Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virtalukko paskana e34 525 ´88

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grandpa-look
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 531
    • Vaasa/Seinäjoki

    Virtalukko paskana e34 525 ´88

    Siis apua! Autooni on ollut olemassa vain 1 avain kunnes eilen kävin teettämässä toisen avaimen. Avaimen tekijä käski säilyttää kuitin jos avain ei sopisikaan.. No auto oli liikkeen pihassa ja kokeilin kuskin, apukuskin ja takaluukun lukkoihin.. toimii kuin unelma. Sitte istun autoon ja meinaan startata niin avain ei käänny mihinkään. Siitä sitten liikkeeseen takaisin sisälle ja ihmettelemään, niin sanoi että virtalukon sisällä luultavasti niin paljo likaa että lukon haitat nousee liikaa. Ohutta lukko/aseöljyä yms. puhdistusta suositteli

    Nooh seuraavana päivänä (tänään 3.1.2007) talliin ja putsausoperaatio käyntiin. Avaimen reiästä vähän sprayta ja antaa sen valua ulos ja avainta sisään ja ulos. Jonkun verran näytti likaa tulevan, mutta SITTEN! Kokeilin vuorotellen sekä uutta että vanhaa avainta.. tuloksena:
    1. Uusi avain ei sovi vieläkään
    2. BONUKSENA vanhakaan avain ei enään toimi, ei siis käänny edes 1. asentoon että olisi mahdollisuutta irroittaa virtalukko

    Nyt on paskat housus niin sanotusti.. auto lepäää tallis ja ei mitään hajua mitä tehä.. Mitähän maksais UUSI virtalukko? Ja vielä superbonuksena että onhan tässä vielä 4,5 päivää aikaa saada koko roska kuntoon kun armeija lähenee
    Nyt: E39 530d 2002 m-sport
    ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

    #2
    No saahan sen virtalukon pohjasta käyntiin ku viittii purkaa sen esille.
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5726
      • Rovaniemi

      #3
      Taitaa olla TÄSTÄ kyse.

      Itellä liimaus petti melkeen heti, eli kaikki liimat ei siihen sovellu ja nyt pitäisi jotain keksiä..
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • grandpa-look
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 531
        • Vaasa/Seinäjoki

        #4
        Okei käväisi kyllä mielessä, eikä varmaan muukaan tässä auta :think Saa varmaankin kaikki muovit ja suojat purkaa kyseisessä operaatiosssa Ei kai sitten muutakuin talliin riehumaan tässä *itutuksessa, jos sais vaikka tässä samalla rikki vielä jotain muutakin
        Nyt: E39 530d 2002 m-sport
        ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by grandpa-look View Post
          ...Nooh seuraavana päivänä (tänään 3.1.2007) talliin ja putsausoperaatio käyntiin. Avaimen reiästä vähän sprayta ja antaa sen valua ulos ja avainta sisään ja ulos. Jonkun verran näytti likaa tulevan, mutta SITTEN! Kokeilin vuorotellen sekä uutta että vanhaa avainta.. tuloksena:
          1. Uusi avain ei sovi vieläkään
          2. BONUKSENA vanhakaan avain ei enään toimi, ei siis käänny edes 1. asentoon että olisi mahdollisuutta irroittaa virtalukko

          Nyt on paskat housus niin sanotusti.. auto lepäää tallis ja ei mitään hajua mitä tehä.. Mitähän maksais UUSI virtalukko? Ja vielä superbonuksena että onhan tässä vielä 4,5 päivää aikaa saada koko roska kuntoon kun armeija lähenee
          Mitä tästä opimme? Taas kerran sen ettei KOSKAAN kannata suihkuttaa suoraan mitään mihinkään lukkopesään tai seuraukset voivat olla juuri tuommoiset kun lukkosylinterissä oleva lika lähtee liikkeelle ja haitat on jumissa. Voiteluainetta vain ja ainoastaan avaimeen...

          Lukko voi ruveta toimimaan päivän renkkaamisen jälkeen tai sitten ei ja jollei, niin sitten onkin edessä hieman purkamista.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • grandpa-look
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 531
            • Vaasa/Seinäjoki

            #6
            Originally posted by jmp2002 View Post
            Taitaa olla TÄSTÄ kyse.

            Itellä liimaus petti melkeen heti, eli kaikki liimat ei siihen sovellu ja nyt pitäisi jotain keksiä..
            Luin kyllä ketjusi läpi ja sain siitä kyllä jotain inffoa, mutta mietin tota tappia? Menikö se itselläsi poikki ja täten virtalukon toiminta lakkasi? Vain katkesiko se vasta irroitus operaatiossa, vai pitääkö se nimenomaan saada poikki että lukko lähtee irti?

