinaisempia. Mutta jos tahtoo
                      vain ja ainoastaan manuaalin niin sit joutuu sellaisen ettii. Mutta jos tykkää ajella automaatilla niin ehdottomasti sellainen. sopii hyvin v8-koneen jatkoksi. Ihan samalla tavalla voi siihen manuaalilaatikkoon tulla vikoja kuin automaattiinkin. :think
                      -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

                      Auto: e46 330d manual touring -00
                      -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
                      -ex: e34 525tds touring -94
                      -ex: e34 540iA
                      -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

                      Moottoripyörät:
                      Yamaha R6 -01 kilpapyörä
                      KTM EXC-F 250 -08
                      ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
                      ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
                      ex: Gas Gas EC300
                      ex: Husqvarna CR125

                      Comment

                      Working...
                      X