Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 puhaltimen moottorin irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hengari
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 208
    • Jyväskylä

    E34 puhaltimen moottorin irroitus?

    Hojo,

    Osaako kukaan opastaa miten automaatti-ilmastoinnilla varustetusta e34:sta lähtee läppärin puhallin irti. Söötsillä saaduissa ohjeissa osat näytti erilaisilta.

    Fööni kyllä löyty sieltä mistä muistakin mutta muoviosia ei saatu irti riittävästi jotta moottori olisi irronnut.

    Tänks!!
    Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

    Nyt:
    -E61 530dA M-sport 2006
    -Mustang fastback 1965

    Ex.
    -e39 530dA M-sport 2002
    -e91 320dA M-sport 2008
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Vai läppärin puhallin :think

    Nojoo, eipäs ole vielä vastaan tullut yhtään E32/E34:sta jossa tuo lämppärinpuhaltimen irroitus olisi ollut jollain muulla tavalla kuin esim. tässä jutussa.

    E34 FAQ:ssa olevassa yhdessä opuksessa on ko. homma selitetty myös varsin hyvin.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Oldtimer
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 350
      • Ähtäri

      #3
      Originally posted by Leka View Post
      Vai läppärin puhallin :think

      Nojoo, eipäs ole vielä vastaan tullut yhtään E32/E34:sta jossa tuo lämppärinpuhaltimen irroitus olisi ollut jollain muulla tavalla kuin esim. tässä jutussa.
      Minulla taisi olla sitten se poikkeus mikä vahvistaa säännön. Itsellä ei ollut lainkaan noita "remove clip" & "release strap". Koko hoito oli nurkista kiinni tähtiruuveilla, ja takimmaiset oli todella vittumaiset koska niihin ei päässyt mitään kautta käsiksi, olisi kai tarvinnut purkaa kojelauta pois. Vähän rikkomiseksi se meni mutta kyllä se moottori sentään saatiin vaihdettua.

      Auto on siis orig. suomiauto ilmastoinnilla ja kun mietittiin miksi erilainen niin siihen on ilmeisesti uutena maahantuojan toimesta asennettu vasta suomessa ilmastointi (hyi veronkiertoa.) joka on tullut jonkinäköisenä pakettina, sisältäen koko lämmityslaite systeemit. Jos jollain muulla on asiasta parempaa tietoa niin oikaiskoon.

      Lämmityslaitteen osalta nuo E34 FAQ ei vaan sovi minun autoon yhtään, tuli todettua myös myöhemmin kun autoon vaihdettiin lämmityslaitteen kenno, se oli kanssa varsinainen urakka.
      ----: Fuck The Fuel Economy :----

      Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

      Comment

      • hengari
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 208
        • Jyväskylä

        #4
        Tällä yksilöllä on sama tausta. Suomiauto ns. dealer -ilmastoinnilla. Noita "clippejä" ei löydy täältäkään. Täytyy jatkaa tutkimista, kojelaudan irroitus ei oikeen kiehdo. KL-varaosa tunti kyllä virityksen hyvin koska kun kerrottiin että autossa on ilmastointi, kertoivat he että moottori vaihtoehtoja oli kolme, automaatti-ilmastointiin niitä oli kuitenkin vain yksi.
        Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

        Nyt:
        -E61 530dA M-sport 2006
        -Mustang fastback 1965

        Ex.
        -e39 530dA M-sport 2002
        -e91 320dA M-sport 2008

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Onkos jollain noiden hiilien mittoja milleissä ja tietoa "profiilista"? Pitäis saada melko tarkat tiedot niin tietäis ostaa tai ainakin Hessu-Mobiili vaatis mittoja. Mistäs muut ootte hiiliä hommailleet? KL-Varosien nettisivuilta en löytänyt ja marmoritiskiltäkin taitaa saada vaan pelkästään koko moottorin.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #6
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Onkos jollain noiden hiilien mittoja milleissä ja tietoa "profiilista"? Pitäis saada melko tarkat tiedot niin tietäis ostaa tai ainakin Hessu-Mobiili vaatis mittoja. Mistäs muut ootte hiiliä hommailleet? KL-Varosien nettisivuilta en löytänyt ja marmoritiskiltäkin taitaa saada vaan pelkästään koko moottorin.
            Tarkoitatko puhaltimen moottorin hiiliä. Onnistuu vaikka corollan hiilistä tuo tehdä. Tarviit viilan ja kolvin ja vot se on siinä.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #7
              Originally posted by 540iAV8 View Post
              Tarkoitatko puhaltimen moottorin hiiliä. Onnistuu vaikka corollan hiilistä tuo tehdä. Tarviit viilan ja kolvin ja vot se on siinä.
              Ok, mut kai ne pitää olla isommat, kun bemun hiilet, jotta niistä voi viilailla? Mulla, kun ei oo mitään tietoa edes niiden hiilien funktiosta. Helpointahan ois hommata just oikeet hiilet.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Onkos jollain noiden hiilien mittoja milleissä ja tietoa "profiilista"? Pitäis saada melko tarkat tiedot niin tietäis ostaa tai ainakin Hessu-Mobiili vaatis mittoja. Mistäs muut ootte hiiliä hommailleet? KL-Varosien nettisivuilta en löytänyt ja marmoritiskiltäkin taitaa saada vaan pelkästään koko moottorin.
                8x10mm ja pituus on muistaakseni 18mm, täytyy kaivaa tuo pituus jostain jos se kiinnostaa. Itse tein omaan 8x8x20mm aihiosta, viilamaalla lyhyemmäksi. Pari vuotta toiminut ongelmitta.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1764
                  • Honkajoki

