e34 525 td `95, käynnistysongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Naxu
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 19

    e34 525 td `95, käynnistysongelmia

    Eilen aamulla tuo lähti vielä käyntiin laakista. Päivällä töiden jälkeen sai vieteriä antaa pitkään kylmällä koneella. Samoin kun auto ehti kauppareissun ajan n.20 min seistä niin käyntiinlähtö oli vaivalloista. Tänään aamulla vieteriä piti antaa jo 10-20 sekuntia ennen kuin lähti.

    Töistä lähtiessä sitten kokeilin kääntää virta-avainta 2 asentoon ja pitää siinä n.20 sekuntia. Tämän toistin 3 kertaa ja auto lähti käymään taas laakista. Äsken tuli pihalla kaiveltua sen verran jotta suuttimilta lähtevät paluuletkut ovat kuivia, kuten myös suuttimien ympäristö. Polttoainesuodattimelta lähtevä muoviputki on sen verran tummunut jottei näe meneekö ilmaa vai ei.

    Käytin sitten polttoainesuodattimelle tulevan letkun irti. Eikö siitä pitäisi tulla löpöä kun virta-avaimen kääntää 2 asentoon? Tuossa mun kärryssä löpöä tulee vasta kun moottori hörähtää käyntiin. Yritin noita vanhoja juttuja kaivella, mutta sopivaa vinkkiä ei löytynyt. Eikös tuo siirtopumppu kuitenkin toimi kun suodattimelle tulee löpöä auton käydessä.
  • kosmik
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 167
    • Tampere

    #2
    Mulla ainakin 325TDS:ssä pumppaa 2-asennossa. En tosin tiedä, jos tossa TD:ssä on erilailla.

    Menee vähän arvailuksi, mut tuntuis että ei oo ilmavaivoista kyse jos jo 20 min seisotuksen jälkeen on vaikeuksia startata. Tai sitten vuotaa jostain hieman enemmän. Kannattaisi ehkä hommata uusi letku siihen suodattimen ja ruiskupumpun väliin niin voisi varmistua, että onko sitä ilmaa vai ei.

    Tai sitten hehkut? Jos siirtopumppu ei sulla pumppaa 2-asennossa ja silti 3x20sek auttoi käynnistyksessä, niin saattais hehkuissa olla vikaa?
    ---------------
    e39 528iA
    ex: e36 325TDS

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Oliko tankissa kuinka paljon ainetta? Jos oli kovin tyhjä, niin vaihtoehtoja on pari: Tankin siirtopumppu alkaa olemaan finaalissa eikä jaksa nostaa. Tyhjästä tankista ei syöttöpumpun oma imu riitä. Tähän liittyy toinen juttu mistä olen kirjoitellut täällä, eli tankin päässä on DSL PALUU putki liian lyhyt. vajaalla tankilla systeemit saa ilmaa tuota paluuputkea pitkin. Kannattaa ekaksi jatkaa toi paluuletku kumiletkulla pohjaan, samalla kun sen siirtopumpun kannen avaa voi testailla kuinka pumppu nostaa. samaten jos auto jää nokka ylämäkeen, ilmaa menee tuplanopeudella...

      Tietysti kannattaa katsella ne paluuputket huolella. Aivan olematon reikä riitää että ilmaa menee. Eli jos on yhtään vanhan näköisiä edes niin vaihda ne pumpulta asti. Letku maksaa kympin...halpa remppa. Se nelospytyn sähköjohdollinen suutin näistä vuotaa helposti, eli jos se on kostea yhtään niin vuoto on siinä.

      Kun avaimesta käännät virrat ainetta nostetaan vain 20 sekkaa, nyt jos putket on valuneet tyhjäksi tuo 20 s ei riitä nostamaan. Eli
      sun täytyy kääntää virtaa päälle pois tossa 20 s syklissä ja kattoo nostaako pumppu...Jollei nosta on siirtopumppu sökö. KL:ssä siirtopumppu maksaa jotain 130 eur.

      Tässä threadissa on yks vinkki millä pumpun saa nostaan sulakerasiaa koplaamalla, ite en ole kokeillut.

      Last edited by jpeltoma; 15-12-2006, 17:53.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      Working...
      X