            Itselläni siis lukko toimi ennen "puhdistus" operaatiota.. Eli lukko on joko liian kulunut tai sitten (näin lukkoseppä arveli avaimen perusteella) että lukkopesässä on likaa joka painaa lukon haittoja liian ylös, ja täten ei tunnista avainta

            Voisi auttaa jos saisi lukon "syliin" niin olisi ehkä mahdollisuus päästä paremmin putsaamaan tai sitten viedä lukkosepälle.. Olisi kuulemma mahdollisuus sarjoittaa uudelleen, mutta taitaa tulla lukolle pitkä reissu eikä varmasti halpaa..
            Nyt: E39 530d 2002 m-sport
            ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5726
              • Rovaniemi

              #7
              Joo meni poikki. aluksi virtalukko pyöri tyhjää, että avain kääntyi, mutta mitään ei tapahtunut.. Sitten aikani avainta pyörittelin, niin nopsahti niin jumiin että ei avain liiku mihinkään..

              Porasin virtalukkoa kello 16.00 kohdalta, että saisin sen oikein auki, mutta ei, niin lopuksi jyrsin sitä alumiinia missä virtalukko on kiinni, niin että sain sieltä meiselillä painettua tapin sisään ja nykäistyä virtalukon pois..

              sitten sieltä oli itse tappi poikki.. Nyt pitää starttaila virtalukon pohjasta ja rattilukkoa estää päälle menemästä pyyhekumin palainen
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • grandpa-look
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 531
                • Vaasa/Seinäjoki

                #8
                Joo no nyt purin suojuksia sen verran että näkyy virtalukon pohja.. muttei vielä paljo auta kun rattilukko on päällä eikä se lukko kyllä tuosta mihinkään vielä lähde Pitää nyt hetki pähkäillä, vetää henkeä ja hakata päätä seinään

                saakohan koko kompleksia pohjineen päivineen irti vai onko ns. samaa valua koko virtalukko. Olin yllättynyt kuinka pitkällä virtalukon pohja oli.. tai sitten nyt kunnolla jotain puhdistusainetta lukkoon ja loppupäivä avaimilla kitkuttelua kun ei ole enää mitään menetettävää.. Ei kyllä huvittaisi ruveta sitä lukon suojaakaan jyrsimään, mutta tässä tapauksessa se voisi kyllä helpottaa, kun saisi lukkopesän sieltä irti.. :think

                Ja tästä koko episoidista en voi siis kiittää kuin omaa tyhmyyttä, kokemattomuutta ja ahneutta korjata jo jokin niin hyvin toimiva
                Älkäämme siis ikinä korjatko kunnossa olevaa laitetta!
                Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                Comment

                • grandpa-look
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 531
                  • Vaasa/Seinäjoki

                  #9
                  Jos olen oikein ymmärtänyt, pitäisi lukon tulla ulos pesästään (ilman väkivaltaa) kun avain on sisällä 1-asennossa ja samalla painetaan kolosta noin 15mm syvälle esim. rautalangalla.

                  Tässä tapauksessa vain avain ei käänny tarvittavaan 1-asentoon. Läheekö lukko irti jos saisin kaulukseen pienen reijän ja tätä kautta saisin painettua lukon vapautusmekanismia? ..lisäksi rattilukko on päällä ja pysyy :think



                  tuossa kuva ja nuolilla osoitettu lähinnä missä kohdassa vapautus mekanismi sijaitsee? Itse kaulushan pyörii, joten reijän kohdalla ei ole merkitystä.

                  ..vieläkin
                  Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                  ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5726
                    • Rovaniemi

                    #10
                    tuosta kohdasta 1..
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • grandpa-look
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 531
                      • Vaasa/Seinäjoki

                      #11
                      Kiitos vastauksista.. Asia on nyt tällä hetkellä jäissä. Sain vanhan avaimen toimimaan jotenkuten, vääntämällä ja kääntämällä ja puolen päivän renkkaamisen jälkeen. (myös uusi avain toimi kokonaista 3 kertaa!) Ei tosin toimi enää..

                      Tämän jälkeen yritin myös irroittamista.. Avain oli 1 asennossa ja sain kolosta pienen kuusiokolo avaimen sisään noin 20mm matkalta mutten sitten lähtenyt lukkoa enää enempää repimään. Pihtejä olisi varmasti tarvittu, ei käsivoimin tuntunut lähtevän mihinkään.

