Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525tds vm.93 tyhjäkäynti seilaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janneyliranta
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 157
    • Laihia

    e34 525tds vm.93 tyhjäkäynti seilaa

    Saiskos tuota tyhjäkäynnin seilausta mitenkään korjattua? Kun laittaa enemmän kuormitusta,esim.ilmastoinnin päälle tai valoja lisää, niin sit ei meinaa tyhjäkäynti tasaantua ollenkaan, olisko neuvoja, auto on vm.93!
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Tästä on kirjoiteltu... syy taitaa olla mysteeri / vaihtelee, on jopa peruskorjattu pumppujakin mutta silti huojunta on pysynyt. Helpoin tapa on viedä auto BMW huoltoon, BMW:n testerillä pystyy nostamaan elektronisesti tyhjäkäyntiä n 70-80 kierrosta ja monesti se on auttanut. BMW huolto ottaa tosta testeri käynnin hinnan, jotain 50 eur tms riipuen paikasta.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • Shabala
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 13

      #3
      Omassa, täsmälleen samanlaisessa kulkupelissä, oli samanlainen ongelma, joka
      johtui ruiskutuspumpun ylimmäisessa kannessa olevan "potentiometri" hässäkän
      vastuspintoihin kertyvästä tauhkasta, jolloin ruiskutuspumpun toiminta häiriintyy.

      Kävin kyselemässä huolloista mitä asialle voisi tehdä ja järjestää vastasivat, että
      vaihtopumppu ja rempan hinta asennettuna jokin 4 numeroinen luku. Ei tosiaan
      kannata.

      Itse pääsin vaivasta eroon putsaamalla ne vastuspinnat ja taivuttamalla hiukan
      niitä pintoja seuraavia "kynsiä", jotta saivat paremman kontaktin.
      Nyt on auto pelannut kuin unelma jo monta kuukautta.

      Monessa paikassa varoiteltiin kauheasti, kuinka tällä operaatiolla voi saada
      pumpun paskaksi jne. jne. , mutta homma on suht yksinkertainen ja jos pitää
      järjen hommassa mukana, niin hyvin se menee. Neuvoina voin sanoa, että älä
      käytä hiovia aineita pintoihin, merkkaa kannen paikka tarkasti ennen kuin irroitat sen ja
      jos mahdollista, käy hakemassa jostain diisselikorjaamolta mahdollisimman
      hyväkuntoinen vastaavasta pumpusta purettu kansi, jos jotain menee mönkään
      (itse sain ilmaiseksi, koska niitä oli siellä pahvilaatikollinen ) .
      Vikakoodien lukua/nollausta ja koodausta (INPA/DIS) Laitilan seuduilla.

      Comment

      • janneyliranta
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 157
        • Laihia

        #4
        Olisko kuvia kyseisestä kannesta, että otan oikean paikan auki?

        Comment

        • kaitsute
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 79

          #5
          Laita kevyt evry, niin auttaa ja tulee hieman vetoa sinne tyhjäkäynnin tuntumaan ahdottomalle alueelle.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