                  #9
                  Tälläisellä numerolla olevat hiilet sopii tinaamalla suoraan E34 isompaan puhaltimeen: BOSCH HX 341 (3 134 320 341)

                  ilmeiseti ilman raitisilmasuodatinta olevassa mallissa on pienempi puhallin. Ainakin -93 mallisessa oli pienempi puhallin, kuin -92 mallissa. Molemmat ilman ilmastointia, mutta toisessa oli raitisilmasuodatin.
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2061
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Sopisi hyvin asiani tähän ketjuun.

                    Omassa E34:ssa ilman ilmastointia, kun pistää nopeuden neloseen niin rupee rämisemään, ihan kuin siivet löisivät jotain vasten, jos hiljentää kolmoselle niin lakkaa.

                    Jos 100km/h vauhdissa käyttää kolmosta niin kovaa tulevan ilman takia rämisee silloinkin.

                    Mihin hemmetin paikkaan siivet voisivat ottaa kiinni kun ei viitsisi ruveta purkaa koko juttua irti jos ei ole hajuakaan mistä se voisi kiinni ottaa.
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • insp
                      BTCF Member
                      • Sep 2002
                      • 827
                      • Iittala

                      #11
                      Originally posted by Jax_KiBez View Post
                      Sopisi hyvin asiani tähän ketjuun.

                      Omassa E34:ssa ilman ilmastointia, kun pistää nopeuden neloseen niin rupee rämisemään, ihan kuin siivet löisivät jotain vasten, jos hiljentää kolmoselle niin lakkaa.

                      Jos 100km/h vauhdissa käyttää kolmosta niin kovaa tulevan ilman takia rämisee silloinkin.

                      Mihin hemmetin paikkaan siivet voisivat ottaa kiinni kun ei viitsisi ruveta purkaa koko juttua irti jos ei ole hajuakaan mistä se voisi kiinni ottaa.
                      Vaikkapa siihen koteloon joka on tuulettimen ympärillä? Se on meinaan suhtkoht tarkkaa sovite, ei saa kauheen montaa senttiä heittää etteikö osuisi lapoihin.

                      Itse tuuletin on siis tämmöinen ja sitä suojaa tämmöinen kotelo.
                      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Jax_KiBez View Post
                        Sopisi hyvin asiani tähän ketjuun.

                        Omassa E34:ssa ilman ilmastointia, kun pistää nopeuden neloseen niin rupee rämisemään, ihan kuin siivet löisivät jotain vasten, jos hiljentää kolmoselle niin lakkaa.

                        Jos 100km/h vauhdissa käyttää kolmosta niin kovaa tulevan ilman takia rämisee silloinkin.

                        Mihin hemmetin paikkaan siivet voisivat ottaa kiinni kun ei viitsisi ruveta purkaa koko juttua irti jos ei ole hajuakaan mistä se voisi kiinni ottaa.
                        puhaltimen laakerit paskana, "siivet" ottaa koteloon kiinni.

                        mulla olis ylimääräsenä tuommonen, ilmastoimattoman puhallin
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4328
                          • Turku

                          #13
                          Voisikohan ne siivet olla esim vaurioituneet jotenkin taikka sitten tasapainotuspainot irronneet siivistä?

                          Ainakin Siemensin pienempi ja isompi malli on jousitettu edestä ja takaa kumien varaan. Voihan niissäkin periaatteessa olla jokin vialla, mutta ainakin tuossa omassa 10/90 ne oli ok.

                          Mulla on tuossa se pienempi siemens, halkaisija jotakin 50mm luokkaa. Hiiliä siinä oli aika hyvin jäljellä, mutta kollektori alkoi olla entinen. Joten näihin malleihin ei paljon kannata hiiliä vaihdella.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