                      Pitää katsoa kuinka lukko alkaa pelittää, nyt vielä hiukan tahmea. Jos saan jostain suuren inspiraation niin lukkopesä sitten irti ja tarkempaan syyniin. ..Mutta nyt siis kovaa ajoa
                      Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                      ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5726
                        • Rovaniemi

                        #12
                        kannattaa varmaan käyttää nytten se virtalukko pois ja varmistaa että on ehyttä
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by grandpa-look View Post
                          Tämän jälkeen yritin myös irroittamista.. Avain oli 1 asennossa ja sain kolosta pienen kuusiokolo avaimen sisään noin 20mm matkalta mutten sitten lähtenyt lukkoa enää enempää repimään. Pihtejä olisi varmasti tarvittu, ei käsivoimin tuntunut lähtevän mihinkään.
                          Lukkosylinteri lähtee ilman minkäänlaista väkivaltaa irti kun se on lähteäkseen. Tuossa aiheesta kuvien kanssa.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Bemu500
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 2992
                            • INvaLA

                            #14
                            Originally posted by grandpa-look View Post
                            Kiitos vastauksista.. Asia on nyt tällä hetkellä jäissä. Sain vanhan avaimen toimimaan jotenkuten, vääntämällä ja kääntämällä ja puolen päivän renkkaamisen jälkeen. (myös uusi avain toimi kokonaista 3 kertaa!) Ei tosin toimi enää..

                            Tämän jälkeen yritin myös irroittamista.. Avain oli 1 asennossa ja sain kolosta pienen kuusiokolo avaimen sisään noin 20mm matkalta mutten sitten lähtenyt lukkoa enää enempää repimään. Pihtejä olisi varmasti tarvittu, ei käsivoimin tuntunut lähtevän mihinkään.

                            Pitää katsoa kuinka lukko alkaa pelittää, nyt vielä hiukan tahmea. Jos saan jostain suuren inspiraation niin lukkopesä sitten irti ja tarkempaan syyniin. ..Mutta nyt siis kovaa ajoa
                            Kannattaa kokeilla että oikeen kevyellä (lue: > 250) hiomapaperilla pyyhit sen uuden avaimen reunat "pyöreiksi". Isäntä teki aikoinaan autoihin avaimia ja joskus joutu tekeen tolleen et sai toimiin.

                            Edit. Ettei tuu väärinkäsityksiä niin hiotaan vain sen verran ettei sormissa tunnu enää terävää särmää. Ja tolla ei silti pysty korjaamaan viallista virtalukkoa, mutta joissaki tapauksissa uusille avaimille tehdään toi.
                            Last edited by Bemu500; 03-01-2007, 21:58.
                            -Official member of BTCF-Sauna team-


                            e91 325i -06

                            Comment

                            • grandpa-look
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 531
                              • Vaasa/Seinäjoki

                              #15
                              Palataampas vielä tähän aiheeseen. Eli lukkopesää on yritetty irroittaa, nauloilla, 1,5mm kuusiokoloavaimilla ja jos jonkinlaisilla virityksillä.. huonoin tuloksin, eli eipä ole ottanut irrotakseen

                              Originally posted by Bemu500 View Post
                              Kannattaa kokeilla että oikeen kevyellä (lue: > 250) hiomapaperilla pyyhit sen uuden avaimen reunat "pyöreiksi". Isäntä teki aikoinaan autoihin avaimia ja joskus joutu tekeen tolleen et sai toimiin.

                              Edit. Ettei tuu väärinkäsityksiä niin hiotaan vain sen verran ettei sormissa tunnu enää terävää särmää. Ja tolla ei silti pysty korjaamaan viallista virtalukkoa, mutta joissaki tapauksissa uusille avaimille tehdään toi.
                              Kokeilin tuota Bemu500 vinkkiä.. 400 hiekkapaperilla kevyesti terävät reunat pyyhkäisten ja kas kummaa! Uusikin avain toimii. Nyt siis toimii lukko molemmilla avaimilla, kuitenkin paremmin sillä uudella Lukko on varmaankin kohtalaisen kulunut joten tuon lukon sarjoitus pidetään vielä mielessä.. hintaluokka kuulemma 50-100€

                              Mutta kiitos vastanneille! toivottavasti tästä ketjusta löytyy apua jollekkin, mutta kannattaa muistaa, ettei mene suihkimaan sinne lukkoon mitään... käy muuten ohrasesti!
                              Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                              ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